Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@17:33:32 GMT

وزرای نیرو، ورزش و جهاد کشاورزی به صحن علنی مجلس می‌روند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۹۱۰۹

وزرای نیرو، ورزش و جهاد کشاورزی به صحن علنی مجلس می‌روند

محمود حجتی، رضا اردکانیان و محمد علی بطحایی این هفته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌دستور کارجلسات هفتگی صحن علنی مجلس در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به شرح زیر اعلام شد:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از دو هفته تعطیلی این هفته در صحن علنی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب‌ و منابع طبیعی در مورد «لایحه حفاظت از خاک» را که به صحن علنی ارجا شده است را رسیدگی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استماع گزارش کمیسیون اجتماعی درباره «طرح استفساریه تبصره(2) ماده واحده قانون اصلاح بند(و) ماده(44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که از شورای نگهبان اعاده شده را در دستور دارند.

در جلسات علنی این هفته گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد «مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو» که یک فوریت آن در جلسه علنی مورخ 2/2/1397 به تصویب ‌رسید و در اجرای ماده (149) آیین‌نامه داخلی مجلس و با تقاضای ‌‌بیش‌ از‌ 15 نفر از ‌طراحان در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از «طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی» را که در جلسه علنی مورخ 1396/9/1 به تصویب ‌رسیده است، از دیگر فعالیت‌های صحن علنی مجلس در هفته جاری است.

نمایندگان ملت در جلسه این هفته خود گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره «طرح یک فوریتی استفساریه بند (هـ) تبصره (1)‌ قانون بودجه سال 1397 کل کشور که یک فوریت آن در جلسه علنی 16/5/97 به تصویب ‌رسیده است را استماع خواهند کرد.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های تأیید صلاحیت‌آزمایشگاهی آسیا -اقیانوسیه را با اولویت‌ در دستور کار دارند.

بررسی گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد «لایحه‌ تشکیل‌ سازمان‌ صنایع‌ دریایی‌ نیروهای مسلح نیز با اولویت در دستور کار نمایندگان خواهد بود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فعالیت‌های این هفته خود در صحن علنی گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون «لایحه‌ معافیت‌ وزارتخانه‌ها و مؤسسات‌ دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی (در اجرای ماده (104) آیین‌نامه داخلی مجلس» را با اولویت بررسی می‌کنند.

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد «رد ‌طرح‌‌ دهیاری‌ها (در اجرای‌ ماده (149) و با تقاضای‌‌ بیش‌ از‌ 15 نفر از ‌طراحان ‌و همچنین‌ ‌ماده (104) آیین‌نامه‌داخلی‌مجلس از برنامه‌های اولویت‌دار صحن علنی این هفته مجلس است.

رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی با موضوع «طرح استفساریه ماده (36) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (در اجرای ماده (104) آیین ‌نامه‌ داخلی‌ مجلس» هم با اولویت در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد.

نمایندگان مردم در خانه ملت همچنین در جلسات صحن علنی این هفته «بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (26) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست (در اجرای تبصره(2) ماده (145) و همچنین‌ ‌ماده(104) آیین‌نامه‌داخلی‌مجلس» را در دستور کار دارند.

همچنین گزارش دیگری از کمیسیون اقتصادی با موضوع «طرح استفساریه بند (2) ماده (2) قانون مالیات‌های مستقیم (در اجرای ‌ماده(104) آیین‌نامه‌ داخلی‌مجلس‌» از برنامه‌های است که در لیست اولویت‌های رسیدگی در هفته کاری نمایندگان آورده شده است.

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره «لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور (در اجرای ماده (104) آیین‌نامه داخلی مجلس» و گزارش دیگری از کمیسیون اقتصادی با موضوع «لایحه اصلاح بند (3) ماده (2) قانون مالیات‌های مستقیم- مصوب 1366 ـ با اصلاحات بعدی آن (در اجرای ماده (104) آیین‌نامه داخلی» از دیگر برنامه‌های صحن علنی مجلس در هفته پیش رو است.

نمایندگان مجلس همچنین در فعالیت‌های خود به بررسی گزارشی از کمیسیون فرهنگی با موضوع «لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان (در اجرای ماده (104) آیین‌نامه داخلی مجلس» خواهند پرداخت که این گزارش هم از برنامه‌های با اولویت صحن علنی این هفته است.

«گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی» با موضوع «طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات‌های مستقیم (در اجرای ماده (134) و ماده (104) آیین‌نامه داخلی» هم مجدداً در دستور قرار خواهد گرفت.

همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی گزارش دیگری را با موضوع «طرح‌ اصلاح‌ ماده (3) و الحاق‌ یک‌ ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب (1394/3/5) (دراجرای‌ تبصره (1) ماده (49) آیین‌نامه داخلی) به صحن ارائه کرده که نمایندگان آن را بررسی خواهند کرد.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد «طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (104) آیین‌نامه داخلی» از دیگر برنامه‌های صحن علنی است که با اولویت در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در هفته جاری سه وزیر دولت را به صحن علنی دعوت کرده و سوالاتی را از آنان خواهند پرسید. برهمین اساس محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و حسن کامران نماینده اصفهان هر کدام یک فقره سوال از رضا اردکانیان وزیر نیرو خواهند پرسید.

همچنین مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به منظور پاسخگویی به سؤال حبیب‌اله دهمرده نماینده زابل، زهک و هیرمند، نیمروز و هامون در صحن علنی حاضر خواهد شد.

علی‌محمد شاعری نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه‌ و محمد دامادی نماینده ساری و میاندورود هم هرکدام یک فقره سؤال از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواهند داشت.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید