Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:09:38 GMT

بیش از هفت هزار کلاس اولی خاش راهی مدرسه شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۶۹۶

بیش از هفت هزار کلاس اولی خاش راهی مدرسه شدند

زاهدان - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خاش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سراسر کشور هفت هزار و 500 کلاس اولی و نو آموز پیش دبستانی در این شهرستان امروز/ شنبه/ با حضور در کلاس های درس، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا قاسم کوچکزائی در مراسم محوری جشن شکوفه ها اظهار داشت: در سال تحصیلی 97-98حدود چهار هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی و افزون بر سه هزار و 300 دانش آموز پیش دبستانی در مدارس شهرستان خاش مشغول به تحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جشن شکوفه ها برای دانش آموزان کلاس اولی که برای نخستین بار پا به فضای رسمی مدرسه می گذارند روزی پر خاطره بوده و تلاش اولیا و مربیان مدرسه نیز فراهم کردن روزی شاد و مفرح برای آنان است.
مدیر آموزش و پرورش خاش اظهار داشت: تربیت درست دانش آموزان، توجه به احکام و معارف دینی و اخلاقی مورد توجه بوده و در آموزش ها به مباحث کیفی نگاه می کنیم.
کوچکزایی افزود: رویکرد مهم آموزش و پرورش کمک به ترویج ارزش ها، مبانی قرآنی و سوق دادن دانش آموزان به سمت احترام گذاشتن به پدر و مادر و سایر اقشار جامعه است.
به گزارش ایرنا دانش آموزان کلاس اولی و دوره پیش دبستانی حاضر در آموزشگاه فرهنگیان و فرزانگان خاش به شکلی سنتی جشن آغاز سال تحصیلی خود را در سیاه چادر'گدام بلوچی' برپا کردند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازگشايي مدارس جشن شكوفه ها خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است