Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سروان پاسدار علیرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی، اظهار داشت: این اردوها، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب ، دانش آموزان و سایرین در مناطق محروم کشور برگزار می شود.
مسئول گروه جهادی شهید علی عظیمی در ادامه اضافه کرد: این گروه متشکل از 40 نفر از بسیجیان خواهر و برادر که اعضای این گروه جهادی از اساتید حوزه علمیه خواهران و برادران، مشاوران ومربیان متخصص بوده که 20نفر از حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و 20 نفر هم برادران از حوزه مقاومت بسیج باقرالعلوم(علیه السلام) بوده که در این اردو شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درادامه با اشاره به روستاهای فعالیت گروه جهادی افزود:این گروه جهادی در هشت روستا از جمله؛ روستای روح آباد، روستای اسماعیل آباد ،روستای دولت آباد ،روستای ده ایرج،روستای کریم آباد،روستای همت آباد ،روستای حسین آباد و روستای واسط در شهرستان زرند فعالیت خدمت رسانی را انجام داده اند.
سعیدی در ادامه با اشاره به نام گذاری گروه جهادی در مردادماه۱۳۹۶ به نام نخستین شهید مدافع حرم شهرستان زرند و اینکه علی عظیمی قبل از شهادتش از اعضای فعال شورای حوزه مقاومت بسیج باقرالعلوم(علیه السلام) بوده و دغدغه این شهید در زمان حیاتش خدمت به مردم بوده است در این بخش ها، بیان داشت:بخش اعظمی از اهداف برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.
مسئول گروه جهادی با اشاره به فعالیت های بسیجیان در روستاها ادامه داد :در روستای روح آباد بازسازی و آماده سازی مدرسه دخترانه جهت بازگشایی مدارس برای مهر ماه ،برگزاری کلاس های آموزشی ازجمله : نقاشی،طراحی،قصه گویی عاشورایی با موضوع حضرت سکینه(سلام الله علیها) برای نونهالان و در روستای اسماعیل آباد با برگزاری کلاس های: کیف بافی،آموزش احکام برای نوجوانان و در روستای دولت آباد بازسازی و آماده سازی خانه عالم و پایگاه مقاومت بسیج خواهران ،برگزاری کلاس های آموزشی خیاطی و کیف بافی بوده است.
وی در ادامه اضافه کرد: در روستای ده ایرج برنامه فرهنگی از جمله :مشاوره عمومی نوجوانان ، مسابقه نقاشی عاشورایی نونهالان و در روستای کریم آباد با مشاوره فردی (چهره به چهره) و مشاوره عمومی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی ، آموزش احکام بانوان و روستای همت آباد صحت قرائت نماز ویژه نونهالان و مشاوره چهره به چهره با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و در روستای حسین آباد آموزش احکام ویژه بانوان و همچنین در روستای واسط هم مشاوره چهره به چهره و آموزش احکام برای نوجوانان و جوانان بوده است.
وی در خاتمه افزود: کارهای اقتصاد مقاومتی تولید شده در حین اردوی جهادی و بعد از آموزش های انجام شده تا پایان سال به صورت نمایشگاه متمرکز "حمایت از کالای ایرانی" در شهرستان زرند توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه(سلام الله علیها) وحوزه مقاومت بسیج باقرالعلوم(علیه السلام) برگزار می شود . خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان جشنواره سرود و آیین‌های نمایشی روستایی رضوی در بخش‌های مختلف مشخص شدند.

در جشنواره سرود و آیین‌های نمایشی روستایی و عشایری آسمان هشتم که به تازگی برگزار شد، استعدادهای جوان در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند و برگزیدگان در گروه‌های سنی مختلف و همچنین در بخش‌های انفرادی معرفی شدند.

در این جشنواره، گروه‌های سرود و نمایش‌های میدانی و خیابانی از سراسر کشور حضور داشتند و با اجراهای خود، هنر و فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشتند.

براساس این گزارش برگزیدگان هر بخش به شرح ذیل است:

* برگزیدگان بخش سرود:

در گروه دختران زیر ۱۵ سال، گروه سرود مثاق از روستای اکرم آباد استان یزد به مقام اول دست یافت.

در گروه دختران بالای ۱۵ سال، گروه سرود احسان از روستای حاجی آباد استان چهارمحال و بختیاری برنده شد.

در گروه پسران زیر ۱۵ سال، گروه سرود طپش از روستای همت آباد استان خراسان رضوی مقام اول را کسب کرد.

در گروه پسران بالای ۱۵ سال، گروه سرود نوای موعود از روستای سالار آباد استان خراسان رضوی به مقام اول رسید.

* مربیان برگزیده:

مهدی نظری از استان چهارمحال و بختیاری

حسین صیادی از استان خراسان رضوی

حسین نصیری از استان البرز

* برگزیدگان بخش نمایش:

گروه نمایش پناه از استان خوزستان، گروه نمایش ضامن از استان چهارمحال و بختیاری، و گروه نمایش سفر به خورشید از استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان گروه‌های برتر شناخته شدند و جوایزی دریافت کردند.

* برگزیدگان بخش انفرادی:

بهترین بازیگر مرد به صورت مشترک به رضای خروجیان و حسین گلچین تعلق گرفت.

بهترین بازیگری زن، مریم آل احمدی و مرضیه کریمی به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

بهترین موسیقی متن توسط مصطفی نظری برای نمایش ما و محله ارائه شد.

* جوایز ویژه:

بهترین طرح و ایده به مرتضی کاکا برای نمایش پناه آخر اهدا شد.

بهترین طراحی صحنه به روح الله افتتاحی برای نمایش ضامن تعلق گرفت.

بهترین طراحی لباس به رضا خروجیان برای نمایش این بار می برند که ... اعطا شد.

بهترین طراحی بروشور به مجتبی رحیمی شهواری برای نمایش بلیط چهارنفره و محمد حسن آقابابائی برای نمایش ضامن داده شد.

این رقابت‌ها در روستای کردر رضوی از توابع استان بوشهر برگزار شد و به برگزیدگان هر بخش جوایز نقدی اهدا شد.

کد خبر 6087740 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی