Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این 10 حیوان جزو گران ترین حیوانات دنیا به شمار می روند.

سیاره ی زمین مملوء از پرندگان، حیوانات و حشرات زیبا است. از میان آن ها بعضی حیوانات مثل شیر و ببر وحشی و ترسناکند، اما حیواناتی مثل سگ و گربه هم وجود دارند که اهلی هستند و می توان از آن ها نگهداری کرد. نگهداری از پرنده هایی مثل قناری و طوطی هم بسیار رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید و نگهداری از این حیوانات هزینه هایی دارد که برای هر کس می تواند به اندازه یا کمی بالاتر از توان مالی او باشد. اما حیواناتی هم در دنیا وجود دارد که بسیار گران قیمت تر از تصور ما هستند. به علاوه، گران قیمت بودن بعضی از آن ها دور از ذهن است؛ مثلا شاید هرگز فکرش را نکرده باشید که یک سوسک می تواند ده ها هزار دلار قیمت داشته باشد! با ۱۰ مورد از گران ترین حیوانات دنیا آشنا شوید.

۱- میمون سبز- ۱۶ میلیون دلار

میمون سبز متعلق به هیچ گونه ای از میمون ها نیست بلکه این در حقیقت نام یکی از نژادهای بسیار گران قیمت اسب است. این حیوان بسیار کمیاب است و به دلیل زیبایی و سرعتش قیمت بالایی دارد. این اسب ها معمولا در مسابقات اسب دوانی استفاده می شوند و بارها برنده ی مسابقات بوده اند.

۲- میمون دی برازا- بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار

میمون دی برازا که به میمون باتلاقی هم معروف است، در تالاب های افریقای مرکزی یافت می شود. این میمون ها ۲۲ سال عمر می کنند و توانایی خارق العاده ای در پنهان کردن خود دارند، به همین دلیل پیدا کردن آن ها واقعا دشوار است. این حیوانات بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارند.

۳- گربه ی ساوانا- ۲۵ هزار دلار

برای داشتن این گربه ی زیبا و منحصر به فرد باید ۲۵ هزار دلار خرج کنید. این گربه از سگ ها نمی ترسد، در حقیقت به شباهتش به سگ ها معروف است و می توان گفت این حیوان، سگی در پوست گربه است. قیمت بالای آن به دلیل دشواری های تولید مثل از این حیوان است.

۴- میسی- ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

میسی یک گاو ماده است اما نه یک گاو معمولی و به همین خاطر برای داشتن آن باید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار هزینه کنید. سرعت میسی به قدری بالا است که بارها برنده ی مسابقات بوده است. او عنوان قهرمانی یکی از پرطرفدارترین شوهای حیوانات در دنیا را هم کسب کرده است. به علاوه، او رکورد گران قیمت ترین گاو ماده ی دنیا را هم در اختیار دارد.

۵- سر لانسلات انکور- ۱۵۵ هزار دلار

نینا و ادگار اتو، زوج امریکایی، علاقه ی غیر قابل وصفی به سگ شان، سر لانسلات داشتند. به همین خاطر وقتی در سال ۲۰۰۸ سگ شان را بر اثر سرطان از دست دادند، تصمیم گرفتند از شیوه ی تولید مثل آزمایشگاهی استفاده کنند. نتیجه ی کار، سر لانسلات انکور، سگی از نژاد لابرادور زرد به ارزش ۱۵۵هزار دلار بود. این سگ، زوج امریکایی را برنده ی مسابقه ی هنرهای بیولوژیک در سانفرانسیسکو کرد.

۶- ماستیف تبتی- ۵۸۲ هزار دلار

ماستیف تبتی یکی از گران ترین و حیرت انگیز ترین نژادهای سگ است. این سگ ها بسیار کمیابند و متعلق به عظیم الجثه ترین نژاد سگ در دنیا هستند. همین مسأله، ماستیف تبتی را به گران قیمت ترین سگ دنیا به ارزش ۵۸۲ هزار دلار تبدیل کرده است. این سگ ها بیشتر از ۸۱ سانتیمتر قد و بیش از ۲۲/۵ کیلوگرم وزن دارند. ماستیف های تبتی تمام سفید حتی کمیاب ترند.

۷- بچه شیرهای سفید- ۱۳۸ هزار دلار

بچه شیرهای سفید از گونه ی بسیار نادری از شیرها هستند. شیرهای سفید وجود دارند اما به شدت کمیاب هستند و تنها در مناطق حفاظت شده ی جنوب افریقا دیده می شوند. طبق اعلام نهاد بین المللی حمایت از شیرهای سفید، تنها ۳۳۰ شیر سفید در دنیا وجود دارد. به همین دلیل است که این حیوانات قیمت بسیار زیادی به مبلغ ۱۳۸ هزار دلار دارند.

۸- سوسک گوزنی- ۸۹ هزار دلار

سوسک گوزنی یکی از کوچک ترین موجودات کره ی زمین است اما قیمت بسیار بالایی دارد. این حشره یکی از عجیب ترین و نادرترین گونه ها در تمام دنیا است. سوسک گوزنی از خانواده ی لوکانیدها است که ۱۲۰۰ طبقه بندی از حشره ها را در بر می گیرد. این حشره ۵ تا ۷/۵ سانتیمتر طول دارد. شاخک ها و آرواره های آن جلوتر از سر سیاه رنگش قرار می گیرد و همین مسأله ظاهری بسیار ویژه به آن داده است.

۹- ماکائوی آبی- ۱۴ هزار دلار

ماکائوی آبی حیوان بومی نواحی شرقی و مرکز امریکای جنوبی، بزرگ ترین گونه ی ماکائو و همچنین بزرگ ترین طوطی پروازی دنیا است. این پرندگان نوک بسیار محکمی دارند که از آن برای خوردن غذایشان یعنی دانه ها و هسته ی میوه های سفت مغزدار استفاده می کنند. آن ها با نوک های محکم شان حتی می توانند نارگیل، میوه ی مغزدار ماکادامیا (میوه ای فندق مانند) و فندق برزیلی را باز کنند. ماکائوی آبی یکی از بزرگ ترین و گران قیمت ترین گونه های پرندگان به ارزش ۱۴ هزار دلار است.

۱۰- کاکادوی نخلی- ۱۶ هزار دلار

کاکادوی نخلی نوعی طوطی بزرگ و سیاه رنگ، از خانواده ی کاکادوها است. این پرنده تنها عضو گونه ی بی همتای پروبوسایگر و خانواده ی وابسته اش است. کاکادوی نخلی نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ سانتیمتر قد و حدود ۹۱۰ تا ۲۱۰۰ گرم وزن دارد. این پرنده ی منحصر به فرد ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

طلاق خنده دار عروس و داماد پولدار تهرانی

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

مرگ تلخ مادر و کودک در سقوط پژو 405 از پل جاده نهاوند + عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

در تهران با 3 میلیون تومان آدم می کشند ! / دختری برای قتل خواهر نابغه اش شرور اجیر کرد !

اعدام قاتلان پسر 15 ساله در زندان کرج

رفتار توهین آمیز با خانم معلم مدرسه روستایی در اتاق مدیر برق ماسال

خط و نشان ترامپ به ایران !

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

بی آبرویی عجیب عروس خانم سر سفره عقد / داماد جا خورد

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز زیبایی سرطان عجیب ترین دلار حیوانات تصاویر دنیا سوسک عکس فیلم قتل دختر عروس زن عجیب ایران همسرش تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)

نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین هافبک‌ها انداخته‌ایم.

به گزارش طرفداری، انتقال فیلیپه کوتینیو از لیورپول به بارسلونا به عنوان گران‌ترین رقم‌ انتقال برای هافبک‌ها در تاریخ فوتبال به حساب می‌آید.

سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در پست هافبک کرده که فیلیپه کوتینیو در صدر این فهرست قرار گرفته است. هافبک 31 ساله برزیلی در فصل 18-2017 و با قراردادی به ارزش 135 میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا پیوست تا بدین‌ترتیب او تا به الان گران‌ترین رقم نقل و انتقالاتی در بین هافبک‌ها را به خود اختصاص داده باشد.

پس از کوتینیو، انزو فرناندز از چلسی در جایگاه دوم ایستاده است. هافبک آرژانتینی در فصل 23-2022 و با قراردادی به ارزش 121 میلیون یورو از بنفیکا به چلسی پیوست تا از این حیث در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم در خصوص نقل و انتقالات گران‌قیمت هافبک‌ها هم به ستاره این فصل آرسنال تعلق دارد.

دکلان رایس در فصل 24-2023 و در انتقالی به ارزش 116.6 میلیون یورو از وست‌هم به آرسنال پیوست تا او در همان اولین فصل شروع کارش در جمع توپچی‌ها خوش بدرخشد. در ادامه نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین هافبک‌ها می‌اندازیم.

نقل و انتقالات گران‌قیمت تاریخ فوتبال در پست هافبک کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معرفی 11 مرد"گران قیمت" بوندسلیگا

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو