Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@20:45:36 GMT

جوانفکر و بقایی به حبس محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۳۵۰

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر و حمید بقایی گفت که جوانفکر به ٢ سال و نیم و بقایی به ٦ ماه حبس محکوم شده اند. ناطقان: مهران عبدالله پور روز شنبه، افزود: حمید بقایی به اتهام توهین به مسئولان ( نسبت ظالم دادن به رئیس قوه قصاییه) در شعبه ١٠٥٩ دادگاه کارکنان دولت محاکمه به ٦ ماه حبس محکوم شده است.
براساس این گزارش، دادگاه بقایی معاون اجرایی دولت دهم یکشنبه ١١ شهریور امسال در شعبه ١٠٥٩ دادگاه کارکنان دولت بابت اظهارات حین بازگشتش به زندان پس از مرخصی درمان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته بود مردم نمی دانند در زندان ها چه خبر است (نشر اکاذیب) و به رئیس قوه قضاییه هم نسبت ظالم بودن (توهین به مسئولان) داد. البته وی سال قبل هم به اتهام مالی محاکمه و به ١٥ سال حبس محکوم شد و با تایید رأی دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور، اسفند سال گذشته برای تحمل کیفر به زندان اوین منتقل شد.
این وکیل دادگستری اظهارداشت: علی اکبر جوانفکر نیز به اتهام توهین به مسئولان و نشر اکاذیب بابت نوشته هایش در کانال های تلگرامی در شعبه ١٠٦٠ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ٢سال و نیم حبس محکوم شده است.
شعبه یک دادگاه انقلاب هفته گذشته جوانفکر را به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده ٦١٠ قانون مجازات اسلامی و به دلیل مشایعت اسفندیار رحیم مشایی در به آتش کشیدن حکم حمید بقایی مقابل سفارت انگلیس به تحمل پنج سال و یک ماه حبس محکوم کرده است.
عبدالله پور گفت که به هر دو حکم صادره در دادگاه بدوی، اعتراض می کند.
منبع: ایرنا برچسب ها: علی اکبر جوانفکر ، بقایی ، حبس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علی اکبر جوانفکر بقایی حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» در این کشور فیلتر شد

کاربران در پاکستان از اواسط فوریه مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند، اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل‌های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی‌ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است، اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

دیگر خبرها

  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد