Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@20:19:28 GMT

خیابان شهرداری به خیابان قیصر امین پور تغییر نام یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۸۰۵

خیابان شهرداری به خیابان قیصر امین پور تغییر نام یافت

با رای اعضای شورای شهر تهران خیابان شهرداری در منطقه ۲ به خیابان قیصر امین پور تغییر نام یافت.

به گزارش ایمنا، دیگر دستورات هشتادو هفتمین جلسه شورای شهر تهران به نامگذاری برخی از اماکن شهر اختصاص داشت که مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

تغییر نام بلوار شهرداری در منطقه ۲ به نام قیصر امین پور یکی از این نامگذاری ها بود که با رای اعضای شورای شهر تهران این تغییر نام به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران در تشریح این موضوع اظهار داشت: شهردار تهران در لایحه ای دو فوریتی برای تغییر نام، بلوار شهرداری واقع در محدوده منطقه ۲ را پیشنهاد داده است تا در شورای شهر تهران در خصوص آن تصمیم گیری کند.

احمد مسجد جامعی در این خصوص با تقدیر از رسانه ها برای اطلاع رسانی در خصوص تذکرش برای حذف میدان قیصر امین پور اظهار داشت: در این میدان سردیسی از قیصر نیز نصب شده بود که خوب است به این بلوار منتقل شود.

دیگر پیشنهاد نامگذاری برای بوستانی در منطقه یک به نام نفس بود که مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

حجت نظری در خصوص این نامگذاری تصریح کرد: شهردار پیشین تهران در جریان اهدای عضو وعده ای را داده بود تا بوستانی در تهران به نام نفس نامگذاری شود از این روی بوستانی در منطقه یک که بخشی از باغ ملک بوده و امروز به وسیله خیابانی از آن جدا شده است برای این موضوع پیشنهاد شده است.

احمد مسجد جامعی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: مرحوم ملک بزرگترین خیر قرن اخیر است که تمام اموال خود را وقف امام رضا (ع) کرده است. از طرفی این باغ ویژگی هایی خاصی دارد از جمله اینکه این باغ تنها باغ ارگانیک تهران است و حتی دیوارهای آن نیز ارگانیک است.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم نامگذاری نفس را در بوستان های دیگر انجام دهیم گفت: مرحوم ملک شخص محترمی است و این باغ نیز ویژه است از این روی پیشنهاد می شود که این بوستان تغییر نام نداشته باشد.

در نهایت مقرر شد این تغییر نام برای بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری بازگردد.

دیگر پیشنهاد ارائه شده در این دستور جلسه تغییر نام محله شهید آوینی به محله ولی آباد بود که مورد مخالفت محمد سالاری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم نام این محله را تغییر دهیم باید موافقت همه افرادی را که در آن تاثیر گذارند جلب کنیم.

محمد جواد حق شناس در توضیح این پیشنهاد اظهار داشت: این اشتباهی بود که در دوره پیشین رخ داد  چرا که این محله قدیمی است و از یک خیابان و یک میدان نیز در همین منطقه به نام شهید آوینی نامگذاری شده است.

در نهایت مقرر شد که این نامگذاری و نامگذاری خیابانی به نام استاد بهمن بیگی برای بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری بازگردد ضمن اینکه دیگر پیشنهادات کمیسیون نامگذاری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نقش سوء مدیریت در شهادت آتش‌نشان قزوینی و کارگر سازمان پسماند گفت: هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم و انتصابات نیز بنا بر شایسته‌سالاری و تخصص افراد نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز -سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین، اظهار کرد: در پی حادثه آتش‌سوزی هفته اخیر یک نفر از آتش‌نشانان فداکار و قهرمان قزوینی به نام محمدجواد چگینی به شهادت رسید و چهار نفر از آتش‌نشانان نیز آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه سه نفر از آتش‌نشانان ترخیص شدند و یک نفر همچنان به صورت آسیب جدی دیده و در بیمارستان بستری است، افزود: شهردار قزوین باید نسبت به سوءمدیریت در مدیریت شهری قزوین پاسخگو شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در خیابان انصاری و شهادت یک آتش‌نشان، خاطرنشان کرد: چرا باید با بی‌تدبیری شاهد از دست رفتن یک جوان نخبه و توانمند با هزاران امید و آرزو باشیم، فرمانده عملیات نمی‌داند که باید چه کسانی را برای چه مأموریتی با چه شرایطی اعزام کند.

اشدری ادامه داد: در شهرداری هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران هستیم و انتصابات نیز بنا بر شایسته‌سالاری و تخصص افراد نیست؛ بنابراین باید شاهد سوءمدیریت و خطاهایی در تصمیم‌ گیری مدیران باشیم.‌

وی گفت: در چند ماه گذشته نیز به دلیل نظارت نداشتن و آموزش مدیریت سازمان پسماند و رعایت نکردن مباحث فنی و ایمنی از طرف پیمانکار مربوطه، شاهد فوت یک کارگر پسماند روی پل سرداران بودیم و به همین دلیل مدیریت شهری باید پاسخگوی این وضعیت و سو مدیریت‌ها باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد: از ریاست شورای شهر قزوین تقاضا دارم تا این موارد را در اسرع وقت پیگیری کند و شهردار طی جلسه‌ای حضوری پاسخگوی موارد مطرح شده باشد.

کد خبر 745009

دیگر خبرها

  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود
  • هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم
  • طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران