Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@16:28:44 GMT

فروش تسلیحات انگلیس میلیارد‌ها پوند افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۱۰۱۷

فروش تسلیحات انگلیس میلیارد‌ها پوند افزایش یافت

با وجود انتقاد‌ها از فروش تسلیحات انگلیس، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد لندن سال گذشته فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهایی، چون عربستان و امارات را افزایش داده است.

خبرگزاری فارس: با وجود انتقاد‌ها از فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی به دلیل کشتار‌ها در یمن، لندن فروش تسلیحات را به طور چشمگیری افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه «آی نیوز»، اسنادی از سوی این روزنامه دیده شده است که دولت انگلیس ارزش تسلیحات و تجهیزات نظامی فروخته شده را دو برابر افزایش داده است.

بر اساس گزارش آی نیوز، مجوز فروش ۶.۶ میلیارد پوندی تسلیحات انگلیسی نشان از افزایش ۸۳ درصدی فروش تسلیحات طی سال گذشته میلادی دارد.

فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی که بزرگترین مشتری انگلیس است به تنهایی ۶۶ درصد رشد داشته است و فروش تسلیحات به امارات ۹۴ درصد افزایش یافته است و این در حالیست که این دو کشور اعضای اصلی ائتلاف جنگ در یمن هستند.

این افزایش فروش طی سال گذشته، برای شرکت‌های سازنده تسلیحات که هر سال ۲۲ میلیارد پوند برای اقتصاد انگلستان درآمدزایی دارند، سود داشته است.

حزب اپوزیسیون انگلستان و مخالفان فروش تسلیحات در این کشور، اخیرا به افزایش فروش تسلیحات انگلیسی اعتراض کرده و آن را عامل تشدید بحران و بی‌ثباتی دانسته‌اند.

اخیرا نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم مردم انگلیس خواستار تعلیق فروش تسلیحات به عربستان سعودی هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس تسلیحات عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085247

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند