Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@09:26:49 GMT

جان میلیون‌ها یمنی به‌دلیل گرسنگی در خطر است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۴۱۸

جان میلیون‌ها یمنی به‌دلیل گرسنگی در خطر است

به گزارش خبرگزاری تقریب، «مارک لوکرک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز گذشته در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه، با اشاره به این‌که وضعیت طی هفته‌های اخیر به‌طور قابل توجهی وخیم‌تر شده است، افزود: چه‌بسا اکنون ما به نقطه بی‌بازگشتی نزدیک می‌شویم که جلوگیری از تلفات بی‌شمار انسانی به‌دلیل گرسنگی در کشور غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این مقام سازمان ملل تصریح کرد: مواد غذایی در یمن تقریباً وارداتی هستند؛ امری که به‌طور مستقیم باعث افزایش قیمت مواد غذایی برای حدود 10میلیون یمنی شده است که از سوء‌تغذیه رنج می‌برند ولی آنها خارج از روند امدادرسانی قرار دارند.
 
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از بدترین فاجعه انسانی ممکن و حفظ جان و زندگی میلیون‌ها نفر در یمن، شورای امنیت باید از برگزاری مذاکرات سیاسی در این کشور و ازسرگیری تدابیری فوری برای ثبات اقتصادی آن حمایت کند.
 
لوکرک همچنین از شورای امنیت خواست از بازیگران جنگ یمن بخواهد امکان دسترسی به افراد آسیب‌پذیر را از طریق بنادر و جاده‌های اصلی فراهم و برای تخلیه مجروحان یک "کریدور هوایی" ایجاد کنند.
 
بر اساس گزارش سازمان ملل، 22 میلیون یمنی یعنی 75 درصد از جمعیت این کشور به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را در رابطه با کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.

این جلسه به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهند پرداخت.

در هفته های اخیر همزمان با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، گورهای دسته جمعی متعددی درنوار غزه کشف و صدها جسد از آنها خارج شده است.

کد خبر 6096917 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد