Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:33:23 GMT

زنان خانه دار چگونه می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۸۷۶

زنان خانه دار چگونه می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند؟

سازمان تامین اجتماعی به منظور گسترش و توسعه بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

به گزارش مشرق، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط بیمه زنان خانه دار گفت: زنان خانه داری که کمتر از ٥٠ سال تمام سن دارند، می توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور آتشی افزود: زنان خانه داری که حداقل دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه می باشند نیز می‌توانند بدون لحاظ شرط سنی، نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اظهار داشت:نرخ حق بیمه ١٤درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده + ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦درصد (١٤درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠درصد (١٨درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی هفته دفاع مقدس حمله تروریستی اهواز بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند