Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کیهان نوشت: محمود صادقی به خبرآنلاین گفته است: اف‌ای‌تی‌اف یک نهاد مالی است که دارای استانداردهایی است به منظور مبارزه با پولشویی که کشورهای عضو یا غیرعضو اگر آنها را رعایت کنند مشکلی در تبادلات بانکی خود ندارند اما اگر رعایت نکنند می‌تواند این موضوع مشکل‌آفرین شود.

وی درباره نقش FATF افزود: ما جلسه‌ای نزدیک به 3 ساعت در فراکسیون شفاف‌سازی داشتیم و مسئولین مرتبط در وزارت اقتصاد ازجمله رئیس مرکز مبارزه با پولشویی در این جلسه حاضر شدند و گزارش‌هایی از مبارزه با پولشویی در کشور ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به آثار اجرای این سیاست اشاره کردند، ازجمله آن که با اجرایی شدن سیاست‌های مبارزه با پولشویی جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته شده، یا در بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر اجرای این سیاست‌ها موجب کشف باندهای قاچاق شده است. حتی در موضوع حمله تروریستی به مجلس، همین سیاست‌های کنترل تراکنش مالی بود که منجر به شناسایی و دستگیری عوامل آن شد.

صادقی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث پولشویی و تروریسم تنها یک موضوع داخلی نیست و در همین راستا، بیشترین آسیب حمله‌های تروریستی از منافقین گرفته تا داعش و گروه‌های تجزیه‌طلب متوجه ایران بوده، لازم است ما ازطریق کنترل تراکنش مالی بتوانیم با جرایم سازمان یافته مبارزه کنیم. لذا چنان‌چه به این کنوانسیون‌های مالی بپیوندیم می‌تواند برای منافع ما مفید باشد.

** در اظهارات محمود صادقی، چند غلط یا مغالطه نهفته است، اولا آیا او نمی‌داند که مدیریت FATF دراختیار معاون سابق خزانه‌داری آمریکاست و آمریکایی‌ها صراحتا گفته‌اند ازطریق پذیرش مطالبات این کارگروه توسط ایران، می‌توانند به ایران فشار بیاورند؟

ثانیا گروه‌های تروریستی مذکور در فوق اصالتا بازیچه و آلت دست موسسان و گردانندگان FATF (آمریکا و انگلیس و ...) هستند.

ثالثا درباره برجام هم گفته می‌شد اگر ایران تعهدات مندرج در آن را بپذیرد، مشکلات حل می‌شود. اما عملا مشکلات تشدید شده؛ چراکه طرف دعوای ایران (و اتفاقا طرف متهم و مجرم و دعوا)، در جایگاه قاضی و شاکی می‌نشینند و ایران را در موضع اتهام می‌نشانند. به راستی اگر مبارزه با تروریسم، جزو استانداردهای FATF است، چرا گریبان آمریکا و عربستان و انگلیس و اسرائیل و ... را نمی‌گیرد و فقط ایران مورد اتهام است؟! آیا عجیب نیست؟!

ثالثا برخورد با شبکه تروریستی حمله به مجلس، مرهون فعالیت‌های نیروهای اطلاعاتی کشورمان است و نباید این اقتدار را به کارگروه مافیایی FATF نسبت داد.

رابعا اگر قرار است با پولشویی و فرار مالیاتی مبارزه شود، این اقدام چه ربطی به FATF دارد. مجلس و دولت اگر به اندازه کافی اهتمام داشته باشند، این مبارزه اتفاق می‌افتد. اما چون مثلا قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاح شده در سال 94) مورد اهتمام دولت نیست و مجلس (ازجمله فراکسیون امید) هم علاقه‌ای به پیگیری این قبیل اولویت‌ها ندارد، بنابراین فرار مالیاتی و پولشویی اتفاق می‌افتد. به راستی چرا امثال صادقی، از دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی‌پرسند تکلیف راه‌اندازی ثبت معاملات مسکن و اخذ مالیات‌ از واحدهای خالی به کجا رسید؟! آیا برای این قبیل کارهای بر زمین مانده، حتما باید به امر و نهی‌های FATF تن داد؟

چرا فراکسیون امید، شفافیت واقعی را از دستگاه‌های دولتی در معاملات ارز و سکه و خودرو مطالبه نمی‌کنند؟! و برعکس بر واگذاری اطلاعات سری کشور به بیگانگان اصرار دارند؛ اطلاعاتی که درز مشابه آن اطلاعات، منجر به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

کد خبر 6085985

دیگر خبرها

  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند