Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، موضوع نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند»، روایت مشهور گفت‌و‌گوی راهب مسیحی با سر مبارک امام حسین(ع) است که برای اولین بار در همان شهری که این اتفاق رخ داده، در قالب نمایش اجرا می‌شود.

در این نمایش که کوروش زارعی آن را کارگردانی می‌کند، بازیگران مطرح سوری روی صحنه می‌رود و عوامل و هنرمندان ایرانی مدیریت بخش‌های فنی و تکنیکی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خورشید از حلب طلوع می‌کند» از اواخر دهه سوم محرم به مدت 10 شب در شهر حلب و پس از انتقال دکور 10 شب هم در شهر دمشق روی صحنه می‌رود و در هر اجرا میزبان 2000 مخاطب است. این نمایش که بر اساس متنی از ابوباسم حیادار اجرا می‌شود بزرگ‌ترین نمایش تاریخی و مذهبی است که پس از 70 سال در سوریه روی صحنه می‌رود.

این نمایش به همت مرکز «مهاد» در راستای تبادلات فرهنگی و هنری و توجه به اشتراکات مذهبی میان دو ملت ایران و سوریه، به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن فرهنگی عکس هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی