Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی منادیان مذاکره با آمریکا را مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اینکه ملت ما یک ملت عاشورایی و حسینی است گفت: الگوی رفتاری مردم ایران قیام امام حسین (ع) است و آن، دوری از هرگونه تسلیم و سازش در برابر استکبار است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم رژه نیروهای مسلح، با تاکید بر اینکه ایثار و فداکاری رزمندگان در ایام 8 سال دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: دشمن با تحمیل جنگ می‌خواست که انقلاب اسلامی مردم ایران را با شکست مواجه کرده و بر استقلال و عزت این ملت مسلط شود ولی ایثار رزمندگان آرزوی دشمن را ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم ایران در برابر دشمنان ایستاده و برای حفظ استقلال و امنیت این کشور، خون‌های زیادی را تقدیم کرده است، افزود: به برکت همین خون‌ها و فداکاری‌های جانبازان و آزادگان صاحب عزت شدیم و باید قدردان و پاسدار این فداکاری‌ها و رشادت‌ها باشیم، لذا امروز نیروهای مسلح در سایه رهبریِ ولایت فقیه، بهتر و آماده‌تر از دوران دفاع مقدس، از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، هدف قرار دادن تروریست‌های حزب دموکرات در خاک عراق توسط موشک‌های ایرانی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این موشک‌ها از آذربایجان‌شرقی به سمت مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق، نقطه‌زنی شد، گفت: این اقدام درس عبرتی برای دشمنان نظام شد.

وی افزود: فلسفه برگزاری چنین رژه‌هایی، نمایش صلابت و اقتدار و توانمندی‌های مختلف نظامی از جمله موشکی است تا دشمن بداند و بفهمد که نیروهای مسلح مقتدرتر از گذشته آماده جانفشانی هستند.

امام جمعه تبریز، در ادامه، منادیان مذاکره با آمریکا را مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اینکه ملت ما یک ملت عاشورایی و حسینی است تصریح کرد: الگوی رفتاری مردم ایران قیام امام حسین (ع) است و آن، دوری از هرگونه تسلیم و سازش در برابر استکبار است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه در راه مقابله با ظلم و سازش ناپذیری هزینه می‌دهیم و در راه نهضت عاشورا حتی جان ناقابل خود را هم تقدیم می‌کنیم ولی زیر بار ذلت نمی‌رویم، تاکید کرد: ملت عاشورایی ایران هرگز اجازه نمی‌دهد این مسیر عوض شود.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری را در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران