Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:17:17 GMT

حمله تروریستی اهواز در رسانه های چین و ژاپن بازتاب یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۷۴۴

حمله تروریستی اهواز در رسانه های چین و ژاپن بازتاب یافت

پکن- ایرنا- رسانه های چین و ژاپن حمله تروریستی امروز (شنبه) به رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اهواز را به صورت گسترده بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا 'سی سی تی وی' تلویزیون مرکزی چین و 'شینهوا' خبرگزاری رسمی این کشور به صورت جداگانه گزارش کردند گروهی به نام 'الاحوازی' که ایران آن را یک گروهک تروریستی و جدایی طلب می داند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش رسانه های چین در جریان حمله افراد ناشناس سیاهپوش به رژه، دهها نفر کشته و زخمی شده اند اما آمار دقیق هنوز اعلام نشده است.
تارنماهای 'چاینا ارگ' و 'انگلیش نیوز' چین نیز گزارش کردند شماری از زخمی شدگان از نیروهای سپاه هستند که در رژه شرکت داشتند.
گزارش خاطر نشان می کند شمار مهاجمان به رژه اهواز 4 نفر بودند که گفته می شود سه نفر آنها کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.
رسانه های چین افزوده اند که از دیدگاه کارشناسان ایران، این گروه تروریستی و جدایی طلب از سوی عربستان سعودی حمایت می شود.
شینهوا نیز از قول 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه کشورمان نیز آورده است که آمریکا و اذناب این کشور باید مسئولیت این حمله تروریستی به رژه ارتش و سپاه را برعهده بگیرند.
گزارش به نقل از وی تاکید می کند که ایران متولیان و حامیان تروریست ها در منطقه و ارباب آمریکایی آنها را مسئول این حمله می داند و برای دفاع از جان، مال و کیان کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
رسانه های ژاپنی از جمله شبکه های خبری 'کیودو' و 'ان اچ کی' و تارنماهای ژاپن تودی و ژاپن نیوز نیز اخبار مربوط به این حمله تروریستی را به طور گسترده بازتاب داده و آورده اند تصاویر منتشر شده فرار زنان و کودکان و زمین گیر شدن شماری از افراد در نتیجه این اقدام تروریستی را نشان می دهد.
این گزارش ها می افزاید ایران از سال 2011 میلادی، که بهار عربی بسیاری از کشورهای منطقه را دربر گرفت، وضعیت با ثباتی داشته و به ندرت موردی از حمله به نیروهای نظامی ایران وجود داشته است.
با توجه به اینکه برخی کشورهای شرق آسیا از جمله چین در تعطیلات ویژه پاییزی بسر می برند و تا روز دوشنبه آینده نیز تعطیلات ادامه دارد، تا کنون نهادهای رسمی این کشور از جمله وزارت امور خارجه چین در این مورد موضع گیری نکرده اند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين ايران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گسترده حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیر خطر در کریوت نیز به صدا درآمده است که از دسامبر گذشته تاکنون شنیده نشده بود.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در خلیج حیفا و فعال شدن سامانه هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز شهر عکا در اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در کریوت پس از به صدا درآمدن آزیر اشاره کردند.

منابع صهیونیست از اصابت موشک‌هایی به مناطق جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که هدف نظامی در یکی از شهرک‌های ساحل رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هدف نظامی در عمق ساحل رژیم صهونیستی با پهپاد انتحاری شلیک شده از لبنان هدف قرار گرفته است. این هدف برای اولین بار مورد اصابت قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین از حمله سنگین پهپادی از لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: می‌توان دود برخاسته در شمال حیفا به دنبال شنیده شدن صدای انفجار را مشاهده کرد.

حزب الله یک هدف را به طور مستقیم در نزدیک حیفا مورد اصابت قرار داده است.

کد خبر 6086632

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله