Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@12:19:22 GMT

پمپئو بازهم کره شمالی را تهدید دانست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۲۴۷

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انگلیسی از احتمال برگزاری نشستی دیگر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خبر داد و این کشور را همچنان «تهدید» دانست.

او در این باره گفت: این دو رهبر (ترامپ و کیم) تلاش می‌کنند باعث تحقق موارد متعددی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در این دو کشور، تصمیم‌گیرنده هستند. اگر اوضاع طبق برنامه پیش برود، من به زودی به پیونگ‌یانگ سفر خواهم کرد. ما به تلاش‌های خود برای حل این مشکل آزاردهنده ادامه خواهیم داد. سپس رهبران دو کشور، به تقویت مذاکراتی که در سطوح دیگر و از طریق مجرا‌های دیگر داشته‌اند، ادامه خواهند داد. بنابراین تلاش‌ها در این خصوص (دیدار دوباره مقامات دو کشور) ادامه دارد و ما امیدوار هستیم اوضاع به خوبی پیش برود.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی که آیا با توجه به مذاکرات، او می‌تواند تایید کند که «دیگر هیچ تهدید هسته‌ای از جانب کره شمالی مطرح نیست؟» گفت: خیر، هنوز هم تهدید وجود دارد. هنوز هم کار‌هایی وجود دارد که باید انجام دهیم. اما خبر خوش آن است که تهدید، در مقایسه با آنچه که بود کاهش پیدا کرده است. دیگر هیچ گونه آزمایش و پرتاب موشک از سوی کره شمالی صورت نمی‌گیرد. هر مهندس کارکشته‌ای به شما خواهد گفت که برای تکمیل برنامه هسته‌ای، باید آزمایش انجام داد.

پمپئو افزود: مشاهده می‌کنید که هنوز کار‌هایی وجود دارد که باید انجام شود. زمانی که ما دولت را در اختیار گرفتیم، جهان در مقایسه با امروز، به جنگ با کره شمالی نزدیکتر بود. این تحولات، گامی بزرگ رو به جلو است. اما به هر صورت، ما تحریم‌های اقتصادی را (علیه کره شمالی) حفظ خواهیم کرد، تا زمانی فرا برسد که کره شمالی به طور کامل و به صورت قابل راستی‌آزمایی، خلع سلاح هسته‌ای شود. این دستور کاری است که رئیس جمهور ترامپ آن را معین و در خصوص آن با رئیس کیم به توافق دست پیدا کرده است. ما در تلاش هستیم تا این هدف نهایی را محقق کنیم.

او در پاسخ به پرسشی درباره توییت ترامپ مبنی بر اینکه «دیگر هیچ تهدید هسته‌ای از جانب کره شمالی وجود ندارد» نیز گفت: من به خوبی می‌دانم این پیام توییتری چیست. رئیس جمهور این گونه گفت که خطر کاهش پیدا کرده است. کره شمالی تلاش‌هایی را به سرعت انجام می‌داد تا سامانه موشکی و سامانه تسلیحات هسته‌ای خود را به بهترین شکل ارتقا دهد. اکنون این خطر به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است. این موضوع، نتیجه تلاش‌هایی است که رئیس جمهور انجام داده است. دولت پیشین (آمریکا)، جهان را در مکانی خطرناک رها کرد. رهبری کردن از عقب، پیامد‌هایی جدی را خواهد داشت و متحدان ما نیز از این موضوع آگاه بودند. آن‌ها اکنون بابت رویکرد جدیدی که رئیس جمهور ترامپ در خصوص سیاست خارجی آمریکا ارائه کرده است، سپاسگزار هستند. 

پمپئو که پیش از وزیر شدن، رئیس سیا بوده است در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا می‌تواند متوجه شود که کیم جونگ اون «دروغ» می‌گوید یا خیر، گفت: من درباره آنچه که می‌دانیم و نمی‌دانیم سخن نخواهم گفت. بهترین راه برای پی بردن به این نکته، همان مسئله‌ای است که قبلا درباره آن سخن گفته‌ایم؛ راستی‌آزمایی. شرط اصلی پایان بحث‌ها و گفتگو‌ها از این قرار است؛ زمانی می‌توانیم به طور کامل این مساله را راستی آزمایی کنیم که کشور کره شمالی، این تصمیم راهبردی را گرفته باشد تا همه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را لغو کند. در آن زمان خواهد بود که تحریم‌ها لغو می‌شود. همان طور که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده است، در این شرایط، آینده‌ای حقیقتاً روشن‌تر برای کره شمالی و مردم این کشور رقم خواهد خورد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه شبکه تلویزیونی رئیس جمهور امور خارجه آمریکا کره شمالی دولت جهان جنگ سیاست خارجی بی بی سی کره شمالی آمریکا پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • صهیونیست‌ها معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • مدیر خلاق برای باغ فدک تعیین شود/ اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی، محکم و درس‌آموز بود/ پاسخ شدیدتر ایران در صورت سرزدن هرگونه غلط دیگری از سوی رژیم صهیونیستی/هر گونه تهدید، از مبدأ هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشا تهدیدات را در پی خواهد داشت
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست