Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، موسسه اعتبارسنجی بین المللی فیچ پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش داد. علت اصلی این موضوع به وخیم تر شدن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن بر می گردد.  

فیچ اعلام کرد سیاست اقتصادی حمایتی ایالات متحده به نقطه ای رسیده که به طور محسوسی در حال تاثیر گذاشتن بر روی چشم انداز قوی رشد جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «بریان کولتان» کارشناس اقتصادی ارشد فیچ گفت: جنگ تجاری اکنون یک واقعیت است. تعرفه های اخیر اعمال شده از سوی ایالات متحده بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، تاثیر ملموسی بر روی رشد جهانی و حتی بر روی گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی دارد. پیش بینی های مرتبط با ریسک های مضر به رشد جهانی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده که بالا گرفتن معنی دار در محدودیت های تجاری آمریکا - چین به عنوان دلیلی برای کاهش پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی و تنزل آن به ۶.۱ درصد است؛ ضمن اینکه پیش بینی رشد اقتصاد جهانی نیز به ۳.۱ درصد کاهش خواهد یافت.

چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در کوتاه مدت با توجه پیش بینی رشد ۳.۳ درصدی آن در سال جاری میلادی در مقایسه با ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی مستحکم باقی خواهد ماند. فیچ اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در حال از دست دادن توازن و هماهنگی خود است. کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به دنبال انتقال مهم در سیاست پولی جهانی توام خواهد بود.

بر همین اساس، سه موسسه اعتبار سنجی بزرگ جهان انتظار دارند که ترکیب حجم دارایی چهار بانک مرکزی جهان یعنی فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک انگلیس در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش پیدا کند.

از سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد این ۴ بانک بزرگ به طور متوسط اقدام به خریداری بیش از یک تریلیون دلار دارایی در سال کرده اند. چشم انداز کاهش در نقدینگی این بانک های مرکزی احتمالا پیامدهای معناداری داشته باشد. در نتیجه این موضوع سودهی اوراق قرضه جهانی را به عنوان ابزاری که در تلاطم بازارهای مالی استفاده می شود را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا چین رشد اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است