Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی شنا ایران در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرد اما طلسم بی مدالی همچنان پابرجا ماند و ملی‌پوشان موفق به کسب مدال نشدند و تنها شکستن رکورد ملی توسط سینا غلامپور یکی از دستاوردهای تیم  بود.

ملی پوش شنای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: برای نخستین بار بود که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کردم به همین دلیل تجربه‌ای نداشتم اما از شناگران باسابقه در این زمینه اطلاعاتی را به دست آوردم و در جریان رکوردها بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها تفاوت این دوره از بازی‌ها با ادوار گذشته در این بود که رکوردهای بسیاری شکسته شد و حتی در بخش بانوان نیز رکورد جهانی شکست که این نشان می دهد شنای آسیا روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

غلامپور درباره عملکرد خودش در بازی های آسیایی تصریح کرد: نبود روان شناس در کنار تیم ملی بسیار در کار من تأثیر گذاشت و من نتوانستم کار اصلی خودم را انجام دهم. پس از برگزاری یک مرحله از مسابقات، با روان شناس تیم ملی تماس گرفتم و خود را برای مرحله بعدی آماده کردم  و توانستم در ۴ در ۱۰۰ متر انفرادی نفر اول گروه شوم و رکورد بیداریان را پس از ۹ سال جابجا کنم. همچنین در همان ماده و در بخش تیمی نیز موفق شدیم رکورد ۹ ساله را بشکنیم.

ملی پوش شنای ایران یادآور شد: از رکورد خودم در بخش تیمی راضی نبودم چرا که توقع بیشتری داشتم. استرس کمی باعث شد تا رکوردهایم مطابق با میلم نباشد و اگر ما در مسابقات مهم‌تری مثل رقابت‌های جهانی و آسیایی شرکت می کردیم قطعاً در اندونزی بهتر شنا می کردیم اما در کل از نتیجه خودم راضی هستم و در حال حاضر نیز برای شرکت در مسابقات مسافت کوتاه چین  که جهانی است و آذرماه برگزار می‌شود خودم را آماده می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که شنا به چه برنامه ای نیاز دارد تا در رویدادهای بین المللی به مدال برسد، گفت: شنا رشته ای نیست که با  ۲-۳ سال حمایت بتوانیم مدال کسب کنیم چرا که شنا رشته ای دیر بازده است و نیاز به حمایت و زمان بیشتری دارد تا بتواند پیشرفت کند و این نیز کار یک یا دو نفر نیست و یک حمایت همه جانبه را می طلبد.

غلامپور ادامه داد: باید از علم مربیان خارجی استفاده کنیم. مربیان تغذیه، ماساژور، روان شناس و غیره همه از نیازهای شنا هستند.

ملی پوش شنای ایران درباره حمایت فدراسیون نیز اظهار داشت: رضوانی (رئیس فدراسیون) تا جایی که توانسته از شنا حمایت کرده، اردوی ارمنستان که قبل از اعزام به بازی‌های  آسیایی برگزار شد اردوی ارتفاع بود که پس از سالها، تیم شنا به این اردو اعزام شد و اگر این روند ادامه دار باشد و شرایط حضور در مسابقات بیشتر فراهم شود به پیشرفت شنا کمک بسیاری خواهد شد.

غلامپور در پایان خاطرنشان کرد: از خانواده ام که همه جوره مرا حمایت کردند و همچنین از مربیانم سعادتی، حضرتی و مشتاق که  برای پیشرفت من تلاش کردند، تشکر می کنم.

کد خبر 4405880 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازی های آسیایی فدراسیون شنا ورزش شنا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران مسابقات قهرمانی جهان تیم فوتبال الدحیل قطر السد قطر والیبال کشتی فرنگی لیگ قهرمانی فوتبال آسیا تیم ملی والیبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران جوانان تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال نساجی مازندران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده

 امیررضا رفیعی حالا اعتماد به نفس بسیار زیادی در چارچوب دروازه پرسپولیس پیدا کرده و برای چهارمین بار کلین‌شیت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، امیررضا رفیعی فصل جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کند. او پس از جدایی احمد گوهری و جذب نشدن گلر دوم جدید، مورد اعتماد کادرفنی پرسپولیس به‌عنوان ذخیره بیرانوند قرار گرفت.

با این حال هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد بیرانوند تعداد زیادی بازی را غایب باشد اما یک بازی محرومیت و تا اینجا سه بازی مصدومیت سبب شده امیررضا رفیعی در ۴ مسابقه چارچوب دروازه پرسپولیس قرار بگیرد.

گلر آکادمی پرسپولیس در ۲۲ سالگی در چهار مسابقه اول لیگ برتری خود چهار کلین‌شیت داشته و مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، ملوان و صنعت نفت گلی دریافت نکرده است.

او حالا اعتماد به نفس خوبی هم پیدا کرده و پرسپولیس می‌تواند روی رفیعی به‌عنوان یک گلر آینده‌دار حساب ویژه‌ای باز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش بیرانوند به عملکرد گلر جوان پرسپولیس (+عکس) جانشین بیرانوند متمرکز شد

دیگر خبرها

  • رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد
  • لورکوزن ادامه می‌دهد: نیمه نهایی و رکورد
  • رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی کشتی گیر مازندرانی در بازی‌های آسیایی قرقیزستان