Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:19:09 GMT

افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت نوشت افزار در بازار مشهد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۶۵۲۸

افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت نوشت افزار در بازار مشهد

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد گفت: قیمت نوشت افزار در بازار مشهد به صورت میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ استانها خراسان رضوی نظرات

محمد رستگارمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس درباره آخرین وضعیت تولید و توزیع نوشت‌افزار در سطح شهر مشهد اظهار داشت: در حال حاضر تنوع نوشت‌افزار توزیع شده در سطح شهر مشهد بسیار بالا است و حدود 70 تا 80 درصد کالاهای ارائه شده تولید داخل با طرح‌های متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند ضمن اینکه البته اکثریت مردم نیز از این طرح‌ها و کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند و گرایش به تولیدات خارجی نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریبا  تمامی اقلام نوشت‌افزار به طور میانگین 60 تا 70 درصد افزایش قیمت داشتند که در این میانگین اقلامی که در تولید آنها از مواد پتروشیمی استفاده شده با افزایش قیمت بیشتری رو‌به‌رو هستند؛ البته با این وجود کمبودی در بازار وجود ندارد و اگر در ساعات پیک کاری و به واحدهایی در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارند مراجعه کنید مردم خرید خود را انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد با بیان اینکه حدود 800 واحد صنفی در این عرصه در سطح شهر مشهد فعال هستند، گفت: شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی در زمینه تولید لوازم‌التحریر بسیار ضعیف و فقیر است به‌طوری که اکثر تولیدات مربوط به شهرهای دیگر نظیر تهران، اصفهان، یزد، کرمانشاه و‌غیره است و واحدهای صنفی ما در زمینه توزیع فعالیت می‌کنند.

رستگار مقدم ادامه داد: علت عدم وجود واحدهای تولیدی در حوزه نوشت‌افزار در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی به دلیل عدم استقبال بخش خصوصی از این امر است و برای فعال شدن آن باید بخش خصوصی وارد شوند.  

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار