Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:40:06 GMT

طرح هادی 15روستای بخش مرکزی قزوین بازنگری شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۹۶۶۵

طرح هادی 15روستای بخش مرکزی قزوین بازنگری شد

قزوین – ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: پارسال 15 طرح هادی در این بخش بازنگری شد و امیدواریم امسال 10 مورد دیگر بازبینی و اصلاح شوند.

به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز شنبه در دیدار با مردم روستای رزجرد از توابع شهرستان قزوین با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش مرکزی بازنگری طرح هادی روستاهای آن است افزود: بازنگری طرح هادی 25 روستای این بخش حدود 13 سال به تعویق افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رشد جمعیتی بسیاری از روستاهای بخش مرکزی شهرستان قزوین و کمبود زمین خالی به ساخت و ساز غیرمجاز در آنها منجر می شد.
این مسئول یادآور شد:برای حل این مشکل با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سازمان نظام مهندسی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جلساتی برگزار شد تا هرچه سریعتر برای بازنگری این طرح ها اقدام شود.
علیخانی خاطر نشان کرد: سال گذشته طرح هادی 15 روستای استان بازنگری شد و امیدواریم امسال نیز طرح هادی 10 روستای باقی مانده مورد بازنگری قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به مدیریت پسماند در این بخش گفت:امروز با افتخار اعلام می کنیم که 100 درصد روستاهای این بخش به ماشین جمع آوری و سطل مکانیزه زباله مجهز شده و پسماند آنها به سایت محمدآباد منتقل می شود.
وی گفت: 22 روستای این بخش با مشکل اوقافی بودن اراضی مواجه هستند که امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و خود مردم برای حل این مشکل اقدام شود.
این مسئول افزود: اکثر روستاهای بخش مرکزی قزوین با مشکل کمبود آب مواجه هستند که البته می توان با صرفه جویی و مدیریت آب برای حل این مشکل اقدام کرد.
علیخانی با اشاره به مشکلات معادن در این بخش افزود: متاسفانه دستگاه های متولی برای صدور مجوز بهره برداری از معادن هیچ استعلامی از بخشداری ها و فرمانداری ها انجام نمی دهند که همین موضوع تبعات اجتماعی و نارضایتی روستائیان را بابت تخریب آسفالت و گرد و خاک حاصل از تردد خودروهای معادن به وجود آورده است.
بخشدار مرکزی شهرستان قزوین ادامه داد:امیدواریم حداقل با تخصیص درصدی از درآمد معادن برای ترمیم راه های روستایی و جلوگیری از ایجاد نارضایتی میان روستائیان اقدام شود.
وی با اشاره به درخواست های اهالی روستای رزجرد افزود: حل مشکل اوقافی بودن اراضی، احداث سالن ورزشی و تامین آب از جمله درخواست های اهالی روستای رزجرد است که باید با همکاری دستگاه ها برای حل آنها اقدام کرد.
بخشدار مرکزی قزوین افزود: در چهار سال اخیر با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر و انجام طرح های فرهنگی و ورزشی در این روستا اقدام شد و نقشه برداری طرح هادی روستای رزجرد نیز به پایان رسید.
بخش مرکزی قزوین با 2 دهستان اقبال غربی و شرقی 64 روستا دارد.
روستای رزجرد از توابع این بخش در 21 کیلومتری شهرستان قزوین واقع شده است.
6101* 6104

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هادي بخش مركزي قزوين قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: دولت مردان اگر پیش بینی می‌کنند این آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که این کشاورز یک محصولی را کشت کند که کمتر به آب نیاز داشته باشد، اما اگر به او قول دادید فلان محصول را کشت کن و نگران آب هم نباش، اگر فردا نتوانستید آب را تأمین کنید چگونه پاسخگو خواهید بود؟!

وی اضافه کرد: آن چیزی که هم مردم و هم مسئولان باهم باید دقت کنیم این است که خداوند می‌فرماید اگر آب‌های شما را کمی پایین‌تر ببریم چه کسی می‌تواند به شما آب گوارا بدهد؟!، یعنی زمانی با ۲۰ متر حفاری به آب شرب دسترسی پیدا می‌کردیم، اما الان باید ده‌ها متر حفاری کنیم تا به آب برسیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به عملیات صادق اظهار کرد: زمانی فیضیه به پا خاسته بود و چند روزی مقاومت کرد و در نهایت طلبه‌ها را دستگیر کردند و بعد زندان، شکنجه و تبعید شدند، اما امروز به برکت نیت خالص و رهبری‌های امام خمینی (ره) و نفس مؤثر رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیگر فیضیه تنها نیست و در عالم قیام می‌بینیم و ظلم ستیزی را مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: امروز علیه صهیونیست‌ها اظهار انزجار و نفرت را مشاهده می‌کنیم و اینها نوید است و حجت را بر ما تمام می‌کند و خدا را شاکر هستیم برای این شرایطی که پدید آمده است.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش دو نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند و همان‌ها امروز پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده اند و خوشبختانه در کشور ما دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه امام خمینی (ره) عنوان کردند دانشجویانی که در سرتاسر جهان بدلیل قیام علیه آمریکا و صهیونیست‌ها اخراج می‌شوند، ما پذیرای آنها هستیم و با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنیم و از این دانشگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران دانشجویان قیام کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند و برایشان دعا می‌کنیم و از آنها حمایت می‌کنیم و آنها را عزیزان در صحنه انقلاب و مقاومت می‌شناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام برای ما خیلی خوشحالی آورد چرا که از زمانی که آنها از برجام خارج شدند ما نیز گام به گام تعهدات هسته‌ای را کنار گذاشتیم. ما دیگر به آنها متعهد نیستیم و خودمان هستیم که برای مصالح و امنیت و علم و فناوری بهترین تصمیمات را می‌گیریم و امروز نیز در این شرایط قرار داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در خصوص بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیاز هست که خیران ما بیشتر پای کار باشند، دولت هم قدم‌هایی برداشته است و لازم است بیشتر پای کار باشند تا با همکاری همه بخش‌های مردمی و دولتی، بیماران مشکلاتشان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین