Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفته رفته به آغاز سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم و به رسم هر سال  کلاس اولی‌ها فضای آموزشی کشور را عطر آگین خواهند کرد و همزمان با این تغییر بسیار مهم در روند تحول کودکان، والدین فشار و استرس قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کنند. یکی از بهترین لحظات برای هر پدر و مادری رسیدن فرزندشان به سن مدرسه است و دیدن کودک در اولین لباس مدرسه‌اش برای والدین شوق‌وذوق خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این شرایط والدین معمولاً نگران چگونگی سازگاری کودک با محیط و اولیای مدرسه، رعایت قوانین آن، همچنین انجام تکالیف و غیره هستند. معمولاً بخش زیادی از این نگرانی‌ها بی‌دلیل است و اغلب کودکان به سادگی با مدرسه و مسائل مرتبط با آن، به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. با این حال مانند هر مرحله‌ای از تحول،‌ گاه ممکن است کودک با مشکلاتی مواجه شود.

سید شهرام علیزاده روانشناس کودک و نوجوان اظهار کرد: با توجه به دغدغه والدین در مورد این دوره، بکارگیری راهکارهای کاربردی جهت تسهیل این تغییر ضروری به نظر می‌رسد.

همراهی والدین الزامی است

وی با بیان اینکه والدین باید پیش از شروع مدرسه فرزندشان را همراهی کنند، ادامه داد: باید کودکان همراهی شوند تا با فضای آموزشی مورد نظر آشنایی پیدا کنند، چراکه مواجهه ناگهانی کودک با مدرسه اجتناب و مقاومت او را بر می‌انگیزد.

خاطرات خوش مدرسه

 وی عنوان کرد: از فرزند بزرگ خود بخواهید تا خاطرات خوش و لحظه‌های شیرین دوران مدرسه را در جمع خانواده مطرح کند، زیرا این راهکار موجب ترغیب فرزندتان برای ورود به مهد یا مدرسه خواهد شد.

حس و حال فرزندتان را جویا شوید

این روانشناس با اشاره به اینکه حس و حال فرزندتان را در مورد مدرسه جویا شوید و در صورت اجتناب فرزندتان مشکل او را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید، افزود: به خاطر داشته باشید که اجتناب از فرزندتان می‌تواند روند تحصیلی او را با مخاطرلت قابل توجهی مواجه کند.

موجب ترس فرزندتان نشوید

علیزاده تشریح کرد: فرزندتان را در مورد مدرسه و معلم نترسانید و چنین جملاتی مانند: «مدرسه تو را ادب خواهد کرد. با رفتن به مدرسه و تنبیه شدن، رفتارت را تغییر خواهی داد و معلم تنبیه های سختی را برای بچه های بی ادب به کارمی برد» را به کار نبرید.

وی افزود: بکار بردن چنین جملاتی موجب اجتناب و بیزاری فرزندتان از مدرسه خواهد شد و فرآیند مدرسه رفتن او را با مشکل مواجه خواهد کرد.

فرزندتان را مطمئن کنید

وی با بیان اینکه احساسات فرزندتان را درک کنید و او را از دیدار مجدد مطمئن کنید، تصریح کرد: در صورتی که فرزندتان دلیل بی‌میلی برای مدرسه رفتن را دلتنگی عنوان کرد، شما هم در جواب بگویید،«من هم دلم برات تنگ میشه.خوشحالم که قراره بری مدرسه و کارهای جدید انجام بدی. منتظرم تا برگردی خونه و اتفاقاتی که توی مدرسه برات افتاده رو تعریف کنی.»

زمان خداحافظی را طولانی نکنید

علیزاده اشاره کرد: وقتی فرزندتان را به مدرسه یا مهد می‌رسانید یا او را به سمت سرویس هدایت می‌کنید، خداحافظی را خیلی کوتاه کنید و با بکار بردن جملات کوتاه و صمیمی مانند:«خب دیگه رسیدیم، امیدوارم که روز خوبی رو توی مدرسه تجربه کنی، ساعت ۱۲ منتظرت هستم تا دوباره ببینمت»، او را راهی مدرسه کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: والدین استرس پدر مدرسه کودکان کودک و نوجوان خانواده معلم استرس پدر کودک و نوجوان مدرسه والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند