Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@04:50:04 GMT

دستگیری البغدادی کاخ سفید را رسوا می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۹۳۲

دستگیری البغدادی کاخ سفید را رسوا می‌کند

یکی از رهبران سازمان الحشد الشعبی عراق، با اشاره به اینکه دستگیری خلیفه خودخوانده داعش چهره اصلی کاخ سفید را فاش می‌سازد، گفت که مبارزه با داعش تمام نشده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جبار المعموری» از رهبران سازمان «الحشد الشعبی» عراق، تصریح کرد که آزاد ماندن «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش تنها به نفع آمریکا است، زیرا بازداشت او، کاخ سفید را رسوا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در گفتگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت: نقش آمریکا در ظهور داعش، حقیقتی است که همه می‌دانند و تکرار همان سناریوی ظهور القاعده با حمایت دستگاه اطلاعاتی آمریکا و حتی سازمان‌های افراطی پیش از القاعده است که هدف اصلی همه آنها، تخریب وجهه اسلام و وارد کردن مسلمانان در دور باطل کشتار و تکفیر است.

المعموری گفت: واشنگتن که مدعی جنگ با داعش است، بزرگترین طرفی است که از آزاد ماندن ابوبکر البغدادی سود می‌برد، زیرا می‌داند که دستگیری او، همه امور پنهان را فاش می‌کند و چهره کاخ سفید را برملا می‌سازد.

این رهبر الحشد با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها و سازمان‌ها می‌خواهند که داعش همسو با منافعشان باقی بماند، افزود: حضور نیرو‌های الحشد الشعبی، طرح‌های زیادی را که در آماده اجرا در عراق بود، ناکام گذاشت. جنگ با داعش تنها طی چند ماه به پایان نمی‌رسد بلکه نیازمند زمانی طولانی‌تر است. مبارزه با یک ایدئولوژی و تفکر بسیار دشوارتر از مبارزه با تفنگهاست.

خبرگزاری آلمان دیروز در یادداشتی درباره مسئله دستگیری خلیفه خودخوانده داعش نوشت که با آغاز عملیات نیرو‌های کُرد سوریه با پشتیبانی آمریکا علیه داعش در دهم سپتامبر برای آزادسازی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه، امید می‌رفت ابوبکر البغدادی که طبق اطلاعات درز یافته در شرق سوریه مخفی شده بود نیز کشته یا دستگیر شود، اما به نظر می‌رسد تحت تعقیب‌ترین فرد جهان بار دیگر توانسته فرار کرده و جان سالم به در ببرد.

ابوبکر البغدادی در طول سال‌های گذشته توانسته بار‌ها از حملات هوایی و یا لو رفتن محل اختفای خود جان سالم به در ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الحشد الشعبی دستگیری البغدادی رسوایی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن

بایدن رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها با سوتی‌های زیادش در مراسم‌های رسمی زبان زد عام و خاص شده است حالا برگه تقلب اش برای دیدار با نخست وزیر عراق در مقابل دوربین‌ها توسط نیویورک پست منتشر شده است. این برگه با هدف جلوگیری از اشتباه گفتن نام‌ها و گاف دادن بایدن به او داده شده است.

منبع: خبرآنلاین

tags # جو بایدن سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه