Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@20:37:27 GMT

هنگام خرید آپارتمان در تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۲۲۳

هنگام خرید آپارتمان در تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

تهران پایتخت ایران و شهری پر از خیابان‌های شلوغ و آپارتمان‌های عظیم است؛ شهری پر از جاذبه‌های رنگارنگ و شهری که برای خرید آپارتمان تهران باید بسیار با دقت عمل کرد.

جاذبه فراوان و اشتغال‌زایی شهر تهران، هر سال مهاجران زیادی را در مقایسه با سایر کلان‌شهر‌ها به سوی خود می‌کشاند. مهاجرت‌های سیل‌آسا به این کلان‌شهر باعث شده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ جمعیت تهران رشد ۸ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص دهد؛ طبق آمار سرشماری نفوس مسکن، از سال ۹۰ تا ۹۵ یعنی در یک بازه زمانی ۵ ساله، ۵۱۷ هزار نفر از سایر استان‌های کشور به این کلان‌شهر وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مواردی که این حجم از مهاجرت را به موضوع نگران‌کننده‌ای بدل می‌کند، بحث مسکن برای این افراد است. هنگامی‌که پای خرید آپارتمان در تهران به میان می‌آید علامت سوال‌های زیادی پیدا می‌شود؛ مانند از کجا بخریم؟ با چه مبلغی بخریم؟ چطور بخریم؟ چه محلی مناسب‌تر است؟ و هزاران سوال دیگر که ذهن خریدار را مشغول می‌کند. زندگی آپارتمان‌نشینی این روز‌ها اولویت اول هر تهرانی شده است و مسلما مزایای زیادی به همراه دارد؛ هرچند که زندگی در خانه‌های ویلایی صفا و جلوه خاص خود را دارد!

قبل از خرید خانه در تهران باید ۲ نکته را مد نظر داشته باشید:

چه مبلغی برای خرید آپارتمان در نظر دارید؟
آیا قیمت واقعی ملک همانی است که فروشنده می‌گوید؟

مطمئنا یافتن جواب چنین سوال‌هایی، قبل از خرید خانه می‌تواند کمک بزرگی برای خریدار باشد.

راهنمای خرید آپارتمان در تهران

یکی از اصلی‌ترین شرایط خرید آپارتمان در تهران داشتن هدف بلندمدت است، به‌طور مثال اگر قصد دارید طی مدت کمتر از دو سال از خانه جدید خود نقل مکان کنید یا قرار است عضو جدیدی مانند فرزند به خانواده اضافه شود، حتی اگر امکان تغییر شغل وجود دارد، بهتر است کمی صبر کرده و با تامل بیشتری اقدام به خرید خانه کرد.

چند اقدام برای انتخاب یک آپارتمان مناسب

۱. برای خرید آپارتمان در تهران بهتر است اول بودجه مورد نظر خود را مشخص کرد.
۲. منطقه‌ای که قرار است در آن آپارتمان بخرید را هدف قرار دهید.
۳. بعد از مراجعه به منطقه انتخابی، قیمت آپارتمان‌های هر محله را با هم مقایسه کرد.
۴. پس از جمع‌آوری اطلاعات با مراجعه به مشاورین املاک و دانستن نرخ معامله در ۶ ماه گذشته می‌توانید خریدی آگاهانه‌تر داشته باشید.
۵. هنگام خرید خانه در تهران بهتر است لیستی از خواسته‌های خود تهیه کرد، لیست باید شامل متراژ، تعداد اتاق‌ها و حتی تعداد واحد‌های یک مجتمع باشد. بهتر است دسترسی ملک مورد نظر به مراکز خرید و ایستگاه‌های حمل و نقل را فراموش نکنید.
۶. برای خرید آپارتمان در تهران در نظر داشته باشید، ساختمان‌ها و یا واحد‌هایی وجود دارند که دارای وام بانکی هستند؛ پس با توجه به اقساط ماهانه وام خانه مورد نظر و میزان درآمد خود اقدام به خرید آپارتمان کنید.
۷. برای خرید خانه، خود را مشتاق نشان ندهید! متخصصین در مشاور املاک به شما کمک می‌کنند تا آپارتمان موردنظر خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید به همان میزان که علاقه‌مند به خرید آپارتمان هستید، فروشنده ملک نیز به فروش ساختمان خود علاقه‌مند است، پس خونسرد باشید.
۸. در هنگام بازدید ساختمان به معایب و نواقص آن دقت کنید شاید با ذکر عیوب ساختمان بتوانید تخفیف خوبی بگیرید.
۹. برای پرداخت پول توجه کنید که مبلغ دقیقا به حساب فروشنده واریز شود.

تا اینجا به نکات مورد نیاز برای خرید آپارتمان در تهران پرداخته شد، حال باید دید یک آپارتمان خوب در تهران از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

۱. برای خرید آپارتمان در تهران تا جایی که امکان دارد ساختمان‌هایی با واحد‌های کمتر را باید انتخاب کرد.
۲. آپارتمان مورد نظر خود را از میان آپارتمان‌هایی که بیشتر سکنه آن صاحبان ملک خود هستند بهتر است انتخاب کرد.
۳. استحکام سازه را حتما در نظر بگیرید.
۴. داشتن موارد فنی خوب مثل ایمنی ساختمان در مقابل آتش‌سوزی، فشار آب و برق مناسب و حتی نوع سیم‌کشی و لوله‌کشی آب و گاز از مزیت‌های خرید آپارتمان مناسب در تهران است.
۵. با توجه به تعداد بالای طبقات اغلب آپارتمان‌های موجود در تهران، داشتن آسانسور می‌تواند مزیت بسیار بزرگی برای آپارتمان محسوب شود.
۶. برای خرید آپارتمان در تهران دقت کنید ساختمان موردنظر در طرح ترافیک و یا طرح زوج و فرد قرار نداشته باشد.
۷. داشتن کنتور مجزا از سایر واحدها، جز مواردی است که یک آپارتمان را ارزشمندتر می‌کند.
۸. داشتن معماری داخلی مناسب و طراحی زیبا از ویژگی‌های برجسته یک ساختمان است.
۹. خرید آپارتمان دارای پارکینگ می‌تواند امنیت و آسایش فراوانی را به همراه داشته باشد.
۱۰. به مسئله فرهنگ سایر ساکنین ساختمان توجه کنید، این امر بعد‌ها در آسایش بسیار مؤثر خواهد بود.
۱۱. نکته مهمی که هنگام خرید آپارتمان در تهران وجود دارد متراژ انباری است که با متراژ ساختمان محاسبه می‌شود و این امر کمتر در شهرستان‌ها به چشم می‌خورد.
۱۲. تا جایی که امکان دارد از خرید آپارتمان‌ها به‌صورت پیش‌فروش پرهیز کنید.
۱۳. زندگی در کلان‌شهر‌ها به‌قدر کافی خسته کننده است، پس هنگام خرید آپارتمان در تهران به عایق صوتی آن دقت کنید.
۱۴. یکی از محسنات آپارتمان‌های لوکس، سیستم شوتینگ زباله است که کمک بسیار خوبی خواهد بود.
۱۵. حتما هنگام خرید خانه اصل سند را رؤیت کنید و مطمئن شوید که با فروشنده واقعی وارد معامله می‌شوید. اگر ملک موروثی بود از تمامی اعضا بخواهید در موقع قرارداد حضور داشته باشند.
۱۶. دریافت کد رهگیری از موارد بسیار حائز اهمیت در خرید آپارتمان است، پس آن را فراموش نکنید.
۱۷. در آخر و ختم کلام، هزینه املاک و کمیسیون آن را در نظر داشته باشید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آپارتمان خرید مسکن اشتغالزایی کلانشهرها مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟

فرارو- قیمت آپارتمان در چیتگر و سایر محله‌های منطقه ۲۲ تهران، براساس آخرین آمار‌های رسمی نسبت به میانگین کل شهر تقریبا ۱۵ درصد کمتر است.

به گزارش فرارو؛ متوسط قیمت آپارتمان‌های معامله‌شده تهران در اسفند سال گذشته کمی بیش از متری ۸۱ میلیون به‌ثبت رسیده، اما داده‌های بانک مرکزی مشخص می‌کند این عدد در چیتگر و منطقه ۲۲ پایتخت کمتر از متری ۷۰ میلیون است. به‌زبان ساده اگر میانگین ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در تهران هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون باشد، این عدد در محدوده چیتگر منطقه ۲۲ به کمتر از هفت میلیارد می‌رسد. با این وجود ارقام پیشنهادی و مورد انتظار فروشنده‌ها که در پلتفرم‌های مخصوص حوزه مسکن به‌چشم می‌خورد، فاصله زیادی با عددورقم‌های رسمی دارد.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس آمار‌های رسمی

قیمت آپارتمان در چیتگر و بقیه محله‌های واقع در منطقه ۲۲ تهران متری ۶۹ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود. این عدد را بانک مرکزی با زیرنظرگرفتن ۱۱۵ معامله‌ای که طی اسفند پارسال در محله‌های مختلف منطقه ۲۲ از جمله چیتگر امضاشده، به‌دست آورده که نسبت به میانگین کل شهر دقیقا متری ۱۲ میلیون کمتر است.

قیمت آپارتمان در کل تهران اسفند سال گذشته متری ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده و با این اوصاف می‌توانیم ادعا کنیم قیمت آپارتمان در چیتگر منطقه ۲۲ تهران، تقریبا ۱۵ درصد زیر قیمت کل شهر است.

قیمت آپارتمان در چیتگر البته به‌شکل میانگین در محدوده متری ۶۹ میلیون قرار دارد و طبیعتا آیتم‌هایی مثل عمربنا و امکاناتی از جمله آسانسور، پارکینگ و انباری، حین معامله در تعیین عدد نهایی بی‌تاثیر نیست. با این اوصاف اگر همان عدد متری ۶۹ میلیون و خرده‌ای را ملاک بگیریم، خرید آپارتمان ۵۰ متری و نقلی در چیتگر به‌طور متوسط سه میلیارد و ۴۷۲ میلیون خرج برمی‌دارد و یک آپارتمان ۱۰۰ متری باید به‌شکل متوسط و فارغ از آیتم‌هایی که گفتیم، شش میلیارد و ۹۴۴ میلیون ارزش داشته باشد.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس ارقام پیشنهادی

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس ارقام پیشنهادی و دلخواه فروشنده‌ها تقریبا متری ۱۶ میلیون نسبت به آمار‌های رسمی بیشتر است. چون در پلتفرم‌های مخصوص حوزه مسکن، متوسط قیمت آپارتمان در چیتگر براساس عدد و رقم‌های مورد انتظار فروشنده‌ها متری ۸۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

قیمت آپارتمان در چیتگر با این اوصاف طبق آن چیزی که فروشنده‌ها انتظار دارند، حدود ۲۰ درصد بالاتر از آمار‌های رسمی برآورد می‌شود و به‌نظر می‌رسد سطح انتظار فروشنده‌ها برای پیدا کردن مشتری باید تا مرز متری ۷۰ میلیون تقلیل پیدا کند.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس جدید‌ترین فایل‌های پیشنهادی

قیمت آپارتمان ۹۲ متری حوالی دریاچه چیتگر تهران توسط فروشنده‌ای شش میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. فروشنده بابت پیدا کردن مشتری برای خانه‌ای که تقریبا ۱۰ سال از عمربنا آن می‌گذرد، روی عدد متری ۷۰ میلیون دست گذاشته که تقریبا با متوسط قیمت مسکن در این بخش شهر برابری می‌کند.

قیمت آپارتمان ۹۱ متری دیگری همان حوالی هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون یعنی کمی بیش از متری ۸۶ میلیون تعیین شده است. این یکی سه سال قبل ساخته شده و مالک احتمالا به‌خاطر برخورداری همزمان واحد از آسانسور، انباری و پارکینگ، انتظار بیشتری نسبت به متوسط قیمت منطقه دارد.

آپارتمان ۹۸ متری و نوساز در چیتگر متری ۱۰۷ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان آگهی شده است. یعنی ۲۶ میلیون بالاتر از متوسط شهر. این عدد فقط از متوسط قیمت مسکن در مناطق یک تا سه تهران بیشتر است. با این حال، نوساز و فول‌امکانات بودن واحد، احتمالا در عدد پیشنهادی فروشنده تاثیر داشته است.

جدیدترین فایل‌های مسکونی در چیتگر

متراژ

عمربنا

امکانات

قیمت کل

قیمت هر متر

98 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

10 میلیارد و 500 میلیون

107 میلیون و 142 هزار تومان

91 متر

سه سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

هفت میلیارد و 900 میلیون

86 میلیون و 813 هزار تومان

92 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

شش میلیارد و 440 میلیون

70 میلیون تومان

110 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

11 میلیارد تومان

100 میلیون تومان

58 متر

چهار سال

آسانسور و پارکینگ

سه میلیارد و 800 میلیون

65 میلیون و 517 هزار تومان

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری