Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:11 GMT

انور ابراهیم برای جانشینی ماهاتیر آماده می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۸۲۳۳

انور ابراهیم برای جانشینی ماهاتیر آماده می شود

کوالالامپور - ایرنا - انور ابراهیم معاون پیشین ماهاتیر محمد و سیاستمدار کهنه کار مالزیایی که در محافل سیاسی این کشور به عنوان نخست وزیر آینده مالزی مطرح است در حال طی کردن روندهای قانونی برای بازگشت به عرصه قدرت سیاسی در این کشور است.

به گزارش روز شنبه ایرنا،ماهاتیر محمد نخست وزیر 93 ساله کنونی مالزی پیشتر در گفت وگو با برخی رسانه ها اعلام کرد دو سال در قدرت خواهد بود و وعده انتقال قدرت به انور ابراهیم را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس توافق های اعلام شده ماهاتیر محمد به عنوان نخست وزیر هفتم مالزی پس از دوسال نخست وزیری، این جایگاه را به انور ابراهیم واگذار خواهد کرد.
انور ابراهیم رئیس حزب عدالت مردم مالزی در نشستی در سنگاپور رسما طی کردن مراحل قانونی را برای بازگشت به عرصه قدرت سیاسی در این کشور را مورد تایید قرار داد.
وی در عین حال بر حمایت خود در شرایط کنونی را از ماهاتیر محمد نخست وزیر و هم ائتلافی وی در ائتلاف امید تاکید کرد و گفت که عجله ای برای برنامه جانشینی ندارد.
انور ابراهیم در جریان این سفر تاکید کرد: کشور در شرایط کنونی نیاز به ثبات و رهبری قوی دارد و من از ماهاتیر محمد حمایت می کنم.
وی گفت که روابط بسیار نزدیکی با ماهاتیر محمد دارد و مطمئن است که برنامه ها برای جایگزینی وی برای نخست وزیری درمسیر خود پیش خواهد رفت . دلیلی ندارد که در مورد اجرای این وعده انتخاباتی تردیدی داشته باشد. طبق برنامه های درحال انجام روند دست به دست شدن نخست وزیری از ماهاتیر محمد به وی انجام خواهد شد.
ماهاتیر و انور درجریان چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی اختلاف ها را پس از 20 سال را کنار گذاشته و با ایجاد ائتلافی چهارگانه تحت عنوان ' ائتلاف امید' توانستند در انتخابات 9 مه (19 اردیبهشت) پیروز میدان باشند.
این ائتلاف به رهبری ماهاتیر محمد به عنوان یکی از تغییرات مهم سیاسی در این کشور از زمان استقلال در سال 197 تاکنون ارزیابی شده است.
انور 71 ساله درسال 2015 در دوران نجیب رزاق در دادگاهی محکوم به 5 سال حبس شده بود و پس از پیروزی در انتخابات از زندان آزاد و با کمک ماهاتیر محمد مورد عفو پادشاه قرار گرفت.
انور ابراهیم هفته گذشته پس از آنکه یکی از هم حزبی های وی از مجلس استعفا داد برای انتخابات میاندوره ای برای ورود رسمی به عرصه فعالیت های سیاسی اقدام کرد.
انور ابراهیم در تمام محافل رسانه ای از ماهاتیر محمد تاکید کرده و گفته است : باید نخست وزیر ماهاتیر در شرایط کنونی کشور را هدایت کند و ما از او حمایت می کنیم واین موضوع مهم است و فکر نمی کنم برای حضور در نخست وزیری عجله کرد، زیرا ماهاتیر اکنون نقش مهمی برای کشور ایفا می کند.
نخست وزیر احتمالی بعدی مالزی همچنین تاکید دارد که هیچ عجله‌ای برای جانشینی ماهاتیر محمد ندارد زیرا مالزی اکنون نیاز به ثبات و یک رهبر قوی دارد و می خواهم اطمینان حاصل کنم که ماهاتیر در موقعیت خود کاملا موثر است.
انور ابراهیم تاکنون در پاسخ به سوال خبرنگاران مختلف همچنین از روند مقابله با فساد در مالزی دفاع کرده و گفته است که دولت فساد را کاهش داده است و این باعث شده است که نهادهای ضد فساد اداری کشور به پارلمان به جای صرف نخست وزیر پاسخگو باشند.
وی نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی که یکی از مهمترین پرونده های فساد مالی- اداری را برای مالزی برجای گذاشته است مورد انتقاد قرار داده بود.
انور ابراهیم تاکید کرده که دولت ماهاتیر محمد با اقدامات خود تاکنون میلیون ها دلار از 4.5 میلیارد دلار صندوق بدهکار سرمایه گذاری توسعه مالزی واحد' وان ام دی بی ' را به این صندوق بازگردانده است.
انور، معاون پیشین ماهاتیر محمد و رهبر حزب عدالت مردم مالزی قرار است در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان این کشور از بندر دیکسون در روز 13 اکتبر (21 مهرماه) شرکت کند تا روند بازگشت وی به عرصه سیاسی این کشور تسریع شود.
وی نیمه مرداد ماه گذشته رسما به عنوان رییس حزب عدالت مردم (PKR) معرفی شد.
انور ابراهیم جانشین همسرش داتوک سری دکتر وان عزیزه وان اسماعیل، رییس پیشین شد.
اگرچه همسر انور ابراهیم از زمان تاسیس این حزب در سال 1999 تا ماه گذشته ریاست آن را به عهده داشت اما وی را رهبر معنوی حزب عدالت مردم می دانستند.
وی سالیان متمادی به اتهام اخلاقی محاکمه و زندانی شده بود. اتهامی که او هیچ گاه آن را نپذیرفت و آن را اقدامی سیاسی علیه خود اعلام کرد.
وی یک هفته پس از پیروزی ماهاتیر محمد در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی ،از بیمارستان کوالالامپور و در حالی که زندانی بود، پس از آزادی از زندان به دیدار پادشاه این کشور شتافت و مورد عفو پادشاه قرار گرفت تا عرصه سیاسی این کشور بازهم شاهد حضور وی باشد.
رهبر کاریزماتیک حزب «عدالت مردم» در دهه 90 میلادی، به عنوان معاون ماهاتیرمحمد در دوره نخست وزیری چهارم مالزی فعالیت داشت.
وی برای ورود به مجلس باید از رقبای خود از دو حزب پاس و آمنو پیشی گیرد.
آساق**1599 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي انور ابراهيم ماهاتير محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون کشتی، نفرات راه یافته به فینال پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

55 کیلوگرم:حسین بیژنی _ محمد حسیوند پناهی

63 کیلوگرم:کارن اصلانیان _محمد مهدی کشتکار

72 کیلوگرم: دانیال سهرابی _علی دارابی کورای

82 کیلوگرم: شاهین بداغی مفرد _ اشکان سعادتی‌فر

97 کیلوگرم: شایان حبیب زارع _ هایک خلویان(ارمنستان)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کشتی فرنگی جام تختی، فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم