Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:27:41 GMT

افزایش حدود 10 هزار تومنی قیمت انواع گوشت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۵۹۸

افزایش حدود 10 هزار تومنی قیمت انواع گوشت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آمویی رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه از افزایش حدود 10 هزار تومنی قیمت انواع گوشت به طور میانگین در کرمانشاه خبر داد و دلیل آن را کمبود دام و گوشت اعلام کرد.

وی گفت : این افزایش قیمت از حدود 10، 15 روز قبل آغاز شده است. البته این افزایش قیمت تنها مربوط به استان کرمانشاه نیست و در سراسر کشور رخ داده، اما میزان آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل این افزایش قیمت را کمبود دام دانست و عنوان کرد: متاسفانه شاهد قاچاق دام خصوصا دام سنگین گوساله به عراق و ترکیه هستیم که در پی افزایش قیمت دلار تشدید شده است.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه دام سبک نیز پیش از این به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات می‌شد، یادآور شد: اگرچه اکنون جلوی صادرات قانونی گرفته شده، اما قاچاق دام سبک هم در این بخش صورت می‌گیرد.

آمویی افزود: در شرایطی که قاچاق دام سنگین به عراق و ترکیه نیز زیاد شده دیگر گوشت تولیدی استان جوابگوی نیاز کرمانشاه نیست و از شهرهای مرکزی کشور مانند قم، ساوه و... برای ما گوشت می‌آید.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت در این استان‌ها نیز افزایش یافته و با قیمت بالا به دست کرمانشاه می‌رسد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه قیمت کنونی گوشت گوساله با استخوان را کیلویی 50 هزار تومان، گوشت چرخ کرده را کیلویی 50 هزار تومان و گوشت نرمه بدون استخوان را بین 65 تا 70 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار نیز کیلویی 60 هزار تومان است.

به گفته این مسئول، قیمت انواع گوشت به طور میانگین حدود 10 هزار تومان بالا رفته است.

آمویی با بیان اینکه مقصر افزایش قیمت گوشت نه قصابان هستند و نه مسئولین، تاکید کرد: تنها عامل افراد سودجویی هستند که از این شرایط سوءاستفاده کرده و دام را قاچاق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گوشت در کشتارگاه برای قصابان کیلویی 47 هزار تومان روی باسکول می‌رود و هزینه زیادی از جمله هزینه قسمت‌های زائد و نامرغوب گوشت و ... نیز به آن اضافه می‌شود، گفت: قصابان همه دچار زیان شده‌اند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه از تدابیر دولت برای واردات گوشت سرد یاد کرد که می‌تواند نقش بسزایی در تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

آمویی از تاثیر افزایش تقاضا در دهه اول محرم و تاثیر آن بر بالا رفتن قیمت گوشت هم یاد کرد و ادامه داد: البته این تاثیر جزیی بوده و افزایش قیمت‌ها قبل از این ایام آغاز شد .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش قیمت گوشت در سراسر کشور رخ داده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صفایی گفت: از این میزان نهاده توزیع شده، ۷۵ هزار تن نهاده دامی بوده است.
وی تأمین و توزیع نهاده‌های لازم برای بهره برداران باقیمت مناسب و در زمان نیاز را از وظایف تعاون روستایی دانست و افزود: ارائه اینگونه خدمات ضمن کاهش هزینه های تولید،  به اقتصاد تولید کنندگان بخش کشاورزی کمک می کند.

دیگر خبرها

  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۱۵ هزار انواع قرص قاچاق از یک عطاری در خراسان شمالی
  • حدود ۳ میلیون راس دام سبک مازاد بر نیاز کشور است
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • تولید ۱۸ هزار و ۶۶۱ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی طی حدود یک ماه