Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@12:39:46 GMT

شب خاطره شهید محمد باقر رحمانی در بیجار برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۱۹۸۱

شب خاطره شهید محمد باقر رحمانی در بیجار برگزار می شود

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس شب خاطره شهید محمد باقر رحمانی نخستین فرمانده سپاه شهرستان بیجار در سینما آزادی بیجار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، ناصر قربانپور اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام وخاطره شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس یکی از مهمترین وظایفی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز قرار گرفته است و باید به عنوان یک اصل همواره مورد توجه واقع شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با گرامیداشت رشادت های سلحشوران دوران دفاع مقدس گفت: در کردستان بدلیل شرایط خاص و با توجه به حضور گروهک های ضد انقلاب از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی درگیری و مبارزه با مزدوران و دشمنان انقلاب آغاز شد که قطعا نقش نیروهای بومی در باطل کردن توطئه دشمنان نظام بسیار حائز اهمیت بوده است .

 

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار افزود: شهید محمد باقر رحمانی از شهدای والا مقام کردستان در 21 تیر ماه 1331 در شهر بیجار دیده به جهان گشود و پس از سپری نمودن دوران مدرسه و دانشگاه در سال 1355 با رتبه بسیار خوب در رشته مدیریت اقتصاد فارغ التحصیل می گردد .

 

وی افزود: از همان دوران دانشجویی با حضور در گروه های دانشجویی و هسته های انقلاب به مبارزه با رژیم شاهنشاهی می پردازد و درجریان شهادت شهید کامران نجات اللهی باز هم دوره ای های خود در دبیرستان دارالفنون تهران علی رغم فشارهای رژیم و به رگبار بستن تشییع کننده گان، با رشادت و مدیریتی که از خود نشان دادند این شهید وال مقام را تشییع می کنند .

 

قربانپور با اشاره به فشارهای متعدد رژیم شاهنشاهی بر علیه خانواده بزرگوار این شهید گفت: در ۱۲ محرم سال ۱۳۵۷ چماقداران رژیم منحوس پهلوی به منزل مسکونی پدر بزرگوار شان آیت ا... حسینعلی رحمانی  در شهرستان بیجار حمله کردند و ایشان پس از آن از کرج به بیجار آمد و در مقابل ناراحتی مادرش گفت؛ مادر جان، حمله طاغوطیان به منزل ما افتخار است و باید آماده مصیبت های سنگین تری باشید و دل به خدا ببندید و پس از پیروزی انقلاب با تشخیص مقامات انقلاب به ساوه رفت و ضمن سازمان بخشیدن به او ضاع آشفته ساوه، کمیته انقلاب اسلامی را در آن شهر تشکیل داد و دوباره به کرج بازگشت. او مدتی بعد به بیجار آمد و علی رغم مشکلات و موانع عدیده ای که وجود داشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن شهرستان را تاسیس کرد و خود به عنوان اولین فرمانده آن سپاه انتخاب شد.

 

سرپرست حوزه هنری بیجار افزود: شهید رحمانی که از کشتی گیران خوب کشور نیز محسوب می شدندو عناوین مختلفی را نیز از جمله نائب قهرمانی کشتی دانشجویی کشور در سال 52 را در کارنامه خود به ثبت رسانده بودند در 29 مردادماه 58 مصادف با 26 رمضان 1400 هجری قمری در محور دوراهی سقز تکاب در درگیری با گروهک های ضد انقلاب در سن  27 سالگی به مقام شهادت نائل آمدند .

 

وی گفت: در راستای برنامه های هفته دفاع مقدس استان کردستان و از سری برنامه های کنگره 5400 شهید استان کردستان یکشنبه اول مهرماه با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از ساعت 16 و با حضور خانواده معزز و همرزمان شهید شب خاطره شهید رحمانی در محل سینما آزادی بیجار برگزار می شود .

 

قربانپور با دعوت از تمامی آحاد جامعه جهت حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن نام و خاطره شهداء از واجب ترین اموری است که باید سرلوحه کار تمامی متولیان علی الخصوص مسئولین فرهنگی استان و کشور قرار گیرد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم هفته دفاع مقدس عاشورا تاسوعای حسینی خامنه ای آیت الله خامنه ای عاشورای حسینی عزاداری محرم رژه ملی بیجار شب خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانداری شهرستان قروه در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق (ع) اعلام کرد: مراسم وداع با شهید والامقام «جلال اعتماد» روز ۱۵ اردیبهشت ماه پس از نماز مغرب در مسجد جامع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

مراسم تجمع و حرکت جهت تشییع وخاکسپاری پیکر شهید «جلال اعتماد» روز ۱۶ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۹ صبح از ستاد فرماندهی فراجای شهرستان قروه تا میدان شهید سلیمانی خواهد بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «جلال اعتماد» رأس ساعت ۱۱ روز ۱۶ اردیبهشت ماه در شهر دزج برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096477

دیگر خبرها

  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند