Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
معاون محیط زیست استان قزوین گفت: جاری شدن فاضلاب روستاها به دریاچه اوان می‌تواند تهدید جدی برای تخریب سیمای طبیعی این چشم‌انداز زیبای گردشگری باشد و باید برای حل آن اقدام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، عبدالحسین مظفری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن مدیریت بحران قزوین تشکیل شد اظهار داشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیت‌های عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باید وضعیت فاضلاب روستاهای اوان و ورگل که به دریاچه اوان سرازیر می‌شود مدیریت شود هر چند روستاها از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مظفری تصریح کرد: سیلاب‌هایی که از شرق وارد دریاچه می‌شود همچنان ادامه دارد لذا لازم است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: پتانسیل دریاچه اوان در خصوص صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیت‌ها باشد زیرا اوان تنها دریاچه‌ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ کرده است.

در همین زمینه: فاضلاب‌های سرگردان، امنیت آب را تهدید می‌کنند آلودگی، کابوس بزرگ رودخانه‌های مازندران بخش‌هایی از تالاب انزلی به فاضلاب تبدیل شده است سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه کرج تشدید آلودگی‌ آب‌ها و خطر تجزیه شدن جانداران دریایی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ورزشی، تفریحی وفرهنگی احیای دریاچه ارومیه بعد از ظهر امروز به ریاست رضا ابراهیمی ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و با حضورفرماندار شهرستان ارومیه،  مدیران کل و مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در این جلسه که در مرکز حفاظتی و بازدیدکنندگان شهید موسی کلانتری پارک ملی دریاچه ارومیه و به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد ، اعضای حاضر دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی احیای دریاچه ارومیه بیان کردند و هماهنگی های لازم در راستای آماده سازی زیرساخت ها و اجرای برنامه های جشنواره به عمل آمد.

گفتنی است این جشنواره با دستور استاندار آذربایجان غربی و برای نخستین بار با محوریت حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه همراه با برنامه ها و مسابقات مختلف ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و زیست محیطی  ۲۴ ام فروردین ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • «ماه‌نشان»؛ ۱۰۰ نشان اعجاب‌انگیز برای گردشگران
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی