Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:32:01 GMT

رسانه‌های انگلیس حمله تروریستی اهواز را بازتاب دادند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۱۴۶۲

رسانه‌های انگلیس حمله تروریستی اهواز را بازتاب دادند

لندن – ایرنا – روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیس روز شنبه حادثه تروریستی تیراندازی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس را در اهواز بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی این حادثه را دومین حمله تروریستی طی سال‌های اخیر در ایران خواند و عنوان کرد که در پی وقوع آن حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران مجبور شد تا شرکت در مراسم رژه تهران را نیمه‌کاره رها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشریه همچنین توییت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره دست داشتن یک رژیم خارجی در این حادثه را به اختلاف میان ایران و عربستان نسبت داد و عنوان کرد: ایران و عربستان سال‌هاست که در منطقه درگیر جنگ قدرت هستند.
بر اساس این گزارش، یک گروه مسلح تروریستی که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند. تاکنون 24 نفر در این حادثه به شهادت رسیده و ده ها تن مجروح شده‌اند.
گروه تجزیه‌ طلب «الاحوازیه» امروز با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این حادثه در پیامی توییتری نوشت:'تروریست‌های اجیرشده، آموزش‌دیده، مسلح وتأمین مالی شده توسط یک رژیم خارجی، به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه‌نگاران هم وجود دارند.‌ '
وی تصریح کرد:'جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان را مسئول این حمله می‌داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست‌ها خواهد داد. '
نشریه گاردین نیز در گزارشی با اشاره به ویژگی نفت‌خیز بودن شهر اهواز عنوان کرد گروه‌های جدایی ‌طلب در گذشته به خطوط لوله نفت حمله کرده‌اند.این نشریه اشاره کرد که با این حال وزیر خارجه ایران در توییت خود مستقیما به نقش این گروه و حمایت ریاض اشاره نکرده است.
علاوه بر تارنمای روزنامه‌های انگلیس، شبکه‌های خبری اسکای نیوز و بی.بی.سی نیز ضمن بازتاب این حادثه یادآور شدند که این حادثه هم‌زمان با رزمایش مشترک ارتش و سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفته است.
به مناسبت 31شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک رژه هوایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.
اروپام ** هـ ن **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس تروريسم اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

بنا به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز است، تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجراست، چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899980

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان