Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:58:36 GMT

سککوک چرخه توليد را احيا مي‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۷۹۱۶

سککوک چرخه توليد را احيا مي‌کند

خبرگزاري آريا - مديرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: سککوک مي‌تواند چرخه صنعت و توليد را احيا کند و در عين حال مشکلات و التهابات کلان و بزرگ نظام بانکي و اقتصادي از جمله نقدينگي را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، غلامرضا سليماني درباره سامانه سککوک، افزود: تعداد زيادي کسب و کار در شهرک‌هاي صنعتي و مناطق آزاد داريم که محصولات مختلفي از جمله مواد اوليه ساير کارخانه‌ها يا ساير مايحتاج مردم و محصولات صادراتي توليد و تامين مي‌شود؛ در دنيا مدل‌هاي مختلفي براي هم افزايي کارخانه‌ها و تامين مالي سريع و آسان واحدهاي توليدي وجود دارد اما در ايران اين بستر وجود نداشت و در عين حال برات سيستم بانکي به خوبي به کار گرفته نشد که باعث شد تا سامانه سککوک طراحي شود که مي‌تواند زنجيره تامين را شفاف و الکترونيکي مديريت کند، اين مديريت زنجيره تامين به صورتي است که ابتدا و انتهاي زنجيره تامين که چند بنگاه با يکديگر ارتباط دارند رصد مي‌شود و هم افزايي ميان واحدهاي توليدي ايجاد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به مزيت‌هاي سککوک اظهار داشت: سککوک براي بانک مرکزي و بانک‌ها اين مزيت را دارد که مي‌تواند از ميزان پول نقد و نقدينگي در معاملات تجاري واحدهاي توليدي با يکديگر را با استفاده از سيستم برات و ضمانت‌نامه‌ها به شدت کاهش دهد و نقدينگي به جاي چند بار فقط يک بار به سيستم تامين وارد شود؛ در واقع اين سامانه علاوه بر تسهيل توليد و تامين مالي شرکت‌ها براي اقتصاد کشور مزيت بسيار بزرگي دارد و آنهم کاهش شتاب نقدينگي به شمار مي‌رود.
منطقه آزاد ماکو ميزبان سامانه ملي سککوک
وي با بيان اين که اين سامانه در منطقه آزاد ماکو عملياتي شده و کارخانه‌ها از وضعيت آن راضي هستند، گفت: سامانه ملي سککوک از دو ماه گذشته در منطقه آزاد ماکو عملياتي و مزيت‌ها و وضعيت سامانه به 100کارخانه واقع در اين منطقه اقتصادي معرفي شد که از اين ميان تا به امروز بالغ بر 4 کارخانه وارد سامانه براي انجام مبادلات ميان يکديگر شده‌اند و انتظار مي‌رود با توجه به وضعيت مطلوب تامين برات توسط سيستم بانکي در اين سامانه به زودي کارخانه‌هاي بيشتري به سامانه سککوک متصل شوند.
شفافيت، کاهش نقدينگي و احياي توليد با سککوک
سليماني ادامه داد: بر اساس بررسي‌هايي که از سامانه سککوک و انجام يک مدل آزمايشي در برات‌هاي 45روزه و يک ماهه داشتيم به اين نتيجه رسيديم که با اين سامانه مي‌توان نقدينگي را 6بار در زنجيره تامين و توليد مي چرخاند و در عين حال باعث شفافيت عملکرد بنگاه‌ها مي‌شود و در صورتي که يک بنگاه حساب‌هاي خود را تسويه نکند نشان از عدم کارآمدي بنگاه دارد؛ از سويي ديگر نظام بانکي با تقويت سامانه سککوک و حمايت از اين سامانه ملي که مي‌تواند چرخه صنعت و توليد را احيا کند و در عين حال مشکلات و التهابات کلان و بزرگ نظام بانکي و اقتصادي از جمله نقدينگي را کاهش دهد.
سککوک راه‌حلي براي مديريت زنجيره تامين در کشور
مديرعامل منطقه آزاد ماکو تاکيد کرد:متاسفانه بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي در کشور با يکديگر تعامل خاصي ندارند و همين مسئله به معناي عدم رقابت و تعامل براي بهبود وضعيت توليد است و با سامانه سککوک زنجيره تامين در کشور به خوبي مديريت مي‌شود که مي‌تواند باعث سلامت در چرخه توليد شود؛ اعتقاد دارم توسعه سامانه ملي سککوک و افزايش پشتوانه اين سامانه توسط سيستم بانکي و تزريق منابع به عنوان پشتوانه و تضمين مالي سککوک و حمايت کارخانه‌ها براي اتصال به اين سامانه مي‌تواند تا مشکلات توليد را کاهش و زيرساخت توليد در کشور را بهبود بخشد.
به گزارش ايبنا، وي افزود: مدل کاري بانک‌ها براي واحدهاي توليدي و کارخانه‌ها در شرايط فعلي کشور بايد به سمت جهت گيري بانک‌هاي خارجي براي واحدهاي توليدي حرکت کند و به جاي اين که صرفا وام يا خدمات مالي ارائه شود شاهد آن باشيم که بانک‌ها خدمات مشاوره‌اي در اختيار واحدهاي توليدي کوچک و متوسط قرار دهند که مي‌تواند باعث پويايي صنعت شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد