Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@08:30:47 GMT

دو نکته کلیدی یادداشت حسن روحانی در واشنگتن‌پست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۶۶۸۶

دو نکته کلیدی یادداشت حسن روحانی در واشنگتن‌پست


فرارو- رئیس‌جمهور ایران در آستانه سفر به نیویورک، طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست دو سیگنال مهم به آمریکا ارسال کرد.
به گزارش فرارو، در هفته جاری رهبران جهانی متعددی عازم نیویورک می‌شوند تا در فعالیت‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند. علاوه بر سخنرانی‌های مجمع عمومی، یک جلسه در سورای امنیت هم برگزار خواهد شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته ترامپ، موضوع این جلسه، ایران خواهد بود.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، چند روز پیش از سفر به نیویورک، طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست از رویکرد چماق و هویج بهره برد. روحانی در ابتدا ضمن تشریح تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران و تلاش تهران برای خنثی کردن این فشار، تلاش کرد چماق را به آمریکا نشان دهد.
روحانی هشدار داد: "در گفتگو‌های کنونی با اعضای باقی‌مانده در برجام، ما تاکید کرده‌ایم که حفظ منافع بلندمدت مردم ایران، برای ما مهم است. اگر این منافع علیرغم خروج آمریکا از توافق تامین شود، ما در توافق باقی خواهیم ماند. در غیر این صورت ما مسیر دیگری را در پیش‌خواهیم گرفت. مناطق ما ساده و صریح است. یا همه طرف‌ها از توافق نفع می‌برند یا هیچ کس نفع نخواهد برد".
رئیس‌جمهور ایران در ادامه، سکوت در برابر زورگویی آمریکا به سایر کشور‌ها برای قطع روابط تجاری با ایران را نقض فاحش حقوق بین الملل دانست و آن را غیرقابل‌قبول توصیف کرد.
اما در کنار این چماق، روحانی یک هویچ را هم به آمریکا نشان داد.
او از تعهد ایران به گفتگو سخن گفت و برهان حسن نیت آمریکا را، پایبندی کامل و صادقانه آن به توافق هسته‌ای دانست.
روحانی نوشت:" همانگونه که به طور عمومی بیان شد، در جریان مذاکرات بر سر پرونده هسته‌ای، رهبر معظم‌مان گفت که صداقت طرف مقابل، راه را برای گفتگو‌های بیشتر درباره مسائل دارای منافع دوجانبه هموار خواهد کرد".
روحانی در پایان بر آمادگی ایران برای دادن پاسخ مثبت به صداقت طرف مقابل تاکید کرد و نوشت: "صلح، سلاح ما است. ما متعهد هستیم که به هر گونه اقدام و ژست صلح‌طلبانه و صادق و واقعی پاسخ مثبت دهیم. ما در این مسئله، مصمم و ثابت قدم هستیم".
از گفته برخی مقامات آمریکایی برمی‌آید که ترامپ در جلسه شورای امنیت از ایران انتقاد خواهد کرد. آمریکایی‌ها هنوز، هیچ واکنش رسمی به اظهارات رئیس‌جمهور ایران نشان نداده‌اند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا آمریکایی‌ها سیگنال‌های روحانی را دریافت می‌کنند؟

منبع: فرارو

کلیدواژه: یادداشت روحانی واشنگتن پست ایران حسن روحانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام نیرو به قلمرو اوکراین سابق، به معنای دخالت مستقیم در جنگ است و باید به آن پاسخ دهیم و افسوس که این پاسخ در خاک اوکراین سابق نخواهد بود!

وی اضافه کرد: در این صورت، رهبران غربی قادر نخواهند بود که خود را پشت «کپیتال هیل / کنگره آمریکا» یا کاخ الیزه (فرانسه) یا «پلاک ۱۰ خیابان داونینگ / دفتر نخست وزیر انگلیس» مخفی کنند زیرا یک فاجعه جهانی به بار خواهد آمد.

به گفته وی، علت بحث درباره اعزام نیروی غربی به اوکراین که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از آن صحبت کرده، «محاسبات شرم‌آور برای گرفتن امتیاز سیاسی است.»

وی تاکید کرد: نوعی فروپاشی کامل فرقه حاکمیتی در غرب، در شرف وقوع است. وسعت فاجعه‌ای که چنین رویاروی (احتمالی) به بار خواهد آورد، شبیه به چیزی است که (جان) کندی (رییس جمهور اسبق آمریکا) و نیکیتا خروشچف (رییس جمهور شوروی سابق) بیش از ۶۰ سال پیش به آن رسیدند. با این حال، کودن‌های نابالغی که امروز در غرب بر مسند قدرت هستند، هنوز آن را درک نمی‌کنند!

کد خبر 6098355

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت