Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@04:10:08 GMT

والیبال خراسان رضوی به دست شهرداری مشهدافتاد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۹۰۲۱

والیبال خراسان رضوی به دست شهرداری مشهدافتاد

خراسان رضوی بعد از دو فصل دوری از لیگ برتر، امسال قرار است با حمایت شهرداری مشهد در این مسابقات شرکت کند.

به گزارش قدس آنلاین ، وضعیت تیمداری خراسان رضوی در رشته والیبال گویا قرار است پس از ۲ سال عدم تیم‌داری در لیگ برتر بالاخره با حضور یک تیم از مشهد تبدیل به‌یک اتفاق جدید شود.

چراغ خاموشی که روشن می‌شود

زمستان سال 93، نخست این تیم والیبال میزان بود که به‌واسطه مشکلاتی که در موسسه مالی‌اعتباری‌ خود پیدا کرد، عطای تیم‌داری در سوپرلیگ والیبال را به‌لقایش بخشید و به‌حضور 4 ساله خود در والیبال کشور پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان در سال نخست حضور در سطح اول والیبال کشور، یازدهم، پس از آن، هفتم و در سال سوم حضور جبار قوچان‌نژاد، چهارم شد، پس از آن بود که مدیران میزان در سال آخر تیمداری خود، رضا مومنی‌مقدم، کمک‌مربی جبار قوچان‌نژاد را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند و با دوجین ملی‌پوش مثل ظریف، تشکری، غلامی و مهدوی به‌همان رتبه‌ای دست یافتند که قوچان‌نژاد پیش از این کسب کرده‌ بود.

ثبت این نتایج در کنار مشکلات مالی عدیده میزان و انحلال موسسه، طبیعتاً فضایی برای ادامه حیات تیم والیبال این باشگاه باقی نمی‌گذاشت.

بعد از کناره‌گیری و البته انحلال باشگاه میزان، به‌واسطه اقبال عمومی که از والیبال وجود داشت یک موسسه مالی‌اعتباری دیگر که آن روزها در رشته‌های مختلفی تیم‌داری می‌کرد، بنای ورودش به‌والیبال را پایه‌گذاری کرد.

تیم ثامن‌الحجج قوچان‌نژاد را به‌عنوان سرمربی خود انتخاب کرد و با بستن تیمی نه چندان قوی کار خودش را در مسابقات شروع کرد، اما مشکلات موسسه ثامن‌الحجج در همان ابتدای سوپرلیگ 94 آغاز شد و باشگاهی که در رشته‌هایی مانند کشتی و هندبال ریخت و پاش هاب آنچنانی داشت با بی‌پولی روبه‌رو شد!

با این شرایط اما این تیم با استفاده از بازیکنان غالبا بومی خود توانست بهترین عنوان تاریخ والیبال خراسان در لیگ برتر یعتی سومی سوپرلیگ، را برای خراسانی‌ها به‌ارمغان بیاورد، هر چند این شیرینی کسب بهترین نتیجه در نهایت به‌انحلال باشگاه ثامن الحجج نیز ختم شد.

با انحلال این تیم وعده‌های مدیران ورزشی خراسان رضوی برای جذب یک اسپانسر دیگر برای تیم‌داری در لیگ‌های بعدی عملیاتی نشد و خراسان رضوی و مشهد در دو فصل بعدی لیگ برتر والیبال یعنی سال‌های ۹۵ و ۹۶ نماینده‌ای در لیگ برتر نداشتند تا بدین ترتیب چراغ والیبال خراسان رضوی با وجود بازیکنان بومی زیادی که داشت، اما خاموش بماند.

اتفاقات و مشکلات والیبال خراسان رضوی اما با برکناری رییس هیات والیبال خراسان رضوی در تابستان ۹۷ رنگ دیگری پیدا کرد.

حسین‌زاده که از ابتدای حضورش در والیبال خراسان رضوی وعده‌های ریادی برای تیم‌داری در لیگ برتر داده بود در نهایت از سمتش برکنار شد و البته با استعفای اجباری کنار رفت تا نکویی سرپرست جدید و سکاندار والیبال خراسان رضوی شود.

هر چند نکویی در روز معارفه اش اعلام کرد اعتقادی به‌تیم‌داری در لیگ برتر در زمان کوتاه ندارد، اما گویا او در پشت پرده اقدامات خود را برای نهایی کردن حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر انجام داده است.

فدراسیون به‌ما جواب مثبت داده است

نکویی سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی در این باره به‌فارس می‌گوید: هدف من برای حضور در والیبال خراسان رضوی سر و سامان دادن به‌زیرساخت‌ها بود، اما آن قدر برای حضور در لیگ برتر تماس گرفتند و درخواست کردند که برخلاف میل خودم تصمیم گرفتم تا با چند ارگان در این باره رایزنی کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون والیبال به‌ما برای حضور تیمی از خراسان رضوی جواب مثبت داده است و نیز با این پشتوانه درخواست خود را به‌چند ارگان ارائه دادیم و به‌امید خدا با حمایت بخش خصوصی و حمایت شهرداری مشهد حضورمان در لیگ برتر والیبال را در فصل جدید استارت خواهیم زد.

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی ادامه داد: اعتقاد دارم اگر می توانستیم یک فصل دیگر صبر کنیم تیمی قوی‌تر را راهی مسابقات می‌کردیم، اما به‌هر شکل برای همین حضور هم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از کادر فنی و بازیکنان بومی بتوانیم تیمی آبرومند را راهی مسابقات کنیم.

وی درباره اینکه نام تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال چه می‌شود؟؛ اظهار کرد: اجازه بدهید همه کارها انجام شود بعد درباره نام تیم هم اطلاع رسانی می‌کنیم، دوفصل است که خرسان رضوی تیمی در لیگ برتر نداشته و باید این حضور را به فال نیک بگیریم، متاسفانه والیبال خراسان رضوی در این چند سال آن طور که من بررسی کردم و خبر دارم، همواره محل دعوای والیبالی‌ها بوده و هیچ همدلی بین والیبالی‌های استان وجود نداشته است، من بارها گفته‌ام که والیبالی نیستم، اما مدیر هستم و بلدم چگونه این همدلی را به‌وجود آورم.

نکویی درباره اینکه سرمربی تیم چه کسی خواهد بود؟؛ گفت: ما مربیان بومی خوبی در استان داریم مانند قوچان‌نژاد و مومنی مقدم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

مشهدی‌ها باید تضمین بدهند

سرپرست سازمان لیگ والیبال ایران نیز درباره حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر والیبال گفت: هیات والیبال خراسان رضوی چند هفته پیش درخواست خود را مطرح کرد و ما نیز مخالفتی در این باره نداریم، اما حضور این تیم در مسابقات منوط به‌شروطی است.

محمد حسین شفقی افزود: تیم‌های مشهدی که در گذشته بودند متاسفانه بدهی زیادی به‌بازیکنان و کادر فنی خود داشتند و حالا برای اینکه این اتفاقات دوباره تکرار نشود، هیات والیبال خراسان رضوی یا حامی مالی تیم خراسان باید تضمینی برای جلوگیری از مشکلات به‌فدراسیون ارائه دهد.

وی ادامه داد: براساس برنانه‌ریزی ما لیگ برتر والیبال از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و ما به‌دنبال طرحی برای برگزاری مسابقات به‌شکلی نوین و شبیه به‌مسابقات لیگ جهانی برگزار کنیم که هم تعداد بازی‌ها بیشتر می‌شود و هم جذابیت آنها بالاتر می‌رود، در این صورت تا اردیبهشت ماه سال آینده لیگ برتر ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان لیگ والیبال ایران درخصوص اینکه آیا سالن مهران مشهد از نظر امکانات مشکلی برای میزبانی ندارد؛ گفت: قطعا اگر بنا به‌تیم‌داری مشهدی‌ها در لیگ برتر باشد آنها باید سالن مهران را تجهیز کنند، در حال حاضر ابن سالن فاقد امکانات لازم است و باید برای تجهیز جایگاه ویژه، جایگاه خبرنگاران، تهیه سکوی داوری و کفپوش استاندارد و سیستم ویدیو چک اقدام لازم به‌عمل آورند.

با اعلام نظر مثبت سازمان لیگ والیبال ایران و البته تایید هیات والیبال خراسان رضوی مبنی بر تیم‌داری مشهدی‌ها در لیگ برتر والیبال ایران حالا گمانه‌زنی برای حضور بازیکنان و کادر فنی بومی در این تیم نیز بالا گرفته است.

گمانه‌زنی در خصوص ترکیب کادر فنی و بازیکنان

در حال حاضر و همان طور که نکویی هم اعلام کرده است مومنی‌مقدم و قوچان‌نژاد گزینه‌های جدی هدایت این تیم هستند اما با توجه به‌حضور مومنی‌مقدم در تیم سایپا به‌عنوان مربی به‌نظر می‌رسد، حالا حضور قوچان‌نژاد در این تیم به‌عنوان سرمربی بیشتر به‌واقعیت نزدیک باشد.

درخصوص بازیکنان بومی نیز این طور که گفته می‌شود رازنی برای حضور والیبالیست‌های بومی در اولویت قرار دارد.

فصل گذشته لیگ برتر بازیکنانی همچون امین علوی در تیم شهرداری ارومیه، رشید یوسفی و مجتبی یوسفی در تیم اردکان یزد، امیر حسینی در تیم شهرداری تبریز، شهروز همایون‌فر در تیم ساری‌، فرهاد ظریف و پوریا یلی نیز در تیم پیکان، نفراتی بودند که در این رقابت‌ها حضور داشتند و اتفاقا هر کدام در تیم‌های خود یکی از ستون‌های اصلی تیمشان به‌شمار می‌رفتند حالا با قطعی شدن تیمی از مشهد در لیگ برتر به‌نظر می‌رسد، حداقل ۹۰ درصد این بازیکنان دوباره به‌شهر خودشان بازگردند و در کنار بازیکنان جوان‌تر و جذب چند مهره غیربومی تیمی مناسب را راهی مسابقات کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران

 به گزارش "ورزش سه"، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال منصوب کرد.

در حکم انتساب امیرحسین منظمی آمده است: «احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش و نیز هماهنگی امور با نائب رئیس محترم فدراسیون، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

رزومه امیرحسین منظمی به شرح زیر است:
«دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تهران در سال 1394
بازیکن و مربی اسبق تیم ملی
مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبير خانه شورایعالي مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی كشور
عضو هيات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران
مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۴ تهران
مشاور ورزشي شهرداری مناطق ۱۴،۱۸،۲۱ تهران
رئيس انجمن واليبال شهرداری تهران
رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایي
مدیر گروه آموزشي مدیریت دانشکده علوم ورزشي دانشگاه شهيد رجایي
عضو هييت ریسه فدراسيون واليبال جمهوری اسلامي ایران
عضو هيئت رئيسه هيئت واليبال استان تهران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
رئيس انجمن واليبال فدراسيون ناشنوایان
رئيس انجمن واليبال دانشگاه پيام نور كشور
مدیر عامل باشگاه كهمان نوین لرستان
قائم مقام مدیر عامل باشگاه فرهنگي ورزشي متين وارنا صالحين ورامين
ریيس كميته بازاریابي انجمن مدیریت ورزشي كشور
عضو انجمن علمي مدیریت ورزشي كشور
مشاور عالي ورزشي فدراسيون ناشنوایان
عضو هيات رییسه پنل مدیریت ورزشي در همایش ملي یافته‌های نوین در علوم ورزشي
نماینده جامعه كميته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکي پژوهشکده گوارش و كبد دانشگاه شهيد بهشتي
عضو كارگروه ویژه گردشگری جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر
مدیر اجرایي مسابقات ليگ جهاني واليبال در سال ۲
دبير قطب یازده غذا و داروی كشور
عضو كميته علمي سيزدهمين همایش بين المللي علوم ورزشي
رییس انجمن واليبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور

دیگر خبرها

  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت
  • هورسان کنار کشید/ سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت
  • فروش امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر
  • خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران