Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس یک سند دولتی اکوادور که به دست خبرگزاری رویترز رسیده اکوادور در سال ۲۰۱۷ میلادی به بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس یک پست دیپلماتیک در روسیه داد، اما پس از آنکه انگلیس از اعطای معافیت‌ها و امتیازهای دیپلماتیک به وی امتناع کرد، اکوادور این سمت را باطل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تلاش ناکام نشان می‌دهد که لنین مورنو رییس جمهور اکوادور برای حل مشکل جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس با مسکو مذاکره داشته است؛ آسانژی که شش سال است در سفارت اکوادور در لندن پنهان شده تا از دستگیرشدن توسط مقامات انگلیسی اجتناب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله در یکی از نامه‌های وزارت امور خارجه اکوادور به  پائولا وینتیمیلا، قانون‌گذار اپوزیسیونی که خواستار اطلاعات درباره تصمیم سال گذشته اکوادور برای اعطای حق شهروندی به آسانژ شده بود، افشا شد.

براساس این نامه نوشته شده به پائولا وینتیمیلا ، اکوادور ۱۹ دسامبر سال گذشته اعطای یک سمت ویژه به جولیان آسانژ را تایید کرده بود تا وی بتواند در سفارت اکوادور در روسیه فعالیت کند.

بر اساس قانون اساسی اکوادور، رئیس‌جمهوری این کشور می‌تواند هم‌پیمانان سیاسی خود را در مسندهایی دیپلماتیک قرار دهد،‌ حتی اگر آن‌ها به‌طور رسمی دیپلمات نباشند. 

براساس این نامه، اما وزارت امور خارجه انگلیس در یادداشتی مورخ ۲۱ دسامبر اعلام کرد که آسانژ را به عنوان یک دیپلمات قبول نمی‌کند و به همین خاطر فکر نمی‌کند که آسانژ از امتیازات و معافیت‌های تحت کنوانسیون وین برخوردار شود.

در این نامه آمده است: به دنبال این یادداشت انگلیس، اکوادور فورا از تصمیم خود در خصوص اعطای یک پست ویژه به جولیان آسانژ منصرف شد.

مقامات انگلیسی گفته‌اند که اگر آسانژ از سفارت اکوادور در لندن خارج شود وی را بازداشت خواهند کرد؛ این بدان معناست که آسانژ باید برای سفر به مسکو به عنوان یک دیپلمات به رسمیت شناخته شود.

این در حالی است که وکلای آسانژ در آمریکا و انگلیس، وب سایت ویکی لیکس و همچنین وزارت خارجه امور خارجه اکوادور در این خصوص هنوز هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

این برنامه برای تبدیل کردن آسانژ به یک دیپلمات اکوادوری سال گذشته علنی شده بود، اما تلاش‌ها برای اعزام وی به مسکو به تازگی علنی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ خواهد داد.

وی در ابتدای این نشست خبری در رابطه با عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • دیپلمات بازنشسته آمریکایی: ایرانیان حمله خود را در اوج دقت و بسیار فوق العاده انجام دادند (فیلم)
  • مفتی اعظم روسیه، تلاش‌های رهبر ایران در راستای استقرار عدالت و صلح را ستود