Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری گفت: با عنایت به اعلام آمادگی مدیریت منطقه ۸ انتقال گاز در خصوص اتصال خط ۵۶ اینچ به خط تغذیه ۱۶ اینچ در ایستگاه ابراهیم‌آباد در راستای تقویت فشار گاز شهرستان‌های سقز و بانه و برای فراهم کردن شرایط فنی و ایمنی گازدار این خطوط، بایستی خط ۱۶ اینچ ابراهیم آباد تخلیه و این امر منجر به افت فشار گاز در شهرستان‌های سقز و بانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با قطع احتمالی گاز در شهرستان‌ها گفت: برای جوشکاری و اتصال این ۲ خط و همچنین تعویض یک شاخه لوله ۱۶ اینچ به منظور تعمیرات اساسی در محور روستای بله‌جر به شهرستان بانه، نیاز است گاز موجود در خطوط تخلیه شود و این امر باعث افت فشار گاز در شهرستان‌های سقز و بانه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با برنامه‌ریزی دقیق و منظمی که توسط مجریان پروژه صورت گرفته در وقت مقرر عملیات به اتمام برسد و گاز هیچکدام از مشترکین خانگی قطع نگردد، ولی بایستی برای شرایط احتمالی قطع گاز تمهیداتی اندیشده شود.

فعله‌گری اظهار داشت: برای جلوگیری از قطع گاز احتمالی مشترکین خانگی، صنایع پرمصرف و جایگاه‌های CNG از مدار مصرف خارج می‌شوند و به نانوایی‌ها نیز ابلاغ شده که از سوخت دوم استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: آغاز این عملیات از ساعت ۲۲ فردا روز یکشنبه شروع می‌شود و به مدت ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید.

وی افزود: همزمان با عملیات اتصال خط نهم سراسری به خط ۱۶ اینچ انتقال گاز شهرستان‌های سقز و بانه، با عملیات پیک‌رانی هوشمند که در گذشته انجام گرفته عملیات تعمیر خط انتقال حد فاصل بین شهر‌ها‌ی سقز و بانه در روز دوشنبه هفته جاری صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد ثمرات عبور خط نهم سراسری انتقال گاز از داخل استان کردستان اظهار داشت: این خط عمده و سایز بزرگ که قسمت عظیمی از آن از داخل استان کردستان عبور خواهد کرد دارای برکات پر شماری است که با اتصال خط نهم سراسری به خط انتقال گاز شهرستان سقز باعث تقویت گاز در شهر‌های سقز، بانه و سردشت شده و در فصول سرد سال احتمال افت فشارگاز در این خطوط را رفع می‌نماید.

وی افزود: با تقویت فشار گاز در این مناطق فرصت مطلوب و بسیار مساعدی برای توسعه صنایع تولیدی و تبدیلی در شهر‌های سقز و بانه فراهم می‌شود و دیگر محدودیتی برای تامین گاز صنایع وجود نداشته و با تقویت و بسترسازی شبکه‌های گازرسانی زمینه توسعه و ایجاد اشتغال با گسترش صنایع فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرای عملیات اتصال خط نهم سراسری به خط ۱۶ اینچ انتقال گاز شهرستان‌های سقز و بانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

نیروگاه سیکل ترکیبی صبا دهلران با انتقال گاز به خط لوله ایستگاه میترینگ در نقطه صفر مرزی آماده تولید برق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری، مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در این باره گفت: در پی احداث نیروگاه صبا دهلران با هدف تأمین برق ان‌جی‌ال چشمه‌خوش، خط لوله نیروگاه سیکل ترکیبی از سوی مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اندیمشک بهره‌برداری شد.

وی افزود: پس از گرفتن مجوزهای لازم، صدور پروانه ویژه، PSSR و هماهنگی‌های لازم با رعایت دستورعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، عملیات تخلیه هوا در ۲۴ فروردین‌ماه آغاز شد و پس از فشارافزایی خط لوله، با موفقیت پایان یافت.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز تصریح کرد: نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی صبا دهلران در استان ایلام، منطقه دشت عباس واقع شده است که با هدف تأمین روزانه یکصد مگاوات برق شبکه سراسری در مراحل پیش‌راه‌اندازی بوده و تا پایان فروردین‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ظهیری بیان کرد: انجام عملیات راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی صبا دهلران سبب تولید و افزایش حجم برق شبکه در سطح منطقه و راه‌اندازی واحد ان‌جی‌ال چشمه‌خوش شده است.

وی یادآور شد: این خط لوله انتقال گاز با ظرفیت یکصد هزارمتر مکعب در ساعت منشعب از خط ۲۰ اینچ انتقال گاز دهلران است.

دیگر خبرها

  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری