Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:01:24 GMT

2.5 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۲۰۷

2.5 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد

قم - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در این استان، کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حسن ایزانلو روز شنبه در گفت و گویی، افزود: در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته، 10 اکیپ نظارتی معاونت بهداشتی در راستای نظارت و بازرسی از اماکن عمومی در سطح شهر قم فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این مدت 310 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد و در این راستا 22 مورد نمونه برداری آب، کلرسنجی از 25 هزار لیتر آب مخازن و 170 مورد سنجش تجهیزات و پرتابل از دیگر اقدام های کارشناسان مرکز بهداشت بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت نگهداری صحیح مواد غذایی و رعایت زنجیره سرد و گرم، گفت: کارشناسان با استفاده از تجهیزات نسبت به سنجش دمای یخچال، فریزر، سردخانه و همچنین کیفیت مواد مصرفی در تهیه غذاها از جمله روغن و سنجش بار میکروبی سطوح میز کار، تجهیزات و ظروف اقدام می نمایند.
به گفته ایزانلو، در این مدت، 6 مورد اماکن غیربهداشتی غیرفعال و 12 مورد نیز یدسنجی از نمک انجام شد و با توجه به حضور مسافران، بازدید از تعدادی مجموعه های بین راهی و ارائه تذکرات و راهنمایی های بهداشتی انجام شد.
وی ضمن هشدار به واحدهای متخلف بهداشتی، اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای شدیدی مانند تعطیلی یا معرفی به مراجع قضایی صورت می گیرد.
وی از مردم درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه کشوری 190 گزارش نمایند.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معدوم سازي مواد غذايي فاسد قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد