Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (شنبه ۳۱ شهریور) به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه محسن رضایی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را تراژدی بزرگ تاریخ بشریت برشمرد و تاکید کرد: ایثار بی‌نظیر امام حسین علیه السلام که همه هستی خود را در راه اعتلای اسلام و ارزشهای الهی و انسانی به قربان گاه برد، برای همگان بویژه ما مسوولان حاوی پیام‌های مهمی از جمله توجه به مسوولیت ها در قبال دین مبین اسلام، نظام اسلامی و ارزش های دینی و مبارزه با ظلم وانحراف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست، انطباق لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در نشست هیأت‌عالی نظارت مجمع، که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز حضور داشتند پس از ارائه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع، دیدگاه‌های نمایندگان دولت، مجلس و اعضای هیأت عالی، در رابطه با رعایت بندهای «۱۱» و «۱۷» و بند «۱» جزء «د» سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد، با برگزاری نشست های مشترک، مصوبه نهایی مجلس‌ شورای اسلامی اصلاح و مغایرت ها با سیاست های کلی ابلاغی، رفع شود.

انتهای پیام/

156 / 156 مجمع تشخیص مصلحت نظام مناطق آزاد تجاری محسن رضایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مناطق آزاد تجاری محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
  • مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند