Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@23:23:01 GMT

طرز تهيه ميلک شيک نوتلا

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۶۷۸۵

طرز تهيه ميلک شيک نوتلا

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه ميلک شيک نوتلا
مواد لازم براي ميلک شيک نوتلا:
بستني وانيل 4 اسکوپ خامه يک قاشق غذاخوري کارامل يک قاشق غذاخوري شکلات نوتلا يک قاشق غذاخوريشيريک فنجان
روش تهيه ميلک شيک نوتلا :
مواد گفته شده را درون پارچ ميکسر ريخته و به مدت يک دقيقه کاملا ميکس کنيد. از شکلات نوتلا و توت فرنگي براي تزئين آن استفاده کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

محققان دانشگاه کالیفرنیا از اختراع یک ماده نرم و انعطاف‌پذیر با «دوام تطبیقی» خبر داده‌اند؛ این ماده خاصیت ویژه‌ای دارد و در هنگام ضربه یا کشش محکم‌تر و سخت‌تر می‌شود. این ماده همچنین رسانای الکتریسیته است و در ساخت گجت‌های پوشیدنی یا حسگر‌های پزشکی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

براساس ارائه محققان در نشست بهار ۲۰۲۴ انجمن شیمی آمریکا، ایده ساخت این پلیمر جدید درواقع از خاصیت ترکیب نشاسته ذرت و آب الهام گرفته شده است. وقتی نشاسته ذرت و آب را به آرامی هم می‌زنید، قاشق به راحتی در آن حرکت می‌کند. اما اگر قاشق را بیرون بیاورید و سپس مخلوط را بکوبید، قاشق به سختی وارد محلول می‌شود و مثل ضربه‌زدن به یک سطح سخت می‌ماند. درواقع این دوغاب دوام تطبیقی دارد و بسته به نیروی وارده از حالت شکل‌پذیری به حالت جامد و محکم تغییر می‌کند. محققان درواقع از همین خاصیت برای ساخت یک ماده رسانای جامد استفاده کرده‌اند.

برای ساخت چنین ماده‌ای محققان از چند پلمیر با خواص مختلف استفاده کردند. این پلیمر‌ها علاوه‌بر شکل‌پذیری و دوام تطبیقی باید رسانای جریان الکتریسیته نیز باشند. آنها مولکول‌های بلند پلی (۲-اکریل‌آمیدو-۲-متیل‌پروپان سولفونیک اسید)، مولکول‌های کوتاه پلی‌آنیلین و یک ترکیب رسانای بسیار پربازده (PEDOT:PSS) را با هم مخلوط کردند.

ماده به‌دست‌آمده، علاوه‌بر آنکه در اثر ضربه شکل‌پذیری خود را تغییر می‌دهد، رسانای الکتریسیته است. به‌گفته محققان، انتخاب پلیمر‌هایی با بار مثبت و منفی، ماده‌ای با ساختار‌های فوق‌العاده کوچک ایجاد می‌کند. این ساختار‌ها شوک ناشی از ضربه را جذب می‌کنند، بدون اینکه کاملاً از هم جدا شوند؛ همچنین حالت مواد و رسانایی آن را نیز حفظ می‌کنند.

اگر بتوان این ماده را در مقیاس بیشتر تولید کرد، می‌توان انتظار داشت در صنایع مختلف کاربرد‌های زیادی داشته باشد. برای مثال در ساخت ساعت و گجت‌های هوشمند و حسگر‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود
  • توقیف شوتی‌ها در رودبار
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • اختراع ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • ۴۵۰ کیلوگرم انواع شکلات غیرقابل مصرف در بویراحمد کشف و معدوم شد
  • ماجرای جالب شکلات دو هزار یورویی!
  • جمع آوری انواع شیرینی تاریخ مصرف گذشته در یاسوج