Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه زائران زمینی اربعین عوارض خروج از کشور پرداخت نمی‌کنند، شعار اربعین سال ۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به مشخص شدن شعار سال ۹۷، اظهار داشت: با توجه به اینکه شناختن راه امام حسین (ع) و یاران باوفایشان نیاز جوامع امروزی است، بر همین اساس در جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین شعار اربعین امسال را مبتنی بر همین امر برگزیده‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «الحسین یجمعنا» را شعار اربعین سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی یک اقدام فرهنگی و جهانی است که با توجه به شرایط خاص منطقه برگزار می‌شود که انتخاب شعار اربعین نیز باید همراستا با این اقدام مهم باشد. همچنین در ستاد اربعین رنگ قرمز که سال گذشته منتخب شده بود، به عنوان رنگ انتخابی امسال نیز تعیین شد.

حیدری با بیان اینکه در کمیته اربعین ۱۷ کارگروه فعالیت می‌کنند، گفت: هر کدام از کارگروه‌ها شرح وظایف مشخصی در اربعین دارند و ما در حوزه سیاست‌گذاری و اجرایی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی درباره هزینه ویزای اربعین حسینی نیز خاطر نشان کرد: تاکنون هزینه ویزای اربعین حسینی مشخص نشده است و این مبلغ را باید کشور عراق به ما ابلاغ کند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه به عوارض خروج از کشور اشاره کرد و گفت: گمرک عوارض خروج از مرزها را تعیین می‌کند و وزارت کشور عوارضی در مرزها دریافت نمی‌کند؛ اما بر اساس قوانین اعلام شده از سوی گمرک، زائران اربعین که به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، عوارض پرداخت نمی‌کنند.

 سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی عوارض خروج از کشور قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳