Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه آیین افتتاح سال تحصیلی این دانشگاه از ورود نهاد نمایندگی رهبری به موضوع احکام قضایی دانشجویان خبر داد و با اشاره به اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، اما نباید عناصر احزاب و سرباز مجموعه‌های سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: به هر صورت امکان اشتباه و خطا برای دانشجو هست اما تفاوت اینجاست که عنصر سیاسی از اشتباه خود روی‌گردان نیست؛ می‌خواهیم دانشجو خودش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میراحمدی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر حضور آموزشی و نه جنسیتی در دانشگاه، اقتضای حضور در دانشگاه و محیط آکادمیک را اقتضای اختلاط دانست و گفت: باید در نظر داشت که این محیط، مانند پارک نیست و اقتضای آن نه حضور نمایشی، بلکه حضور آموزشی است.

وی همچنین بر حضور فرهنگی و حضور انسانی دانشجویان در دانشگاه تأکید کرد و در این‌باره توضیح داد: در این حضور نگاه جنسیتی و نگاه دخترانه یا پسرانه کنار گذاشته شده که این موضوع محیط را بالنده و پرارزش می‌کند.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در چنین محیطی ارتباطات بر اساس معیارهای انسانی که دانشگاه بر آن بنیان نهاده شده، شکل خواهد گرفت.

میراحمدی در همین زمینه دانشگاه را دارای حرمت‌ و ورود به آن را مقدس دانست و گفت: اگر از همان روزهای آغازین ورود به دانشگاه، حرمت‌ها را شناخته و ارتباطات فوق را محترمانه پاس بداریم، این محیط زمینه رشد و بالندگی دانشجویان را فراهم خواهد کرد.

می‌خواهیم دانشجو خودش باشد/ورود نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه به احکام قضایی دانشجویان

وی دانشگاه را فضای رشد همه‌جانبه دانست و تشریح کرد: در این فضا دانشجویان باید در حوزه‌های مختلف تجربه و آگاهی کسب کنند و طبیعی است که در این مسیر برخی دچار مشکل شوند؛ بنابراین باید کمک کنیم در چنین شرایطی فرزندانمان از مشکلات خارج شوند.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: دانشجویان باید سیاسی باشند، اما نباید عناصر احزاب و سرباز مجموعه‌های سیاسی باشند؛ طبیعی است زمانی که دانشجو، سیاسی باشد ممکن است خطا و اشتباه هم از او سر بزند که این اشتباهات باید به کمک مسئولین برطرف شود.

میراحمدی پیش‌فرض رفع این اشتباهات را متذکر شد و گفت: پیش‌فرض این است که "دانشجو پیش می‌رود که یاد بگیرد" و زمانی که اشتباه کند، از اشتباهش برمی‌گردد؛ این در حالی‌ست که عنصر سیاسی زمانی که اشتباهی کند، از آن روی‌گردان نیست. ما نیز می‌خواهیم دانشجو خودش باشد و سرباز مجموعه‌های سیاسی که دارای نقش حذبی هستند، نباشد.

وی با اشاره به اینکه در وقایع چند وقت اخیر، به غیر از حادثه خیابان پاسداران، دانشجوی بازداشتی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مورد هم مسئولان دانشگاه پیگیری‌های لازم را برای دانشجویان که همچون فرزندان ما هستند، انجام داده و در کل دو نفر در این موضوع درگیر شده‌اند که نهاد نمایندگی رهبری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و آن را دنبال خواهد کرد.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان افزود: به هر صورت این افراد پرونده‌هایی دارند و اتهاماتی متوجه آن‌هاست که حقوقی فراتر از بحث‌های سیاسی‌ می‌طلبد. دانشگاه نیز نسبت به این افراد بی‌تفاوت نبوده و پیگیری‌های مقتضی را در چارچوب ضوابط و مقررات انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام احکام قضایی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در بازه‌ی زمانی 24 اسفند تا 4 فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو، ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی،تربیتی و عمرانی در روستای درغک اجرا کردند.

زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، اجرای سرود جشن تکلیف برای کلاس سومی ها، سفره افطاری، پخش انیمیشن، آموزش طراحی چهره‌ی شهدا، کاشت ۳۴ اصله نهال به نیت ۳۴ شهید دانشجو معلم استان با حضور دانش‌آموزان و اهالی روستای درغک از برنامه های این اردوی جهادی بود.

همچنین آموزش ریاضی، فارسی،کامپیوتر، زبان‌انگلیسی، مشاوره‌ی تحصیلی، احکام، مجسمه‌سازی، کار با سفال و ... نیز در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225442 برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • پلمب موقت یک داروخانه در سمنان
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان