Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های بی‌بی‌سی، رویترز و العربیه حملات تروریستی اهواز را صرفا «حمله» عنوان کردند و از استفاده از واژه «تروریستی» برای آن خودداری کردند.

خبرگزاری تسنیم،:حمله تروریستی اهواز امروز در رسانه‌های جهان بازتاب وسیعی داشت. برخی شخصیت‌ها و مقامات هم به آن واکنش نشان دادند. اما در این میان نوع پوشش برخی رسانه‌ها از این تحولات شایان توجه بود که در استفاده نکردن از واژه «تروریستی» برای این حملات که در آن کودک و افراد غیرنظامی از جمله یک خبرنگار نیز قربانی شدند، اصرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌بی‌سی فارسی که برای پاریس، از «حملات تروریستی» استفاده کرده بود، برای اهواز به استفاده از کلمه «حمله» بسنده کرد.

العربیه، رسانه سعودی هم از لفظ «هجوم» (به معنای حمله) در عنوان خود استفاده کرد. خبر دیگری از این شبکه در خصوص اردن نشان می‌دهد که در آن از لفظ «هجوم ارهابی» (به معنای حمله تروریستی) استفاده کرده بود.

رویترز هم برای خبر اهواز از واژه «attack» (به معنای حمله) استفاده کرد. این خبرگزاری برای هجوم یک خودرو به عابران در نزدیکی پارمان انگلیس از عبارت «terrorist attack» (به معنای حملات تروریستی) استفاده کرده بود.

این نوع پوشش با واکنش کاربرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بی بی سی رویترز حمله تروریستی اهواز تروریست ها رسانه های جهان تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در ادامه حمایت نظامی مقاومت اسلامی لبنان از نوار غزه و در دفاع از جنوب این کشور، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

خبرنگار المیادین بامداد سه شنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و یگان‌های توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شدت مناطق جنوبی لبنان از جمله شهرک «یارون» و منطقه «تلال الجبور» را هدف قرار دادند.

شامگاه دوشنبه حزب الله لبنان مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات سنگین موشکی و راکتی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرد.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند حداقل ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

برخی از رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند صدای انفجارهای شدیدی در صفد به گوش رسیده است.

دیگر خبرها

  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • معنای هشدار هسته‌ای ایران به اسرائیل