Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:41:03 GMT

گام دوم ضد نقاب در سوئیس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۵۳۹

گام دوم ضد نقاب در سوئیس

منطقه «کانتون سنت گالن» در سوئیس فردا همه پرسی را برای ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسکای نیوز، منطقه «کانتون سنت گالن» در شمال شرقی سوئیس قصد دارد فردا یکشنبه (یکم مهر) همه پرسی را برای ممنوعیت نقاب در مکان های عمومی برگزار کند و احتمال می رود که ساکنان این منطقه به نفع قانون جدید رای دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساکنان کانتون سنت گالن فردا به پای صندوق های رای گیری برای پیش نویس قانونی که پارلمان محلی سال گذشته آن را تصویب کرد، می روند؛ براساس پیش نویس این قانون، هرکسی که چهره خود را بپوشاند و قابلیت شناسایی در اماکن عمومی برای وی وجود نداشته باشد؛ به منزله اخلال در امنیت و صلح اجتماعی است و به موجب این قانون باید به پرداخت جریمه نقدی مجازات شود.

 

پارلمان محلی سال گذشته با حمایت راستگران این قانون را تصویب کرد، اما حزب سبز و جوانان سوسیالیست از اجرای آن جلوگیری کردند ، به همین دلیل به همه پرسی گذاشته شد.

 

قانون ممنوعیت نقاب تنها آن را هدف قرار نمی دهد، بلکه سایر عناصر حجاب اسلامی را هدف قرار داده است. این قانون پس از بحث و جدلی تصویب شد که مربوط به مسئله پوشش نقاب یک دانش آموز مسلمان هنگام رفتن به مدرسه بود.

 

منطقه کانتون سنت گالن دومین منطقه پس از کانتون تیچینو است که این قانون را به همه پرسی گذشته است. کانتون تیچینو سال 2016 پوشش کامل چهره در اماکن عمومی را ممنوع کرد.

 

گزارش ها نشان می دهد که جمعیت مسلمانان در سوئیس بین 350 تا 400 هزار نفر است که بیشتر آنها از منطقه بالکان و ترکیه هستند.

 

سال گذشته، دولت سوئیس با طرحی که ممنوعیت کامل نقاب را در برمی گرفت، مخالفت کرد، اما راست گرایان سوئیس به جمع آوری 100 هزار امضای برای اجرای همه پرسی دراین باره اقدام کردند.

 

تعدادی از کشورهای اروپایی در سالهای گذشته، قانون ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی مانند مدارس و بیمارستان ها را تصویب کردند که دانمارک و هلند سه ماه پیش این قانون را تصویب کرد./

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عاشورا هفته دفاع مقدس تاسوعای حسینی عزاداری محرم نهضت عاشورا خامنه ای آیت الله خامنه ای عزاداری امام حسین ع نقاب سوئیس همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم

سال 2013 در چنین روزی، منچستریونایتد با نتیجه 3-0 استون ویلا را شکست داد و به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.

دانلود (10.2MB)

دیگر خبرها

  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند