Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:54:15 GMT

راههاي افزايش اشتها براي چاق شدن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۷۴۸

راههاي افزايش اشتها براي چاق شدن

خبرگزاري آريا -

اگر شما به دنبال افزايش اشتها هستيد، مصرف غذاهاي غني از فيبر را کاهش دهيد
افزايش اشتها مي‌تواند يک کار پيچيده باشد به خصوص اگر شما با غذاهايي مواجه شويد که وسوسه کننده نيستند يا براي فرآيند کاهش وزنتان نمي‌توانند مفيد باشند. اصلا نگران نباشيد.
موارد بسيار زيادي وجود دارد که مي‌توانيد امتحان کنيد و دوباره از خوردن غذاهاي مختلف لذت ببريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مقاله قصد داريم به روش افزايش اشتها با کمک تغيير عادت هاي غذايي بپردازيم.
هميشه صبحانه بخوريد:
حتما شما هم در مورد اهميت مصرف وعده غذايي صبحانه چيزهايي شنيده‌ايد اما يادآوري آن خالي از لطف نيست. صبحانه يک وعده غذايي بسيار مهم است.
مصرف يک صبحانه سالم و متعادل مي‌تواند بعد از يک شب طولاني متابوليسم بدن را تحريک کند و بدن را براي کل روز آماده سازد. خوردن صبحانه به شما کمک مي‌کند انرژي مورد نياز خود را تامين کنيد و در طول روز فعال باشيد. بنابراين اشتهاي شما نيز افزايش پيدا خواهد کرد.
برخي از گزينه‌هاي عالي براي يک صبحانه سالم ومتعادل شامل نان سبوس دار، ماست، گرانولا، ميوه‌هاي تازه و مصرف اسموتي‌هاي سالم و طبيعي ميوه است.
اگر مي‌خواهيد مقدار کالري دريافتي خود را افزايش دهيد، مي‌توانيد کره بادام زميني يا برشي از نان سبوس دار يا نان تست را امتحان کنيد. اين مواد خوشمزه و سرشار از چربي‌هاي سالم هستند.
وعده‌هاي غذايي کم و مکرر داشته باشيد.
مصرف وعده‌هاي غذايي با حجم و تعداد زياد مي‌تواند اشتهاي شما را تحريک کند.مصرف وعده‌هاي غذايي بزرگ نمي‌تواند به افرادي که داراي اشتهاي کم هستند کمکي کند. از سوي ديگر مصرف وعده‌هاي غذايي کوچک‌تر مي‌تواند مفيد باشد.
سعي کنيد وعده‌هاي غذايي خود را به چند وعده کوچک‌تر تقسيم کنيد و آن را به صورت مکرر مصرف نماييد.
خوردن وعده غذايي کوچک‌تر مي‌تواند به شما کمک کند بعد از مصرف غذا احساس خوب و سبکي داشته باشيد. زماني که وعده غذايي شما زياد و بزرگ باشد، معده بيشتر پر مي‌شود و احساس سنگيني مي‌تواند اذيت کننده باشد. به همين دليل افرادي که داراي اشتهاي اندک هستند از مصرف وعده غذايي بزرگ هيچ لذتي نمي برند. سعي کنيد روزانه 4 الي 6 وعده غذايي داشته باشيد.
از شکستن عادت‌هاي غذايي خود نترسيد. سعي کنيد غذاهايي را مصرف کنيد که دوست داريد و هوس کرده‌ايد. اگر دوست داريد وعده غذايي بزرگي در صبحانه بخوريد اينکار را انجام دهيد. اگر دوست داريد زمان شام را به دو وعده غذايي کوچک‌تر تقسيم کنيد حتما اينکار را امتحان کنيد.
ميان وعده‌ و تنقلات سالم بخوريد:
زماني که با خوردن غذا در وعده‌هاي غذايي مشکل داريد، مصرف ميان وعده و تنقلات سالم مي‌تواند بسيار مفيد باشد. مقادير اندک کمتر شما را اذيت خواهد کرد و بدن شما را براي مصرف وعده‌هاي غذايي اصلي آماده مي‌کند. سعي کنيد کاسه‌اي از مواد مورد علاقه خود را در سراسر خانه قرار دهيد تا در طول روز به خوردن اين مواد تشويق شويد.
موادي را انتخاب کنيد که داراي قند و چربي سالمي هستند. مثلا مي‌توانيد از موز، آووکادو، آجيل و ديپ‌هايي همچون حمص يا پنير خامه‌اي استفاده کنيد. اگر خواستيد مي‌توانيد از مواردي همچون ذرت بو داده نيز استفاده کنيد.
به ياد داشته باشيد که تنقلات و ميان وعده‌ها نبايد به جاي وعده‌هاي اصلي مصرف شود. بنابراين بهتر است از مصرف ميان وعده در نزديکي زمان وعده‌هاي اصلي خودداري کنيد در غير اينصورت اشتهاي شما کور خواهد شد.
غذاهاي مورد علاقه خود را انتخاب کنيد:
زماني که غذاي مورد علاقه خود را مصرف مي‌کنيد، خوردن بسيار آسان‌تر خواهد بود. زماني را براي خريد و آماده سازي غذاهايي صرف کنيد که دوست داريد.
اگر در حال حاضر وزن شما کمتر از حد ايده‌آل است نبايد در مورد مصرف غذاهاي مورد علاقه خود زياد نگران باشيد. اگر عاشق شکلات، کيک يا پيتزا هستيد، مي‌توانيد به مقدار کم از اين مواد لذت ببريد. با اينحال، مصرف بيش از حد مواد غذايي پرچرب، مي‌تواند حس سنگيني در شما ايجاد کنيد بنابراين حد اعتدال را نگه داريد.
شما همچنين مي‌توانيد از غذاهاي مورد علاقه خود يا غذاهاي خانگي و دوران کودکي استفاده کنيد. غذاهايي را امتحان کنيد که رابطه خوبي با خاطرات گذشته شما دارند. در اينصورت راحت‌تر مي‌توانيد غذا بخوريد.

خوردن صبحانه به شما کمک مي‌کند اشتهاي شما افزايش پيدا کند
از خوردن غذاهايي که بوي تند دارند پرهيز کنيد:
غذاهايي با بوي تند ممکن است اشتهاي شما را به طور کلي کور کند و نتوانيد وعده غذايي خود را مصرف کنيد. اين اتفاق به خصوص زماني رخ مي‌دهد که زياد گرسنه نباشيد. از خوردن موادي همچون تن ماهي يا پنير بد بو جدا خودداري کنيد.
به ياد داشته باشيد که غذاهاي داغ بيشتر از غذاهاي سرد بو دارند. بنابراين سعي کنيد ساندويچ، سالاد يا برش سردي از گوشت را امتحان کنيد.
از گياهان و ادويه‌جات در پخت و پز خود استفاده کنيد:
به عبارت ديگر، غذاهايي که داراي بوي خوبي هستند مي‌توانند اشتهاي شما را تحريک نمايند. سعي کنيد به غذاهاي خود گياهان و ادويه جات خوشبوي متعددي اضافه کنيد تا بتوانيد بوي بسيار مطبوعي ايجاد نماييد. در اين صورت ديگر مصرف غذا برايتان خسته کننده نخواهد بود.
دارچين يکي از ادويه‌هايي است که به طور مکرر در مواد غذايي استفاده مي‌شود و مي‌تواند اشتهاي شما را تحريک نمايد. شما مي‌توانيد اين ادويه خوشبو را به غذاهاي پخته شده اضافه کنيد يا اينکه کمي روي نان تست يا گوشت خود بپاشيد.
گياهاني همچون ريحان، آويشن، رزماري و رازيانه مي‌توانند طعم بي نظيري به غذاهاي شما اضافه کنند. شما مي‌توانيد از اين گياهان در غذاهاي مختلفي استفاده کنيد و ترکيب متفاوت آن‌ها را با غذاهاي مختلف تجربه نماييد.
فيبر کمتري بخوريد:
فيبر (ماده مغذي که در ميوه‌ها، سبزيجات و غذاهاي سبوس دار يافت مي‌شود) يک ترکيب ضروري براي رژيم غذايي سالم است. با اينحال، غذاهاي غني از فيبر مي‌تواند شما را سيرتر نگه دارد و از اشتهاي شما بکاهد. از موادي که فيبر بالايي دارند در حد اعتدال استفاده کنيد.
براي بدن شما هضم مواد پرفيبر زمانبر است. بنابراين اين گونه موارد براي افرادي عالي است که به دنبال کاهش وزن خود هستند.
اما اگر شما به دنبال افزايش اشتهاي خود هستيد، بهتر است مصرف غذاهاي غني از فيبر را کاهش دهيد. مصرف غذاهايي همچون برنج قهوه‌اي يا پاستا و نان سبوس دار مي‌تواند شما را به مدت طولاني سير نگه دارد. البته اين يک راه حل کوتاه مدت است زيرا فيبر يک ماده مغذي ضروري براي بدن محسوب مي‌شود و بايد مصرف گردد.
نکات مهم درباره اشتها:
از دست دادن اشتها ممکن است نشانه افسردگي باشد. در اينگونه موارد بهتر است با يک متخصص مشورت کنيد. از خودتان سوالاتي را بپرسيد: آيا اشتها و تمايل خود را به غذا خوردن از دست داده‌ام؟ آيا اين تغيير در اشتها با موارد ديگر نيز همراه بوده است؟
از دست دادن اشتها ممکن است به دليل استرس نيز باشد. يافتن روش‌هايي براي کاهش استرس مي‌تواند مفيد باشد.
دور و اطراف خود را با بوهاي خوب پر کنيد.
داشتن يک دسر با کالري بالا که سالم است نيز مي‌تواند موثر باشد.شما مي‌توانيد از موز يا آناناس استفاد کنيد.
براي اينکه اشتهاي خود را هرچه سريع‌تر افزايش دهيد، کمي آدامس نعناع برداريد و به مدت 30 دقيقه بجويد.
هشدارها:
افزايش وزن سريع و ناگهاني مي‌تواند براي سلامتي شما مضر باشد. سعي کنيد وزن خود را به صورت پايدار و آرام افزايش دهيد. از مواد سالم استفاده کنيد.
هميشه قبل از شروع يک رژيم غذايي جديد با پزشک متخصص مشورت کنيد.
منبع: مجله سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • اهمیت صبحانه برای کودکان