Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:01:44 GMT

بنیاد ملی کتاب آمریکا به ایزابل آلنده جایزه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۸۱۹۲

بنیاد ملی کتاب آمریکا به ایزابل آلنده جایزه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بنیاد ملی کتاب آمریکا اعلام کرد مدال مشارکت در ادبیات آمریکا در سال ۲۰۱۸ را به ایزابل آلنده اهدا می‌کند.

این نویسنده شیلیایی-آمریکایی که سال ۱۹۸۲ با نخستین رمانش با عنوان «خانه ارواح» به شهرت رسید، برای مجموعه غنی آثارش که شامل بیش از یک دوجین کار داستانی، خاطره و مقاله می‌شود، نقش موثرش در ادبیات آمریکای لاتین و نیز موفقیتش به عنوان نویسنده‌ای که آثار متعددش به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شده است، شایسته این افتخار خوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلنده که آثارش را به زبان اسپانیایی می‌نویسد، شاهد ترجمه آثارش به بیش از ۳۵ زبان بوده است و تقریبا ۷۰ میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان به فروش رسیده است.

این نویسنده جوایز متعددی کسب کرده که دریافت مدال آزادی در سال ۲۰۱۴ از دست باراک اوباما از جمله آنها بوده است.

این جایزه جدید را آلنده از دست نویسنده مشهور مکزیکی-آمریکایی لوییس آلبرتو اورئا دریافت می‌کند که با کتاب «بزرگراه شیطان» نامزد دریافت جایزه پولیتزر بوده است.

آلنده نخستین نویسنده اسپانیایی زبان است که این مدال را دریافت می‌کند و پس از سال بلو که سال ۱۹۹۰ این جایزه را دریافت کرد، دومین نویسنده‌ای است که خارج از آمریکا متولد شده و این جایزه را می‌گیرد.

دیوید اشتاینبرگر رییس هیات مدیران بنیاد کتاب ملی با اعلام این خبر از آلنده به عنوان نویسنده‌ای یاد کرد که قادر است رابطه‌ای عمیقا احساسی با خوانندگانش در سراسر جهان برقرار کند و با الهام از تجربیات خودش به مخاطبان جهانی‌اش این امکان را می‌دهد تا به داستان‌هایی از فرهنگ و جغرافیای خاص دسترسی یابند که در غیر این‌ صورت هرگز آنها را نمی‌یافتند.

وی پیش از این که وارد دنیای نویسندگی شود، به عنوان روزنامه‌نگار در شیلی کار می‌کرد اما پس از کودتای ۱۹۷۳ خانواده‌اش محبور شدند کشور را ترک کنند و راهی ونزوئلا شوند. دلیل این امر این بود که سالوادور آلنده رییس جمهوری آن زمان شیلی که کودتا علیه وی انجام شد پسرعموی پدر آلنده بود. این تجربه و نیز شناخت از آگوستو پینوشه به عنوان یک دیکتاتور، در نخستین رمان آلنده خود را نشان داده است.

ایزابل آلنده سی و یکمین دریافت کننده مدال مشارکت در ادبیات آمریکاست که از سوی بنیاد ملی کتاب اهدا می شود. این جایزه از سال ۱۹۸۸ ایجاد شده و به نویسندگانی چون آن پرو، رابرت ای.کارو، جان اشبری، جوان دیدیون، ای.ال.دکتروف، استیون کینگ، نورمن میلر، تونی موریسون، جان آپدایک و تام ولف اهدا شده است.

همراه با مدال این جایزه، یک چک ۱۰ هزاری دلاری نیز به برنده اهدا می‌شود.

کد خبر 4408741

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات آمریکا ایزابل آلنده جایزه ادبی ادبیات کتاب و کتابخوانی گردشگری عاشورا بازار نشر ترجمه ماه محرم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شعر آئینی خانه کتاب معرفی کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی هفته دفاع مقدس جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، «نقاشی قشنگ»  به نویسندگی لعیا اعتمادی نویسنده حوزه کودک و نوجوان  یکی از جلد‌های مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا (ع) است.   نویسنده کتاب لعیا اعتمادی داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا (ع) مبنی بر اینکه تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد. نوشته  است.   ماجرای این قصه در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود.    کتاب «نقاشی قشنگ» در ۲۴صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.   هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد