Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شهرداری تهران به تعهد خود برای ساخت دو مرکز ماده ١۶ در هر یک از مناطق ٢٢ گانه شهر تهران عمل نکرده‌است، گفت: با این وجود نگرانی برای ساماندهی و نگهداری معتادان همزمان با فرارسیدن فصول سرد سال وجود ندارد.

اخبار اجتماعی/ پرویز افشار درباره برنامه‌های جمع‌آوری و نگهداری معتادان همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان اظهار کرد: همزمان با برنامه ششم توسعه وظیفه سنگین نگهداری و درمان معتادان بر عهده سازمان بهزیستی و با همکاری شهرداری‌ها گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئولیت شامل دو بخش «راه‌اندازی مراکز درمان و کاهش آسیب‌دیدگان» و راه اندازی «مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود یافتگان» است که مراکز درمان و کاهش آسیب همان مراکز موضوع ماده ۱۶ هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۸ تا ۲۰ مرکز موضوع ماده ۱۶ در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز ظرفیت مشخصی دارند اما چندین برابر آنها، مراکز تبصره ٢ ماده ۱۶، یعنی کمپ‌ها آماده پذیرش معتادان هستند.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ تهران این مراکز ی مانند "بهاران" را با نیت خاصی یعنی توانمند سازی بهبود یافتگان اختیاری تاسیس کردند، که معتقد هستیم بر اساس بند ب ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه این مراکز باید به مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود یافتگان تبدیل شوند.
افشار با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری تهران متعهد است تا در هر منطقه ٢٢ گانه شهر تهران، ۲ مرکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کند، گفت: یعنی در مجموع شهرداری باید ۴۴ مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر و در مجموع برای ظرفیت ۶۶۰۰ نفر مرکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کند، که این تعهد تا کنون انجام نشده است.
وی ادامه داد: بخشی از مراکزی که پیش از این آغاز به کار کرده بودند، در حال حاضر به منظور دیگری به کار گرفته شده‌اند، یعنی شهرداری تهران در دوره جدید در این زمینه قدم مثبتی بر نداشته است.
افشار با بیان اینکه ظرفیت مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ در تهران بیش از ۸۰۰۰ نفر است، اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از معتادان در مراکز تبصره ٢ ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و اگر نیاز به افزایش ظرفیت وجود داشته باشد مقدمات آن را فراهم می‌کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در فارس

دریافت 41 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، رویداد قرآنی و نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف حفظ، تبیین و تفسیر ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم به صورت کشوری و در تمام استان‌ها آغاز شده است.

بر همین اساس روزانه یک سوال مطرح و در پایان آن روز و پس از اعلام اسامی برندگان جوایز ارزشمند مادی و معنوی به آنها اعطا می‌شود.

سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در استان فارس نیز بامداد امروز پنجشنبه همزمان با آغاز هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان اعلام شد.

همراهان قرآنی برای شرکت در این مسابقه در استان فارس کافی است عدد گزینه صحیح را تا ساعت ۲۳ امشب به شماره ۳۰۰۰۲۳۳۰ پیامک کنند.

کد خبر 6063924

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • سوال روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در فارس
  • گرده افشانی نخیلات آبادان آغاز شد
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • مراکز منتخب معاینه فنی در ۱۰ و ۱۲ فروردین اعلام شدند
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • مراکز منتخب معاینه فنی ۱۰ و ۱۲ فروردین باز هستند
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روز‌های ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • خودروهای ۴ ساله و بیشتر باید معاینه فنی داشته باشند | جریمه معاینه فنی چقدر شد؟