Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر گفت: امسال برای اولین بار روند ثبت‌نام دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد بوشهر با استفاده از بایگانی دیجیتال انجام می‌شود.

غلامحسین وطن خواه، مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه با استفاده از بایگانی دیجیتال گفت: امسال برای اولین بار و به صورت آزمایشی روند ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد بوشهر با استفاده از بایگانی دیجیتال انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وطن خواه افزود: مهمترین مسئله‌ای که موجب شد تا تیم آی تی دانشگاه اقدام به راه اندازی سیستم ثبت نام از طریق بایگانی دیجیتال بگیرند، کاهش رفت و آمد‌های دانشجویان بود؛ چرا که این دانشگاه از سراسر کشور پذیرش دانشجو دارد و در سال‌های قبل دانشجویان مجبور بودند، فقط برای انجام ثبت نام سفری یک روزه به استان داشته باشند و سپس به شهر خود بازگردند و در زمان شروع کلاس‌ها دوباره به دانشگاه مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر اظهار داشت: بر همین اساس تصمیم ما بر این شد تا امسال برای اولین بار و به صورت آزمایشی ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه از طریق بایگانی دیجیتال انجام گیرد و بر طبق آن دانشجویان می‌توانند همزمان با مراجعه به دانشگاه برای شروع کلاس ها، اصل مدارک مورد نیازی که در سامانه ثبت شده را به دانشگاه ارائه دهند و پروسه ثبت نام خود را تکمیل کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی این سیستم با اقتباس از دانشگاه‌های ملی بوده با این تفاوت که ارائه اصل مدارک و تطبیق آن‌ها همزمان با شروع کلاس‌ها صورت می‌گیرد؛ در حالی که در دانشگاه‌های ملی به این صورت نیست و باید پیش از شروع کلاس‌ها اصل مدارک ارائه داده شوند.
مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر گفت: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه بایگانی دیجیتال دانشگاه مشمول اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی مقطع دیپلم و کارشناسی و کارشناسی ارشد است و این اطلاعات در ۵ مرحله در سامانه به ثبت می‌رسند و در صفحه آخر آپلود کلیه اطلاعات و مدارک صورت می‌گیرد و پس از اتمام کلیه مراحل، کارشناسان هر مقطع اطلاعات مندرج در سامانه را چک کرده و در صورت تایید پیامکی برای دانشجو ارسال می‌شود و در این پیامک نام کاربری و رمز عبوری درج شده تا از آن طریق دانشجویان وارد سامانه شوند و شهریه اولیه را پرداخت و انتخاب واحد را انجام دهند.
وی اضافه کرد: در صورتی که مدارک آپلود شده دانشجویان مورد تایید کارشناسان قرار نگیرد نیز پیامکی به دانشجو ارسال می‌شود مبنی بر اینکه مدارک ارائه شده ناقص هستند و باید اصلاحات لازم صورت گیرد.
وطن خواه ادامه داد: البته برای دانشجویان کارشناسی ارشدی که ترم آخر بوده اند و نسبت به ثبت نام در مقطع دکتری اقدام کرده اند استثنایی قائل شده ایم و این دانشجویان می‌توانند موقتا در قسمت تکمیل مدارک ارشد، ریز نمرات یا گواهی دفاع را که نشان می‌دهد دوره ارشد آن‌ها به اتمام رسیده را آپلود نمایند تا در رویه ثبت نام مقطع دکتری برای این دانشجویان مشکلی پیش نیاید.
وی با بیان اینکه دانشجویان تا ۷ مهرماه می‌توانند اصل مدارک را برای تطبیق و تکمیل ثبت نام به دانشگاه ارائه دهند، گفت: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار در این دانشگاه ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری با استفاده از بایگانی دیجیتال صورت گرفته، تصمیم داریم با شناسایی و رفع آسیب‌های این سیستم و در صورت تایید برای سال‌های بعد از این روش در مقطع‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز بهره گیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بوشهر دانشجویان دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد