Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:03:52 GMT

مهمترین دستاورد دفاع مقدس اعتماد به داشته های خود است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۲۹۱

مهمترین دستاورد دفاع مقدس اعتماد به داشته های خود است

تربت حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت حیدریه گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس اعتماد به نفس، اتکا و ایمان به داشته ها و توانمندیهای خود است که ملت ایران آن را به خوبی درک و لمس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: حفظ و تقویت روحیه انقلابی، هویت دینی و نیز تبلور منطقه ای و فرامنطقه ای فرهنگ دفاع مقدس از دیگر دستاوردهای این دوران طلایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم علاوه بر حفظ این دستاوردها روحیه جهادی و تفکر انقلابی را به نسلهای آینده منتقل کنیم. ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با صدام بلکه با تمام قدرتهای پوشالی استکبار جهانی از شرق و غرب گرفته تا ارتجاع عرب که از صدام پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می کردند جنگید و به فضل الهی از این آزمون سربلند بیرون آمد.
امام جمعه تربت حیدریه گفت: شت سال جنگ تحمیلی به ما فهماند که تنها با روحیه مقاومت و تفکر انقلابی می توان در برابر دشمن ایستاد و باید مسئولیتی را که شهدا و ایثارگران بر دوش ما نهاده اند به سرمنزل مقصود رساند.
فرمانده تیپ 177 متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی مستقر در تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا برای نسلهای امروز و آینده نظام اسلامی دلاورمردیها و رشادتهای رزمندگان غیور ایران اسلامی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بازخوانی شوند.
امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا جعفری افزود: انقلاب اسلامی نظام سلطه را به چالش کشید. در شرایطی که تاریخ ایران زمین در این 40 سال شاهد عزت و اقتدار امت اسلامی است نیروهای مسلح با تبعیت از مقام عظمای ولی فقیه و فرماندهی کل قوا و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه می روند تا با بدست گرفتن موقعیت جدید بین المللی بار دیگر سیلی محکمی به دشمن بزنند.
رژه نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه به مناسبت نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور یگانهای نمونه تیپ 177 متحرک هجومی شهید نصراصفهانی ارتش، گروه توپخانه، پدافند هوایی و موشکی 61 محرم سپاه پاسداران، ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در تربت حیدریه برگزار شد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هفته دفاع مقدس رژه نيروهاي مسلح تربت حيدريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر سه شنبه در دیدار با امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده این استان با گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌ اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت، اراده خدایی و عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌هاست.

وی استقلال را یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: ایران اسلامی همواره برای دستیابی به استقلال ناگزیر به تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که این راهبرد باید به صورت مدون پیگیری و مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

محمدی عنوان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و بروز دنیاست که خوشبختانه در این مسیر به خودکفایی کامل رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان این مرز و بوم بار دیگر ثابت کرد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

آمادگی و بهره گیری از نیروهای انقلابی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در سخنانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از این قرارگاه عملیاتی تقدیر کرد و آمادگی، دانش بروز، بهره‌گیری از نیروهای مخلص و انقلابی و حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب را از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در تمامی مقاطع و شرایط آماده است علاوه بر دفاع از خاک ایران اسلامی حافظ جان و مال و ناموس مردمان این سرزمین باشد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و دلاورمردی‌های نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان تجلیل کرد.

کد خبر 6086599

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز