Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@02:22:40 GMT

اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در الیگودرز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۵۴۷

اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در الیگودرز

حبیب جمشیدی، ئییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز امروز، 31 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در ایام محرم و صفر 10 مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار می‎شود.
وی افزود: تعزیه و شبیه‌خوانی یک هنر آیینی ـ مذهبی است که روایت‌گر داستان‌ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای و ملی نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کانون آیینی و سنتی الیگودرز با بیان این‌که تعزیه یک نوع و شکلی از عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش و یکی‌از روش‌های انتقال واقعه عاشورا ایت، اضافه کرد: تعزیه به‌دلیل بستر مذهبی و داشتن صورت نمایشی و روایت‌گونه آن موجب دلبستگی مردم به آن شده است، زیرا روایت داستانی و نمایشی در انتقال عمیق‌ترین و مفاهیم علمی، ادبی، تاریخی و اخلاقی بسیار مؤثر و باورپذیر است.
جمشیدی با اشاره به این‌که تعزیه ازجمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی ـ مذهبی ایران است، اظهارکرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است کمااینکه این نمایش هر سال در ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی در این شهرستان برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم و ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه‌خوانی در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی تعزیه ارشاد الیگودرز محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 

آفتاب‌‌نیوز :

فرشید باقری هم یکی از بازیکنان مس رفسنجان به شمار می‌رود که با حضور محرم نویدکیا توانسته به روز‌های اوج خود برگردد و پس از چند حضور تاثیرگذار سرانجام در مصاف دربی کرمان پایش به گلزنی هم باز شد. نمایش باقری در این هفته‌ها هواداران استقلال را به یاد نمایش‌های این تیم در قبلی قم انداخته که در ادامه به استقلال پیوست، اما در استقلال نتوانست به چیزی که در ذهن داشت دست پیدا کند. 

مس رفسنجان با محرم نویدکیا در ۱۱ بازی قبلی خودش در لیگ و جام حذفی ۱۷ گل به ثمر رسانده که هیچ‌کدام به صورت مستقیم از روی نقطه کرنر به دست نیامده بود، تا اینکه در نیمه دوم بازی مقابل گل‌گهر در دربی کرمان که با تساوی یک بر سم تمام شد، هافبک دفاعی جنگنده نارنجی‌پوشان رفسنجانی ارسال دقیق سعید واسعی دیگر ستاره این روز‌های تیم نویدکیا را به گل تبدیل کرد.

البته خبر بدی هم در این مسابقه به کادر فنی مس از زمین مخابره شد و فرشید باقری در دقیقه ۹۰ با دریافت کارت زرد چهار اخطاره شد تا بازی بعدی تیمش مقابل صنعت نفت در آبادان را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • تصاویر بارش سنگین برف بهاری در این نقطه از ایران
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • فیلم/ بارش برف بهاری در الیگودرزِ لرستان
  • بارش برف بهاری در الیگودرز | حجم برف را ببینید
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال