Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا "سوء استفاده‌های وحشتناک" از مسلمانان اویغور در چین را که در محل‌هایی به نام "کمپ‌های بازپروری" در بازداشت هستند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پامپئو در یک سخنرانی درباره موضوع آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان گفت: صدها هزار و شاید میلیون‌ها اویغور بر خلاف میلشان در به اصطلاح کمپ‌های بازپروری در چین گرفتار هستند و در این مکان مجبور می‌شوند تحت تعلیمات سفت و سخت سیاسی و دیگر سوءاستفاده های وحشتناک قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پکن برآوردهای سازمان ملل در خصوص این که بیش از یک میلیون تن از اقلیت‌های مسلمان در استان سین کیانگ چین بالاجبار در کمپ‌های مخصوص بازداشت نگهدای می شوند را رد کرده است.

چند نماینده جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی در نامه‌ای به مایک پامپئو و همین طور استیون منوچین وزیر خزانه داری دولت ترامپ تقاضا کردند که تحریم‌هایی علیه آن دسته از مقام‌های چینی که در این نوع بازداشت اویغورها دست دارند، اعمال شود.

پامپئو در سخنرانی خود نگفت که آیا قصد اجرای مجازات‌هایی علیه چین به خاطر این اقدامات را دارد یا خیر.

او همچنین نسبت به سرنوشت مسیحی‌ها در چین که به گفته او هدف سرکوبگری‌های دولت این کشور قرار می‌گیرند هم اظهار نگرانی کرد.

او گفت، دولت چین اقدام به تعطیل کردن کلیساها، سوزاندن انجیل‌ها و مجبور کردن پیروان مسیحیت به امضای تعهدنامه‌هایی در خصوص رد و کنار گذاشتن مذهبشان می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود