Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت:‌نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:کالاهای احتکار شده مانند لوازم خانگی بین زوج های جوان با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شود.

عین‌الله شریف‌پور درباره کالاهای احتکار شده گفت:باید پذیرفت روند صعودی قیمت ارز و برخی از اعمال مدیریت های ضعیف، باعث شده که سوداگران و محتکران فضای بازارها را با التهاب کاذب برای دست یابی به سودهای نجومی، روبرو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در شرایط جنگ اقتصادی باید تعامل و همدلی بیشتر شود اینکه یک عده بخواهند در شرایطی که دشمنان کارشکنی های خود را به حداکثر ممکن رسانده اند با اقداماتی مانند احتکار به کشور آسیب وارد کنند، غیرقابل قبول است.

برخورد جدی با محتکران ضرورت دارد

نماینده مردم ماکو،چالدارن،پلدشت و شوط در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد:در صورتی که در دستگاه قضایی جرم احتکار اثبات شود باید محتکران مجازات شوند.

شریف پور در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:باید روند توزیع کالاهای احتکار شده شفاف شود، اینکه اخبار کالاهای احتکار شده به مردم می رسد اما روند  توزیع و ورود این کالاها به بازار برای مردم شفاف  نیست، قابل قبول نیست.  

لزوم برنامه ریزی برای توزیع کالاهای احتکار شده

وی با بیان اینکه انبارهای کالا باید از طریق سامانه رصد شوند، ادامه داد:برنامه ریزی برای توزیع کالاهای احتکار شده بسیار مهم است چرا که اگر انجام این مهم براساس روند اصولی انجام شود حداقل بخشی از التهابات کاذب در بازار رفع می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بطور مثال پیشنهاد می شود کالاهای احتکار شده مانند لوازم خانگی بین زوج های جوان با قیمت ارز 4200 تومانی بر اساس ساز و کار دقیق و با لحاظ  تاریخ عقدنامه توزیع شود.

 

 

29215

کلید واژه‌ها : احتکار - تحریم اقتصادی - نرخ ارز -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احتکار تحریم اقتصادی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش مهر، براساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت دراین‌باره مسئول هستند. قطعاً بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است.

تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت

براساس صحبت‌های امروز (۴ اردیبهشت) رئیس مجلس شورای اسلامی، لازم است تا نسبت به گزارش بانک مرکزی استناد کرد، گزارش براین اساس است؛

بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال (۱۴۰۲) برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعاً بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تأمین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال (۱۴۰۱) حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال (۱۴۰۲) بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است. کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086284 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است