Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در حالی محرمانه شده است که تنها در یک هفته گذشته بیش از ۴۰۰ نیروی دولتی در درگیری کشته شدند و این سبب کاهش روحیه نیروهای افغان و مانع جذب نیروهای تازه در ارتش این کشور شده است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «نیویورک تایمز»، 17 سال پس از حمله آمریکا به افغانستان، طالبان در حال تصرف مناطق بیشتر و کشتن نیروهای امنیتی افغان به‌طوری بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه چاپ آمریکا به‌نقل از اظهارات شماری از دیپلمات‌های خارجی گزارش داد که تنها در هفته گذشته بیش از 400 نیروی امنیتی افغان کشته شدند، با این حال آمار متوسط در ماههای اخیر نیز حاکی از جان باختن 30 تا 40 نیروی افغان به‌طور روزانه است.

«عبدالقدوس» رئیس مرکز جذب نیروهای امنیتی در ولایت «هلمند» اظهار داشت که به‌دلیل افزایش تلفات نیروهای امنیتی ضرورت استخدام نیروهای جدید نیز افزایش یافته اما در عین حال نیز جذب نیرو از همیشه دشوارتر شده است.

وی افزود: گاهی اوقات هفته‌ها جذب نیرویی نداریم، مردم به‌دلیل تلفات بسیار بالا دیگر حاضر به پیوستن به ارتش نیستند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که با کشته شدن نیروهای امنیتی افغان، پیروزی‌های طالبان در میدان جنگ روحیه نیروهای افغان و اعتماد مردم به دولت را کاهش داده و چشم‌اندازها برای ایجاد یک توافق سیاسی نیز بیش از هر وقت دیگری تضعیف شده است.

«عبدالحی نعمتی» والی «بغلان» و از فرماندهان سابق جهادی نیز در این باره گفت: طالبان خواستار صلح نیستند چون فکر می‌کنند می‌توانند در جنگ پیروز شوند، اگر همین‌طور ادامه یابد آن‌ها پیروز می‌شوند.

آمار کشته شدن 400 سرباز و نیروی پلیس افغان در هفته گذشته در حالی درز کرد که این اطلاعات در دیدار ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با دیپلمات‌های غربی مطرح شده بود.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش نوشت که وقتی ارتش افغانستان شمار تلفات نیروهای خود در میدان نبرد را محرمانه اعلام کرد آن‌ها آمار مربوط به ترک وظیفه و جذب نیروهای تازه را نیز طبقه‌بندی کردند.

با این حال در اوایل سال 2017 ارتش افغانستان 2.9 درصد از نیروهای خود را به‌طور ماهانه به‌دلیل کشته شدن نیروها، ترک خدمت و عدم جذب دوباره نیروها از دست می‌داد.

آمار کشته شدن بیش از 400 نیروی امنیتی افغان هفته گذشته در حالی بیان شده است که در این مدت حمله گسترده‌ای مانند «غزنی» رخ نداد اما این تلفات متأثر از حملات متعدد طالبان در دست‌کم 15 ولایت و 23 شهرستان افغانستان است.

سخنگوی فرمانده پلیس یکی از ولایت‌های افغانستان اخیراً ضمن خودداری از ارائه شمار تلفات نیروهای افغان به نیویورک تایمز گفت که به وی دستور داده شده تا تنها اطلاعات درباره دستاوردهای نیروها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

والی بغلان نیز درباره وضعیت وخیم امنیتی این ولایت گفت: اگر کمک‌های لازم را دریافت نکنیم حتی خطر سقوط این ولایت نیز وجود دارد. در حال حاضر هیچ نیروی ذخیره‌ای نداریم، همه نیروها بدون خواب و استراحت به‌مدت 10 روز در حال درگیری‌اند و حالا بسیار خسته هستند.

انتهای پیام/.*

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، وزارت دولت برای مدیریت بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل در روزهای اخیر در مناطق مختلف این کشور به 66 نفر رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است، 66 نفر بر اثر سیل اخیر جان خود را از دست داده و 36 نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین در نتیجه این سیلاب‌ها، 600 راس دام تلف شده و 235 خانه نیز ویران شده است.

در همین راستا، دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که برای تامین مسکن دائمی مردم سیل زده و رفع نیازهای فوری آنها تلاش خواهند کرد.

گفتنی است بارش باران و وقوع سیل در روزهای اخیر باعث ریزش سقف خانه‌ها، رانش زمین، تخریب جاده‌ها و جان باختن ده‌ها نفر در افغانستان شده است.

 

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند