Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@14:01:50 GMT

رادیو، همراه با مخاطبان در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۹۴۷

رادیو، همراه با مخاطبان در هفته دفاع مقدس

تهران- ایرنا- شبکه‌های رادیویی در راستای بازخوانی دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس و بیان جلوه های مختلف این رویداد در تاریخ معاصر ایران، برنامه های متنوعی را به مدت ده هزار و ششصد دقیقه به روی آنتن می برند.

بچه‌های
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت صدای سازمان صدا و سیما، رادیو رسانه آشنا در دوران جنگ تحمیلی برای عموم هموطنان، نقش بی مثال و راهبردی در ایام ماندگار دفاع و جهاد از خود بر جای گذاشته است به نحوی که جدیدترین اخبار و رویدادهای آن زمان از طریق امواج رادیو میان خطوط مقدم جبهه، شهرها و روستاهای کشور به سمع ملت شهید پرور و رزمندگان شجاع اسلام می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس شبکه های مختلف رادیویی در چهار راهبرد اصلی با تولید و پخش برنامه های مختلف به استقبال این ایام می روند؛ راهبردهایی از قبیل بیان رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در لحظات سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس با رهنمودهای ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بیان توانمندی های دفاعی و قدرت بازدارندگی متداول و راهبردی نیروهای مسلح کشور، معرفی آخرین آثار هنری و فرهنگی مکتوب، موسیقایی و سینمایی در حوزه دفاع مقدس و بررسی زندگی جانبازان و خانواده های معظم شهدا در کنار بررسی نقش نهادهای مرتبط مانند بنیاد شهید در برنامه های شبکه های رادیویی جاری خواهد بود.
همچنین برنامه های تولید شده در این ایام شامل مستند، گفت و گو، نمایش های فاخر رادیویی، گزارش، ویژه برنامه های مختلف در قالب معرفی چهره های شاخص، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، مسابقه، بررسی فیلم ها و موسیقی های جنگ تحمیلی، آثار مکتوب مرتبط با آن دوران و موارد گوناگون دیگر است که در مجموع 436 عنوان برنامه را به مدت 10 هزار و 600 دقیقه به روی آنتن می روند.
برنامه های شبکه های رادیویی ویژه هفته دفاع مقدس :

**رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد با تولید چهار عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می رود و بر این اساس برنامه های روز از نو، نود وهشتی ها، ما میتوانیم و رهیافت از این شبکه پخش می شوند.
«رهیافت» با محوریت معرفی صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 20 به روی آنتن می رود.
«ما میتوانیم» نیز در رابطه با آزادگان جنگ تحمیلی و تلاش آنها بعد از دوران دفاع مقدس برای سازندگی کشور از ساعت 20 روزهای جمعه مخاطبان را همراه می سازد.
«نود و هشتی ها» با موضوع درسهای دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز و «روز از نو» با محوریت عوامل موثر بر شکوفایی ظرفیتهای داخلی- چگونگی غلبه بر محدودیتها از رادیو اقتصاد پخش می شود.

**رادیو ایران
رادیو ایران با 16 عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می رود و در همین راستا، برنامه های پلاک هشت، شکوه اقتدار، مسابقه فرمانده، راه شب، خیابان ایران، کافه هنر، حوض نقره، سلام ایران، خانه و خانواده، نود درجه، راه امام کلام امام، ایرانشهر، ایران را بشنویم، جهان سیاست، بحث روز و مهر وطن را تدارک دیده است.
«شکوه اقتدار» برنامه ای است که امروز، 31 شهریور به رژه نیروهای مسلح پرداخته و از ساعت 8:30 به روی آنتن رفته است و «پلاک هشت»، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 به بیان بررسی پیشرفت های صنعت دفاعی کشور می پردازد.
«مسابقه فرمانده» ویژه هفته دفاع مقدس و در قالب مسابقه ، «راه شب» با موضوعات متنوع و مرتبط با دستاوردهای دفاعی، «کافه هنر» با بیان دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس و «حوض نقره» با هدف بررسی فیلم های سینمایی دفاع مقدس از آنتن رادیو ایران پخش می شوند.

**رادیو پیام
این شبکه رادیویی نیز ضمن پخش موسیقی های مرتبط در بخش های مختلف به تبیین ارزش و اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزشهای اسلامی - گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودین و دستاوردهای معنوی دفاع مقدس مثل فداکاری و ایثار می پردازد.

**رادیو تهران
رادیو تهران با 9 عنوان برنامه، مخاطبان را در هفته دفاع مقدس همراهی می کند و اکران در پایتخت، بدون مرز، بر بلندای شهر، میزبان، خط مقدم، گفتاورد، تهران من، ذره بین و پارک شهر از جمله برنامه های این شبکه است.
برنامه «پارک شهر» با موضوع بررسی هفته دفاع مقدس هر روز ساعت 6:30 و «تهران من» نیز هر روز از ساعت 17 و با موضوع پخش مستندهای مرتبط با دفاع مقدس مخاطبان رادیو تهران را همراه می سازند.
«گفتاورد» به زندگی فردی، فعالیتهای اجتماعی، حضور نظامی و دفاعی شهیدان زین الدین، کاظمی، کشوری، خرازی و تهرانی مقدم در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره دارد و «تهران من» نیز مستند گزارشی است که در آن با رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی گفت و گو می شود.
«ذره بین» نیز دیگر برنامه این شبکه است که به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به رزمندگان دفاع مقدس اشاره دارد و «خط مقدم» نیز دیگر ویژه برنامه هفته دفاع مقدس رادیو تهران است که از این شبکه پخش می شود.

**رادیو جوان
رادیو جوان با تولید و پخش 12عنوان برنامه مخاطبان را در هفته دفاع مقدس همراهی می کند، از این رو برنامه های شکوه حماسه، قرار، جوان ایرانی سلام، گردونه، نت عاشقی، سی و دو، کیلومتر88، با من ورق بزن، کاوشگر، نمایش، خانه ام همینجاست و مینای مهتاب، تولیدات این شبکه برای این ایام هستند.
«شکوه حماسه» مستند روایی است که پیرامون عملکرد فنی و مهندسی در دوران هشت سال دفاع مقدس تولید شده و روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:40 به روی آنتن رادیو جوان می رود.
«خانه ام همینجاست» به بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس اشاره می کند و از ساعت 16 روزهای پنجشنبه از رادیو جوان پخش می شود.
«با من ورق بزن» به معرفی و بررسی آثار مکتوب در حوزه دفاع مقدس و «کاوشگر» که نگاهی به رویدادها و پرونده پرافتخار سالهای دفاع مقدس- تحلیل دستاوردهای علمی و مهندسی جنگ دارند.
«کیلومتر 88» به بررسی و تشریح عملیات های هشت سال دفاع مقدس و گفت و گو با سرداران و فرماندهان دفاع مقدس و «مینای مهتاب» به مروری بر آثار موسیقایی دوران دفاع مقدس می پردازند.

**رادیو فرهنگ
رادیو فرهنگ با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می رود؛ صبح به وقت فرهنگ، کافه نیمروز، کوبه، با ستاره ها، رادیو کتاب، شنیدنی های تاریخ، شنیدنی های تاریخ انقلاب و چاپ اول از جمله این برنامه هاست.
«شنیدنی های تاریخ» هر روز از ساعت 21 به روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و به بررسی وقایع تاریخی دوران دفاع مقدس می پردازد، «با ستاره ها» روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت 15:45 و با موضوع زندگی نامه شهدا مخاطبان را همراه می کند.
«کافه نیمروز» با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس و اهمیت آن در قالب گفت و گو با مسئولان و دست اندرکاران دفاع مقدس و «کوبه» که به بیان اخبار هفته دفاع مقدس می پردازد.
«چاپ اول» به معرفی تازه های نشر در حوزه دفاع مقدس اشاره دارد و «رادیو کتاب» با موضوع دفاع مقدس از منظر شاعران و نویسندگان در هفته دفاع مقدس مخاطبان را همراهی می کند.

**رادیو صبا
رادیو صبا با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال این ایام می رود و بر این اساس، هشت خوان، یک تکه آسمان، یاد خوبان، با ستاره ها، مستند فرماندهان، فواصل پخش، صباهنگ و همپای صبا از انتن این شبکه پخش می شود.
«پرده عاشقی» هر روز ساعت 18:30 در قالب نمایش به شرح حال فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره می کند و برنامه «یاد خوبان» به بیان خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس می پردازد و ساعت 11:30 به روی آنتن می رود.
همچنین برنامه های «هشت خوان» به گفت و گو با خانواده های رزمندگان دفاع مقدس، «یک تکه آسمان» با محوریت دفاع مقدس و «صباهنگ» به موسیقی های دفاع مقدس می پردازند.

**رادیو قرآن
رادیو قرآن با تولید پنج عنوان برنامه به بررسی و تبیین این ایام می پردازد؛ «مهر تابان» که جنگ صبحگاهی مرتبط با این ایام است به همراه «نمایش قرآنی» و «حضور مقدس» با موضوعات مرتبط با هفته دفاع مقدس را از رادیو قرآن پخش می شوند.
«نیمه پنهان ماه» در ایام هفته دفاع مقدس هر روز ساعت 15:35 و با موضوع معرفی شهدا، خانواده های شهدا و جانبازان و «حکایت همچنان باقی است» نیز هر روز ساعت 10:20 و با محوریت قرآن و دفاع مقدس مخاطبان را همراه می کنند.

**رادیو سلامت
رادیو سلامت با تولید و پخش 11 عنوان برنامه به استقبال این ایام می رود؛ برنامه های به زندگی سلام کن، پشت پلک صبح، خونه زندگی، به رنگ زندگی، زنان جامعه من، سیبک و قصه های مادربزرگ، یاد یاران، سپید جامگان آسمانی، دوباره مرور کن، لیلای ایران و تپش مهر از این شبکه به روی آنتن می رود.
«یاد یاران» برنامه ای است که در آن به آشنایی با سبک زندگی کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس می پردازد و هر روز بعد از اذان ظهر به روی آنتن می رود.
«لیلای ایران» به معرفی زنان حماسه ساز در دوران دفاع مقدس پرداخته و هر روز از ساعت 9:45 پخش می شود.
«به رنگ زندگی» به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره می کند و «سپید جامگان آسمانی» دیگر برنامه ای است که به زندگی کادر درمانی و شهیدان این حوزه در سال‌های دفاع مقدس پرداخته و «تپش مهر» نیز به آشنایی با فعالیت های بسیجی جامعه پزشکی اشاره دارد.

**رادیو گفتگو
رادیو گفتگو با تولید و پخش 14 برنامه به تبیین هفته دفاع مقدس می پردازد؛ برنامه های بدون خط خوردگی، رویداد، صبح و گفت و گو، گفت و گوی اجتماعی، گفت و گوی سیاسی، پرده آخر، گفت و گوی اقتصادی، سینما معیار، نقطه عطف، آیینه داران بصیرت، مشق شیدایی، ارغنون، در ساحت خورشید و سمت اندیشه از این شبکه پخش می شود.
گفت و گوی سیاسی با موضوع بررسی ریشه های توانمندی های کنونی و اقتدار نظام در هشت سال دفاع مقدس که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 و برنامه گفت و گوی اجتماعی که به بیان نقش زنان در دفاع مقدس اشاره می کند، دوشنبه دوم مهرماه ساعت 13:30 از این شبکه پخش می شوند.
سینما معیار برنامه ای است که در آن به بررسی سینمای دفاع مقدس و نقطه عطف به گفت و گو با برخی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و بیان خاطرات آنها اشاره می کند.
آیینه داران بصیرت نیز به تبیین نقش بسیج در مدیریت جنگ و نقش تفکر بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مشق شیدایی نیز به گفت و گو با رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و بیان خاطرات اشاره می کنند.

**رادیو معارف
رادیو معارف با تولید 13عنوان برنامه مهمان خانه های هموطنان در هفته دفاع مقدس است؛ بر این اساس برنامه های روایت حماسه، شاهد، داستان هفته، باغ تماشا، خاکریز، بخش های خبری، کلام امام، پیام ولایت، به رنگ خدا، مهربان باشیم، گفتگوی 21، آسمان هشتم و روایت عشق از جمله برنامه های این شبکه است.
«روایت حماسه» به ارزش های معنوی دفاع مقدس و نقش آن در روحیه مقاومت اشاره کرده و هر روز ساعت 20:30 پخش می شود.
«خاکریز » نیز امروز، 31 شهریور به بررسی نقش حماسه حسینی در ترویج روحیه ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام اشاره کرده و از ساعت 10:15 به روی انتن این شبکه رفته است.
«شاهد» به مصاحبه با خانواده شهدای دفاع مقدس،«داستان هفته» به بیان داستان های دفاع مقدس و «باغ تماشا» با نمایش هایی بر اساس واقعیت های دفاع مقدس، مخاطبان را همراه می سازند.

**رادیو نمایش
رادیو نمایش، نمایش های اگر برادرم نیامد، نشانی قلب من است، فقط غلام حسین باش، یاقوت‎های سرخ، گیومه، پناهگاه و شش گوشه را به روی آنتن می برند.
نمایش «پناهگاه»عنوان اثری است که هر روز از ساعت 13:30 پخش می شود و در آن، خانواده ای از بیم بمباران دشمن از تهران خارج و با ماجراهایی روبرو می شوند.
«یاقوت‎های سرخ» نیز نمایشی است که هر روز ساعت 11:15 به روی آنتن این شبکه می رود و به وقایع کمتر بازگو شده ای که نشان از مقاومت و روحیه شهادت طلبی مردم ایران در مقابل ارتش بعث دارد اشاره می کند.
نمایش «اگر برادرم نیامد» اثری است که در آن صادق و نعیمه، خواهر و برادری هستند که در روزهای نخست جنگ تحمیلی خانواده خود را از دست داده‏اند و دست تقدیر قصد جدایی آنان را دارد اما صادق کوتاه نمی‏آید و داستان ادامه پیدا می کند.
نمایش «نشانی قلب من است» داستانی است که در آن طی سانحه ای غلامرضا جانباز دفاع مقدس دچار مرگ مغزی می شود و قلب او به امیر که مدتها در فهرست پیوند قلب است اهدا می شود، قلب شروع به گفتگو با امیر می کند و با او از قولی حرف می زند که به مادرش داده است و آن پیدا کردن نشانی از برادر غلامرضا است، امیر به دیدار مادر رفته و او عکسی 11نفره از پسرش و همرزمانش را به امیر می دهد.
همچنین «فقط غلام حسین باش» داستان حسین رفیعی است که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و او را از بچگی غلام حسین صدا می زنند.

**رادیو ورزش
رادیو ورزش با پخش 6 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد، بر این اساس با گزارشگران، مجله ورزش جانبازان و معلولان، صبح و ورزش، نمایش، اسوه های جاوید و پلاکشان مدالشان برنامه های رادیو ورزش در این ایام است.
مجله ورزش جانبازان و معلولان با محوریت مصاحبه با ورزشکاران جانباز و معرفی ورزش های مخصوص جانبازان است که چهارشنبه و از ساعت 15 و پلاکشان مدالشان نیز هر روز بعد از اذان ظهر با موضوع معرفی شهدای ورزشکار از رادیو ورزش پخش می شود.
اسوه های جاوید با موضوع معرفی ایثارگران و ارائه الگوی رفتاری برای نسل جوان در حوزه ورزش، صبح و ورزش، گفت و گو با مسئولان و اهالی جامعه ورزشی که حضور فعالی در دفاع مقدس دارند و با گزارشگران به پوشش مراسم و رویدادهای ورزشی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود مخاطبان را همراه می سازند.
فراهنگ** 1085** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي راديو دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای بهار در رادیو می پیچد

هر ساله با فرا رسیدن سال نو شبکه های رادیویی تلاش می کنند تا با فراهم آوردن فضایی شاد، لحظات تحویل سال را با برنامه هایی که موردپسند مخاطبان است در کنار آنها جشن گرفته و سال را نو کنند . امسال نیز بدلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، مخاطبان بیشتری رادیو را دنبال خواهندکرد و با ویژه برنامه همراه می شوند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شبکه‌های مختلف رادیویی با برنامه های متنوع و شاد در لحظه تحویل سال به استقبال عید نوروز می‌روند.
«سال مبارک» با رادیو ایرانویژه برنامه «سال مبارک»  با حضور عذرا وکیلی و علیرضا جاوید نیا، سه شنبه 29 اسفند ساعت 19غروب تا چهارشنبه اول فروردین ساعت 7 صبح، 12 ساعت به صورت زنده و مستقیم از رادیو ایران تقدیم می شود. دو گروه برنامه ساز «دانش و اقتصاد و تاریخ و معارف» این برنامه 12 ساعته را تهیه و تولید می کنند.«سال مبارک» مجله ای شاد و طنز با رویکرد امید بخشی برای لحظات تحویل سال طراحی شده است که همراه با  بخش های مختلفی از جمله موسیقی، نواختن ساز مخصوص تحویل سال (ساز بالابان، دعوت از هنرمندان،  نخبگان علمی و ورزشکاران ارتباط با شهرهای مشهد مقدس و کربلا، گزارش از امامزاده صالح تجریش و تصویر کردن حال و هوای این فضاهای معنوی، به استقبال سال نو می رود.رادیو ایران، به عنوان قدیمی ترین رادیو از  هنرمندان شبکه های رادیویی دیگر در کنار هنرمندان و پیشکسوتان این شبکه رادیویی با همراهی «ایرانیاران» جغرافیایی به وسعت ایران را از جای جای ایران پهناور و از آداب و رسوم این کهن مرز و در این همنشینی ایرانی 12 ساعته فراهم خواهند کرد.

همراه با منوچهر آذری و  عباس محبی رادیو فرهنگ برنامه « سال نو، حال نو» را ویژه تحویل سال با حضور هنرمندان و پیشکسوتان رادیویی تقدیم شنوندگان می کند. یکی از ویژگی های برنامه حضور نوجوانان به عنوان نسلی که با سنت ها آشنا می شوند، در برنامه«سال نو،حال نو»  با نمایش خوانی همراه است .برای تکریم از بزرگان و احیای سنت ها و یادبود ی برای درگذشتگان و گپ و گفتی درباره خاطرات،  پیشکسوتان صدا در این برنامه حضور دارند.این برنامه میزبان بهروز رضوی و امیر نوری با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و بهاریه خوانی است. فاطمه رکنی گوینده پیشکسوت رادیو فرهنگ در این برنامه از خاطرات بهاری در رادیو می گوی . قطعات موسیقی بهاری پخش می شود. ضمن اینکه سعی می شود حال و هوای نوروزی مناطق مختلف کشور انعکاس داده شود و گزارش حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)  و گفتگو با گزارشگران شهرستان‌ها» بخش‌های متنوع این برنامه است.پخش بیانات رهبری در سال نو ، نمایش، توجه به شعار سال و ...  از دیگر بخش های برنامه  است همچنین یکی از بخش های اصلی برنامه که  با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی ایرانی تولید شده است،همراهی نمایشی امیرحسین انصافی است که روایت داستانی عمو نوروز و ننه سرما است. این برنامه از ساعت ۵ تا ۸ صبح همراه لحظات تحویل سال شنوندگان است.

با ویژه‌ برنامه "سحر سال سه"
ویژه ‌برنامه "سحر سال سه" رادیو جوان شامل بخش‌ها و آیتم‌های مختلف و متنوعی است که از ساعت 22 شب 29 اسفند ماه 1402 آغاز و تا ساعت 8 صبح 1 فروردین 1403 ادامه دارد. به گفته فریبرز گلبن، تهیه کننده، تلاش دارند تا با محتوایی سرگرم کننده؛ برنامه‌ای مسابقه گونه، جذاب و شگفت انگیز را به مخاطبان ارائه دهند. ویژه ‌برنامه "سحر سال سه" با نمایش "هفت سین ، مسابقه تلفنی با شنونده ها، گفتگو با نوازنده درامز و گفتگو با ندا قاسمی بازیگر سریال "نون خ" آغاز و با تبریک سال نو با گویش های مختلف و گفتگو با سخنگو دولت خاتمه خواهد یافت. در این ویژه برنامه رادیویی با رییس پلیس راهور گفتگوی خواهد شد و در ادامه؛ گزارش طنز از "امیر عضد" و "حمید پارسا" و گفتگو با "علی شکیبا" (خواننده) را به سمع مخاطبان خواهد رساند و همچنین گفتگو با "مازیار عصری" (خواننده)، ارتباط زنده با گلزار شهدا تهران، مسابقه تلفنی با شنوندگان و قسمت نخست نمایشی از بهزاد فراهانی را روی آنتن خواهد برد. شنوندگان در بخشی دیگر با گزارش طنز "امیر عضد" و "حمید پارسا" همراه خواهند بود و با گفتگو با خانواده ورزشی نظم ده (پدر و دختر داور بین‌المللی)، گفتگو با کارگران "سکوی نفتی در خلیج فارس"، نمایش هفت سین و گفتگو با امیر تاجیک (خواننده) خواهد بود.

خاطره بازی هنرمندان در «شادباش هفت سین خاطرات» «شادباش هفت سین خاطرات» ویژه برنامه تحویل سال 1403 رادیو نمایش است که گفتگو و خاطره بازی با هنرمندان پیشکسوت است که حمید یزدانی و علیرضا تابان گویندگان آن هستند. این برنامه با حضور داوود حیدری، فرانک رفیعی طاری، مجتبی تیموری، فاطمه حاتمی اول فروردین ماه ، ساعت 6 صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

رادیو ورزش با توپ تحویل سالاین مجله رادیویی با هدف ایجاد لحظاتی مفرح همراه با نشاط معنوی در ماه مبارک رمضان و لحظات پایانی سال 1402 و دقایق آغازین 1403 که با چاشنی ورزش تهیه خواهد شد. این برنامه با حضور دو گوینده و پیشکسوتان رادیو ورزش اعم از مسعود اسکویی، والی زاده و منصوریان طراحی شده است. این برنامه با بررسی خاطرات تلخ و شیرین سال 1402 و گفتگو با ستاره های خاطره ساز سال گذشته به پیشواز سال نو می رود. تبریک ورزشکاران و پیام های نوروزی وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک و ارتباط با خادمان ورزشکار حرم رضوی و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از دیگر بخشهای این برنامه است .«ستاره‌ها و خاطره‌ها » و  گفتگو با ستاره نام آور 1402 ورزش ایران، « صدای ماندگار» و  گفتگو با صدای خاطره ساز رادیو ورزش استاد مسعود اسکویی ، « پناه پهلوانان» و گفتگو با یک خادم ورزشکار حرم رضوی ،« فصل جدید»  و گفتگو با ورزشکارانی که در سال 1402 حداحافظی کردند از مهمترین بخش های توپ تحویل است. این برنامه به سفارش گروه تفریحات و ورزش همگانی و گویندگی اختر زورقچیان و علیرضا تابان در لحظه تحویل سال همراه با مخاطبان ورزش دوست خواهد بود.
"اینک بهار" ویژه تحویل سال نو رادیو تهران ویژه برنامه اینک بهار را برای پخش آماده کرده است. در کنار پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و اعلام شعار سال و تبریك رئیس جمهور، بخش‌های متنوعی در این ویژه برنامه تدارك دیده شده است.«شهدای بیداری» به تكریم از شهدا اختصاص دارد. در این بخش از شهید حسین خلعتبری خلبانی كه اول فروردین به شهادت رسیده یاد می‌شود.پیام تبریك مدیر و قائم مقام شبكه رادیویی تهران  و  دعوت از هنرمندان و ورزشكاران و خوانندگان به صورت حضوری و تلفنی و همینطور حضور گروه موسیقی محلی و ساز و سرنا در لحظه ی تحویل سال از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه است.«مناجات‌نامه»،«بهارانه»، «نوروز و جایگاه آن در گاه‌شمار» ،«نیایش پارسی‌سره» ، «بررسی چند زبانزد درباره نوروز»،«آیین فروردین‌گان» و«خوش به حال غنچه‌های نیمه‌باز» از جمله بخش هایی است كه با صدای گویندگان رادیو؛ رضا خضرایی، آوید بزرگی، محمدحسین امیدی، الهام شوقی، مجتبی حیدری، بهروز رضوی، علی نساج یگانه، سعید بارانی، مهدی مجنونی كسمائی، آلبرت كوچویی و حمیده رستگاردوست به سمع شنوندگان خواهد رسید.پخش پیام نوروزی سفیر تاجیكستان در ایران هم از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «اینك بهار» است .برنامه «اینك بهار» روز چهارشنبه اول فروردین از ساعت ۵ تا ۹ صبح بر روی آنتن این شبكه رادیویی‌ می‌رود.رادیو گفت و گو در « ایوان بهار»امسال باتوجه به تقاطی بهار قرآن و بهار طبیعت برنامه «ایوان بهار» رادیو گفت  و گو به واکاوی و جریان سازی خاستگاه نوروز در ایران می پردازد.بخش هایی از برنامه «ایوان بهار» در گفتگو با صاحب نظران حوزه های مختلف است.برنامه «ایوان بهار »که در لحظات پایانی سال جاری به روی آنتن می رود، در صدد ترسیم وباز نمایی یک هستی دوباره و مجدد است. جایگاه و اهمیت نوروز درشعر و ادبیات، تصنیفهای موسیقی در مورد نوروز، نقش و اهمیت جریان سازی نوروز در سیک زندگی مردم، فلسفه تغییر و تحول از منظر فیلسوفان، کتاب شناسی نوروز، طرح سوال مسابقه در مورد بهترین جمله در مورد عید نوروز، خوانش اشعارشعرا ، اعم از متقدم ومتاخر با محوریت نوروز و خاستگاه نوروزاز جمله رویکردهای طرح است. همچنین تبیین آداب ورسوم مشترک اقوام ایرانی در بجا آوردن آیین نوروز، مبانی وآداب مشترک کشورهای فارسی زبان مانند تاجیکستان و افعانستان دربرگزاری وبجا آوردن آیین نوروز از دیگر محورهای طرح ایوان بهار است.اندیشه و تفکر مهمترین ارکان مسیر عاقبت بخیری در زندگی است. برنامه ایوان بهار تلاش دارد بخش های مختلفی مانند نوروز و ارتباط آن با دین و تاریخ، دیپلماسی نوروز به عنوان یک گزاره جریان ساز در ارتباطات بین الملل، نوروز و گفتمان صلح، تاثیر نوروز در صلح باوری جهان به گفت و گو با اساتید و صاحب نظران مختلف بپردازد.برنامه «ایوان بهار »از قبل از سال تحویل یعنی ساعت 5:30 صبح روز چهارشنبه اول فروردین تا 8:30 روی آنتن خواهد بودهدف اصلی این برنامه هویت بخشی وبازنمایی ارزشهای دیرینه وماندگار و تعمیق ارتباطات بین اقوام مختلف باطرح شعار ما ایرانیها، تقویت وگسترش همدلی وهمگرایی ومعطوف به رسیدن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی با عنایت به تقارن نوروز و ماه رمضان است.مهمترین رکن این برنامه فلسفه تغییر وتحول و هم زمانی نوروز و ماه رمضان است و یکی از مجریان دکتر حمید یزدانیان است.سلامت با برنامه‌ «به بهار سلام کن» « به بهار سلام کن » ویژه برنامه سال تحویل رادیو سلامت است که در فضایی شاد و نمایشی تحویل سال نو را همراه شنوندگان رادیو سلامت جشن می گیرد. الهام گرفتن از طبیعت... تلاقی بهار فصل ها در بهار دل ها... و ایجاد تغییرات مثبت با توجه به تغییر فصل و رسیدن سال نو مهم ترین رویکرد های این برنامه است.این برنامه سه گوینده دارد که هر کدام از گویندگان نماینده یک فصل سال هستند. برنامه « به بهار سلام کن » بامداد چهارشنبه از ساعت ۵ تا ۷:۳۰ صبح «نیلوفر شریفی» و از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت روی آنتن رادیو سلامت می رود.پیشکش بهار با رادیو اقتصاددر تقارن ماه برکت با بهار طبیعت، رادیو اقتصاد با «پیشکش بهار» به استقبال نوروز می رود. «پیشکش بهار»، شاخص های مذهبی و ملی را با رویکردی اقتصادی در هم آمیخته و سعی دارد با فضایی شاد و محتوایی آگاهی بخش و امیدآفرین به استقبال نوروز رود. در این برنامه آیتم های متنوع شنیداری‌، نمایشی، گزارش و اجرای زنده موسیقی تدارک دیده شده است.در آیتم « اقتصاد بهاری» مسئولان با مرور عملکرد اقتصادی سال گذشته، از اخبار امیدبخش و برنامه های پیش رو برای سال آینده خواهند گفت و سین هشتم سرمایه به معرفی و گفتگو با هفت برگزیده در جشنواره های معتبر علمی و فناوری امسال، بعنوان سرمایه های اقتصاد دانش‌بنیان کشور اختصاص دارد. در بخش «عید دیدنی» با یکی از اعضای خانواده شهدای تروریستی کرمان، گفتگویی ویژه با محوریت کسب وکار انجام خواهد شد.آیتم «بریم سفره بچینیم» به معرفی نمادهای رزق و روزی در ایران می پردازد.در برنامه با الهام از نمادهای نوروزی، یک«هفت سین اقتصادی» نیز در قالب گفتگو با چهره های مطرح این حوزه، تدارک دیده شده است.حسن فرازمند در پای سفره هفت سین برنامه، روایت های شیرینی از کسب و کارهای قدیمی نقل می کند و آیتم "دریادماندگان" به گرامی داشت یاد و خاطره نام آوران فقید در حوزه اقتصادی اختصاص خواهد داشت.پیشکش بهار با  گویندگی ژاله اکبری و علیرضا بختیاری روز یکم فروردین ماه از ساعت 05:00 صبح به مدت 180 دقیقه روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز پخش خواهد شد.«یک، دو، سه بهار» در رادیو صبارادیو صبا با ویژه برنامه«یک، دو، سه بهار» در اولین لحظات سال جدید با میزبانی هنرمندان و ورزشکاران خوب کشورمان می شود.این شبکه رادیویی با ویژه برنامه «یک، دو، سه بهار» به استقبال سال جدید می‌رود و روز چهارشنبه اول فروردین از ساعت ۵ صبح در فضایی شاد و پرنشاط همراه شنوندگان می‌شود. «یک، دو، سه بهار» ویژه برنامه تحویل سال رادیو صبا است که همراه مهمان‌های ویژه در اولین لحظات سال ۱۴۰۳ همراه مخاطبان می‌شود با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و سال جدید این ویژه برنامه در فضایی شاد و متفاوت آغاز سال جدید را جشن می‌گیرد. در استودیو شماره ۲ این ویژه برنامه مهدی پر میزبان هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران می شود. در این استودیو گفتگو صمیمی با مهدی امینی خواه بازیگر پخش می شود و میثم معافی برای مخاطبان ترانه های زیبایی را اجرا می کند و علی میرشکاری بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی از دیگر مهمان های این ویژه برنامه است.  میزبانی از مجید برهمند جانباز 85 درصد از بخش های ویژه این برنامه است.ویژه برنامه «یک، دو، سه بهار» روز چهارشنبه اول فرودین ساعت 5 صبح به تهیه سجاد کلبادی نژاد و با اجرای لاله جلال آبادی و پیمان قریب پناه و مهدی پر تقدیم مخاطبان می شود.با پیام نوروز و آوای نوروز برنامه های پیام نوروز رادیو پیام و آوای نوروز رادیو آوا در قالب آیتم هایی شامل گزارش از سطح شهر و حال و هوای نوروز ، مشاغلی که هنگام سال تحویل مشغول فعالیت هستند، آداب و رسوم نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرهای کشور ، گزارش از گلزار شهدا ، یاد کرد درگذشتگان و پیشکسوتان رادیو ، گفتگو با هنرمندان و موسیقی های شاد و جذاب از ساعت ۵ صبح اول فروردین تا ۱۰ صبح برای شنوندگان پخش می شودرادیو نمای پیام و رادیو نمای آوا هم با پخش تصاویری بهاری، نوروزی و معرفی اماکن تاریخی و دیدنی ایران زمین که توسط مخاطبین این رسانه ارسال شده است به استقبال نوروز باستانی می رود .همچنین به مناسبت بهار قرآن و بهار طبیعت رادیو پیام  و رادیو آوا هدایایی به اعضای کانال خود در پیام رسان بله به نشانی radiopayam@  و radioava@ به مدت ۱۰ شب به صورت پاکت جایزه اختصاص داده است .


«يا مقلب القلوب» در رادیو معارف «یا مقلب القلوب» که به حال خوب و نشاط معنوي با بيان جلوه هايي از زيبايي بهار طبيعت در مهمانی الهی و بهار قرآن از ساعت 5:50 روی آنتن می رود.

رادیو قرآن با «بهار دل ها» به مناسبت تحویل سال نو گروه جامعه ، محافل و مسابقات ویژه برنامه ای را با عنوان «بهار دل ها» برای مخاطبان تدارک دیده که اجرای برنامه به عهده حمید عبیری است و از بخش های متنوع برنامه حضور قاریان ممتاز نوجوان ،جوان و بین المللی به همراه خانواده است که با حضور در برنامه به دعاخوانی و ابتهال خوانی خواهند پرداخت . بخش دیگر برنامه ارتباط زنده با گزارشگران و مجریان شبکه  غلامرضا احمدی در باغ موزه دفاع مقدس و هادی ربیعی حرم مطهر رضوی است. بخش هایی از مراسم سال تحویل اماکن مذهبی از جمله حرم مطهر رضوی، مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به صورت زنده پخش خواهدشد .در ادامه آیتم هایی از بهترین فراز تلاوت و نغمات و کلام بزرگان نیز در برنامه تقدیم مخاطبان خواهدشد و با شروع سال نو پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور روی آنتن خواهد رفت .

 

     

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های افطار رادیو و تلویزیون اترک
  • همه برنامه‌های تحویل سال رادیو + جزئیات
  • پخش «گلبانگ» نوروزی با حضور مریم نشیبا
  • صدای بهار در رادیو می پیچد
  • عطر بهار با «گلبانگ» رادیو ایران
  • «صبح جمعه با شما» نوروز زنده می‌شود
  • رادیو؛ همراه بی ادعای مردم در ماه مبارک رمضان 
  • ۵۵ خادم شهدا از چهارمحال وبختیاری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند
  • ساعت سرور، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • ساعت سرور ، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان