Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در نمایشگاه گردشگری وان ترکیه معرفی خواهد شد که به همین منظور غرفه‌ای برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی حضور اردبیل در نمایشگاه گردشگری وان ترکیه اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری بین‌المللی در شهر وان ترکیه از روزهای پنج تا هشتم مهرماه برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی شده تا استان اردبیل حضوری موثر و پرشور در این نمایشگاه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در این نمایشگاه معرفی خواهد شد که به همین منظور غرفه‌ای برای استان اردبیل در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با توجه به سفر مکرر مردم استان اردبیل به شهر وان ترکیه ضروری است تا ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان اردبیل نیز در شهر وان ترکیه معرفی شده و زمینه برای جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگران ترکیه‌ای در استان فراهم شود.

فلاحی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در حاشیه برگزاری این نمایشگاه موضوع خواهرخواندگی اردبیل و وان ترکیه از سوی اتاق بازرگانی و شهرداری اردبیل مطرح شود که با تحقق این امر زمینه برای فعالیت‌های مشترک هر چه بیشتر فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در کنار فعالان گردشگری کشور ترکیه، تلاش می‌کنیم تا در مدت حضور در این نمایشگاه با سایر کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه نیز رایزنی‌های لازم و اساسی را برای رونق گردشگری استان انجام داده و از این فرصت به نحوی شایسته و بهینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت صنعت گردشگری برای رونق و توسعه هر چه بیشتر منطقه اظهار کرد: در حال حاضر گردشگری مناسب‌ترین بخش برای رونق اقتصادی و جایگزینی برای اقتصاد نفت است و باید با توجه به این ظرفیت برای رونق این بخش مسئولان مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

  استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات خوبی طی یکی دو سال اخیر در پالنگان انجام شده است، اما ثبت جهانی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید تمام توان را روی این قضیه بگذاریم.

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه برخی ظرفیت‌هایی که در پالنگان وجود دارد می‌تواند محور گردشگری کردستان باشد، گفت: پالنگان اکنون به یک قطب اقتصادی تبدیل شده است، اما آنگونه که باید در زمینه بهداشت و نحوه طراحی غرفه‌ها سلیقه و تلاش لازم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: تفکر مردم این روستا در توسعه گردشگری به دو دسته موافق و مخالف تقسیم می‌شود باید کسانی که احساس می‌کنند حضور گردشگران تنها موجب ایجاد زحمت برای آنها می‌شود، توجیه شوند.

استاندار کردستان ادامه داد: روحیه کار مشارکتی از ویژگی‌های بسیار خوب مردم روستای پالنگان است پس اگر بتوانیم بستر را برای آنها فراهم کنیم قطعا مشارکت اثرگذار خواهند داشت.

استاندار کردستان ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه راه و امکانات بهداشتی در پالنگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در برگزاری جشن هزار دف نباید فرصت عید فطر را از دست بدهیم چرا که این زمان بهترین زمان برای برگزاری جشن هزار دف در پالنگان است.

پالنگان در فهرست ۸ روستای نامزد ثبت جهانی در ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: روستای تاریخی پالنگان به‌عنوان یکی از ۸ روستای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی شده است.

منصور مهرزاد اظهار کرد: بنا به درخواست سازمان جهانی گردشگری ۳ روستای هدف گردشگری کردستان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان معرفی شد.

وی اضافه کرد: در نهایت بعد از انجام تحقیقات و اقدامات کارشناسی شده، ۸ روستا از ۱۵۰ روستای معرفی شده حائز اهمیت برای جهانی شدن شناخته شد که روستای پالنگان یکی از این روستا‌ها است.

مهرزاد با بیان اینکه روستای پالنگان در ارزیابی‌های وزارت میراث فرهنگی با کسب ۷۶ امتیاز عنوان دومین روستا را کسب کرد، گفت:، اما بعد از احصای سازمان گردشگری جهانی روستای پالنگان روستای اول شد.

وی تصریح کرد: با توجه به معرفی پالنگان در سطح ملی و بین المللی هر ساله شاهد حضور گردشگران زیادی در این روستا هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه حضور گردشگران پایداری جمعیت و اشتغالزایی را در این روستا فراهم کرده است، گفت: امیدواریم با ثبت جهانی این روستا شاهد تحولات جدی به لحاظ زیرساختی و اقتصادی در این روستا باشیم.

مهرزاد اضافه کرد: برگزاری مراسم هزار دف یکی از آیتم‌های مورد توجه در انتخاب این روستاست که حوزه هنری نسبت به برگزاری دوباره این جشن اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ