Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:16:02 GMT

ایستادگی در جنگ اقتصادی با مختصات دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۲۸۷

ایستادگی در جنگ اقتصادی با مختصات دفاع مقدس

تهران-ایرنا- دوران دفاع مقدس به عنوان درخشان ترین صفحه از تاریخ معاصرایران، تجربیات گرانبها و فراموش نشدنی برای ملت به یادگار گذاشت که مهم ترین آموزه آن ایستادگی دربرابر دشمنان و دفاع از عزت و سربلندی کشور محسوب می شود و امروز نیز مختصات آن در مواجهه با جنگ اقتصادی متبلور شده است.

ملت ایران در دوران دفاع مقدس در دو جبهه داخلی و خارجی با دشمنان درگیر بودند، رژیم بعث عراق و حامیان جهانی آن در خارج و جبهه نفاق در داخل تهاجمی گسترده ای را طراحی و اجرا کردند و ماندگاری آن دوران نیز به سبب سربلندی و موفقیت نظام اسلامی در هر دو جبهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز نیز کشور در مواجهه با خصومت های جاهلانه آمریکا و متحدانش قرار دارد و همین ایستادگی و دفاع و افزایش توان دفاعی باطل کننده فشارها و تهدیدها خواهد بود و ملت ایران همان مسیر عزت و سربلندی را در نهایت تعامل و به کار بردن منطق، ادامه خواهد داد.
در عرصه علم و فناوری نیز فرزندان این ملت توانسته اند کشور را در زمره 8 کشور دارنده توان صلح آمیز هسته ای قرار دهند که غرور و سربلندی را برای ایران به دنبال داشته و مانند خاری در چشم مستکبران و دشمنان و بدخواهان منطقه ای شده است.
فشارها و تهدیدهای امروز نیز با هدف پایین کشیدن ایران از قله پیشرفت و توسعه برنامه ریزی شده و در صورت مواجهه با سد آهنین ملت این بار نیز همانند 40 سال گذشته ناکام خواهد ماند.
همراهی مردم، اصلی ترین الزام برای گذر از این مسیر دشوار است و در این صورت است که همه برنامه ریزی های دشمنان برای ایجاد مانع در مسیر تعالی ملت ایران بی اثر خواهد شد.
آمریکا امروز تلاش می کند تا با فشار بیشتر بر ایران توجیه مناسبی برای اقدام نابخردانه خود در خروج از برجام فراهم کند و آغاز یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران نیز بخشی از توطئه طراحی شده در این زمینه محسوب می شود.
تلاش دولت و همراهی مردم این بار نیز مانند عرصه های مختلف موفقیت بزرگی را در کارنامه افتخارات جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد کرد تا استکبار جهانی تجربه تلخ دیگری را در تهدید ایران اسلامی به دست آورد.
ایستادگی در برابر فشارها و اتحاد و انسجام داخلی از ویژگی های بارز دوران دفاع مقدس محسوب می شود که امروز نیز یاریگر ما در جنگ اقتصادی به راه افتاده از سوی دشمن خواهد بود، هنر مسئولان نیز در این شرایط پای کار آوردن همه نیروها برای غلبه بر ابعاد گسترده این نبرد سنگین و تحقق دفاعی دیگر است.
همانطور که رییس جمهوری امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس تاکید کرد تاریخ دفاع هشت ساله ما تاریخ گذشته نیست، سرمشق و راه آینده ما است و با تاسی به آموزه های درخشان این دوران خواهیم توانست از شرایط دشوار با موفقیت عبور کنیم.
وی تصریح کرد: این دیگران بودند که به سرزمین، کشور، استقلال و تمامیت ارضی ما هجوم آوردند و ما تنها به عنوان دفاع و ایستادگی در برابر متجاوز از حقوق، حیثیت، عظمت و سرزمین و ملتمان دفاع کردیم.
رییس جمهوری افزود: این رمز جاودانگی و عظمت این دفاع مقدس در تاریخ 38 ساله و در قرن های آینده خواهد بود، ملتی که مدافع از حقش بوده است و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است و به همین دلیل بود ملت ما با اتحاد، وحدت، اعتماد، ایمان، امید و ابتکار توانست از همه پیچ و خم های سخت دوران هشت ساله به خوبی عبور کند.
روحانی اظهار داشت: جنگی که بر ما تحمیل شد یک جنگ عادی و معمولی نبود و بارها جنایات جنگی علیه نیروهای مسلح و مردم ما رخ داد.در همان روزهای اولیه جنگ ، عراق شهرهای مسکونی ما و مردم بی گناه و بی دفاع ما را زیر حملات بمباران موشک باران و گلوله باران خود قرار می داد که نمونه روشن آن شهر دزفول بود.
وی همچنین گفت: صدامیان از ملت غیور دزفول به شدت عصبانی بودند برای این که سقوط این شهر به مفهوم سقوط خوزستان بود. این مقاومت و ایثار مردم و بزرگترین شکستی که مردم به صدامیان تحمیل کردند باعث شد ماه های متوالی خانه های آنها زیر حملات شدید موشک باران افلقیان قرار گیرد.
دشمنان داخلی نیز در جریان دفاع مقدس ضربه هایی را بر ملت ایران وارد کرده و باعث شدند تا مردم در این جبهه نیز درگیر توطئه های طراحی شده شوند، امروز نیز عده ای در داخل با ایجاد خلل در جریان فعالیت های اقتصادی با دشمن همراهی می کنند که مقابله با این عناصر در جریان مقابله با جنگ اقتصادی دنبال می شود.
همانند دفاع مقدس، گسترش انسجام و یکپارچگی لازمه ایستادگی ماندگار در جبهه اقتصادی و پشت سر گذاشتن گردنه ای دیگر در مسیر حرکت پرشتاب توسعه ایران اسلامی است که دشمنان اقتدار و نفوذ ملت ایران آن را ایجاد کرده اند و میزان پایبندی تک تک ما به این ضرورت اجتناب ناپذیر در آینده مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.
سیام**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دفاع مقدس جنگ اقتصادي روحاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است